Ga naar inhoud


Hoe draadloos internet op de camping delen?


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Moet ook geen kast aanvragen maar een doodnormale nieuwe telefoonaansluiting. Die hou je het verplichte 1 jaar lang en dan zeg je hem op.

 

Je betaald dan alleen de standaard nieuwe aanlegkosten.

 

Als er meerdere "plekken" zijn vraag je gewoon meerdere lijnen tegelijk aan op verschillende namen.

 

Zo hebben wij het ook gedaan. Geloof dat KPN 16 aders getrokken heeft vanaf eerste woonhuis aan de straat, langs maisveld en dan bij ieder plekje afgetakt.

 

Als ik zou willen kan ik zo een loze ader laten aansluiten. Echter de camping is mijn rustoord en zit niet te wachten op internet aansluiting want dan blijf ik gewoon doorwerken wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: info
Wifi met een duur HSDPA abonnement zal perfect zijn voor ons..Het is alleen maar om mail op te halen of te MSNen Downloaden doen we niet.

Gr.Info

Een flatfee 3g abbotje kost niet zoveel meer hoor, en met een 3g/wifi router van +-90 euro ben je ook klaar.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou het waarderen, dat we eens van onze hollandse gedachte afstappen als het gaat om wifi op de camping.

 

maak het alstublieft gratis!

 

dat maakt een vakantie pas leuk!, kids op msn, en pa en ma kunnen het laatste nieuws volgen, incl. het weer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hier op de camping is er wel wifi echter die is zo instabiel dat het geen pretje is ik heb een dongle van t-mobile aangeschaft en een web en walk plus abbo van 15 euro zou 1 mb moeten zijn maar schakelt terug naar gprs <zou nog 384kb/s moeten zijn schrik niet ik krijg een constante van 6kb/s geleverd dus das niks ik word geknepen ,dus pas op aanschaf en neem eerst een proefperiode gr jaap

ps de dongel hangt aan een draytek router en werkt perfect <wel traag>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: info
Goedendag,

Ik wil graag internet op de camping gaan gebruiken,nu zeggen heel veel van mijn kenissen dat ze dit ook wel willen gaan gebruiken..Dus nu willen we dit gezamelijk gaan aanschaffen en het duurste UMTS - HSDPA abonnement erop zetten en dan de kosten gaan delen.

Nu was mijn oog gevallen op de Option GlobeSurfer II 7.2 als modem.

Nu is mijn vraag wat voor antenne's zou ik buiten moeten plaatsen om b.v rond een straal van zo'n 75mtr rond onze caravan het signaal ook nog te kunnen delen??

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft(misschien al eens eerder op een camping gezien - aangelegd)

Gr.Info



Het fon netwerk heeft onlangs de Fonera 2.0 uitgebracht.
je zou je UMTS HDSPA kunnen delen door de USB dongel in de Fonera 2.0 AP te stoppen.

De gasten die mee betalen geef je toegang tot het gesloten net. Andere gebruikers kunnen eventueel tegen betaling gebruik maken van openbare FON netwerk
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij ons op de camping hebben wij ook draadloos internet hier moet je een code kopen en deze moet je op een website invullen hierna kan je dan gaan internetten.

Nu wil ik ook mijn ontvanger op internet aansluiten.

Kan ik gewoon een router als AP instellen deze krijgt dan als het goed is een ip van het draadloze netwerk als ik dan IE opstart dan krijg ik denk ik die pagina om in te loggen.

Als ik dat gedaan heb dan krijgt de router en ander IP adres en dan kan ik volgens mij mijn ontvanger aansluiten op het internet en met mijn laptop gewoon blijven internetten. of zie ik iets over het hooft

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Satede:

 

De kans is groot dat dit niet gaat werken, de meeste hotspot applicaties laten per account maar 1 MAC adress door en ik vermoed dat je ontvanger altijd zijn MAC doorgeeft.

 

Even van tevoren checken of een LAPje met een router ervoor wordt geaccepteerd. Dan zou je met de lap en de code het internet kunnen 'openen' en zou de receiver ook moeten kunnen werken. Kun je eindelijk weer via de Dream RSS lezen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Erik-Jan

Ik heb ook zo een configuratie.

 

Ik heb een laptop waarop ik geen drivers kan installeren omdat deze conflicteren met andere aparaten.

Daarom heb ik een WBR-3800 van level one gekocht. Daar heb ik m'n usb-hsdpa modem in gestoken (Komt van Belgacom in Belgie, daar gebruik ik dit veel).

In de WBR stel ik alles in. Deze kan bedraad en via wifi werken. Een goede oplossing als ik het zo hoor.

 

Ook is de antenne los dus zou je er een grotere wifi antenne op kunnen zetten voor meer berijk, of natuurlijk wat draadjes leggen naar de verschillende caravans (Zeker als ze vast staan)

 

Erik-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Info,

Als je een pocket pc/gsm met onbeperkt internet hebt zou je onderstaande link eens kunnen volgen,... misschien is het wat.

Hoop wel dat je de Engelse taal n beetje machtig bent,toch?

-1-www.modaco.com/content-page/276545/fixed-12-5-08-tethering-on-the-i910-verizon-omnia/page/40/#entry943144

 

-2-http://www.samsung-omnia.org/samsung-omnia-tricks-and-tips/free-wifi-tethering/

 

suc6.

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Een beetje erg laat, maar wellicht handig voor anderen met vergelijkbare plannen.

 

Vodafone heeft tegenwoordig prepaid simkaarten waar je een Internet-blox op kunt zetten, dat kost 10eur per 30 dagen, zit geen limiet aan.

Dus wil je geen (jaar)abbonement, voor ongeveer 15 euro (5euro prepaid simkaart, 10euro internet) kun je al klaar zijn.

De simkaart doe je in een HSDPA telefoon, en dat hang je met een USB datakabel of via Bluetooth aan je Laptop/PC.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik gebruik onderweg altijd mijn Vodafone UMTS insteekkaart (PCMCIA) in mijn laptop.

Werkt perfekt, kost €uro 5,00 per mnd bij een normaal abbonement en een flatrate (2GB) voor 19,95. In Duitsland.

In het buitemland is het wel duurder, maar om even een email op te pikken, valt het allemaal wel mee.

Heb ik grote bestanden, kan ik altijd nog naar een Hotspot bij MacDonalds (eerste uur gratis) of een Internetcafé.

En dan is er altijd nog de BlackBerry. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...