Ga naar inhoud


Mag een turbogeiser-rookgasafvoer naar beneden?????


Spotvogel

Aanbevolen berichten

Nee, niet zo op voorhand.

 

Vertel eerst even welk fabrikaat en welk type je voor ogen had

voordat ik een tweede onderzoek begin.

 

(ik doe hier wel vaker moeite voor niets, vandaar. . . (niet aan jou gericht))

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit vak heb ik ooit gestudeerd en ben daarna in allelei industieen geweest. Rookgassen liefst door natuurlijke trek alleen al laten ontwijken. Geforceerd met detectie verbeterd. Naar beneden nooit, zeker niet met die blikken pijp en tape. En een CO-melder op de juiste plek blijft aanrader. Wel vaker verrast in dit soort situaties. Wat naar boven wil naar boven laten gaan en wat naar onder wil naar onder laten gaan. Bouwkundig probleem?

Dan situatie grondig herzien. Ik zie soms dingen mooi weggewerkt in een zolder als slaapkamer, zonder CO-melder en de rest. die delta P van die ventilator is leuk, maar niet om dit te gaan doen. Lijkt op co2 blusinstallatie in machinekamer vlam naar boven co2 naar beneden, zie het nog voor me.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NIET DOEN dit gaat op den duur problemen opleveren.

Bijv. als de rookgas op met de uitlaat naar beneden zittend krijg je recirculatie (bij concentrisch)

 

Horizontaal concentrisch VLT/VGAsysteem

Horizontaal is een maximale lengte van

5 meter te overbruggen inclusief de

toestelbocht. Voor elke 90o bocht of

twee 45o bocht moet 1m op de totale

lengte in mindering worden gebracht.

 

Het staat nergens dat het niet kan maar er staan wel de mogelijkheden die wel kunnen. :D

Maar het is niet gebruikelijk.

En als de fabriek langs moet komen bij garantie kun je wel eens een probleem krijgen als je storing brandertechnisch is gerelateerd.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...