Ga naar inhoud


fon routers


Gast M&R

Aanbevolen berichten

ik heb nu internet in 2 panden met wrt en linksys.

Op zicht prima,echter heel soms stopt de router,wat volgens mij een linksys kwaal is.

jn er hier users die een fon gebruiken,gaat dit goed?.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Linksys zijn op zich goede routers. Zomaar stoppen doen ze over het algemeen niet.

 

Bepaalde types zoals de WRT54 serie kunnen ook andere firmware aan die de optie hebben het signaal te versterken (tomato firmware).

Maar de standaard firmware zou ook goed moeten werken.

 

Je zou eens kunnen proberen een andere frequentie te kiezen. Je hebt zo een 13 frequentiekeuzes waarin de router uitzend/ontvangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M&R
heel soms stopt de router


Bedoel je dat dataoverdracht/internet stopt?

Gaat deze situatie vanzelf over of moet je router dan een trap geven?

igv interferentie zal tijdelijk de pingtijd door de brug oplopen/time-outs opleveren.
Het kan dan zin hebben om een ander / mogelijk vrij kanaal te kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M&R
ik heb nu internet in 2 panden met wrt en linksys.
Op zicht prima,echter heel soms stopt de router,wat volgens mij een linksys kwaal is.
jn er hier users die een fon gebruiken,gaat dit goed?.

Mijn ervaring met diverse merken routers is dat het haperen wel eens met de originele firmware voorkomt (vaker meegemaakt met Linksys, Speedtouch en Sitecom). De spanning eraf en erop en het loopt weer, zolang als het duurt. crazy
Een update naar meer actuele firmware van de fabrikant kan dit oplossen.
Met dd-wrt firmware heb ik nog nooit meegemaakt dat de router stopt, mijn ervaring is dat deze super stabiel is.
Bouw je wellicht te veel verbindingen op (veel downloaden via emule of zo)? dan zou je de maximum ports kunnen verhogen (in dd-wrt max. 4096) en TCP/UDP timeout verlagen.
Met fon heb ik geen ervaring.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zicht loopt het systeem goed,2 linksys met wrt,zo ingesteld dat ik in 2 panden internet heb.

Als ik op de vaste router,ga browsen,of bv met dcc295 bestanden naar een dreambox zet,zeker het laatste valt de router even stil.

Geheugen vol?kan dat?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M&R
Op zicht loopt het systeem goed,2 linksys met wrt,zo ingesteld dat ik in 2 panden internet heb.
Als ik op de vaste router,ga browsen,of bv met dcc295 bestanden naar een dreambox zet,zeker het laatste valt de router even stil.
Geheugen vol?kan dat?.

Gaat de dreambox data ook draadloos? Wat bedoel je exact met "valt de router even stil", dat draadloos of bedraad internet niet meer loopt?
Dat het gehuegen vol loopt lijkt me stug (behalve misschien te veel actieve IP verbindingen > 4096 te zien op de statuspagina). Welk type en versie linksys heb je?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze software Firmware: DD-WRT v24-sp1 (07/27/08) mini.

de wrt54gl router(2x).

De dreambox is bedraad,time out staat op 5,aantal verbindingen 4096.

1 is een bridge de ander de client,het kanaal is volgens netstumbler vrij.

De bridge valt sdeeds even stil,zowel draadloos als vast valt dan even weg(5 sek).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M&R
ik heb deze waardes inderdaad op advies van iemand heel laag gezet,het is nu veel beter,maar nog niet 100%.
Lager dan default kan ik me voorstellen, vooral als je tijdens gebruik ziet dat de Active IP Connections de max. waarde (4096) overschrijden (te zien via "Status", onderaan scherm), want dan krijg je het "haperen" van de verbinding. Dit gebeurt bijv. bij het downloaden via eMule of ander P2P programma als er veel verbindingen worden opgebouwd. Je kan dan naar 120 of 60 seconden gaan, al lijkt me 5 sec. veel te kort.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het helemaal niet 100% wordt ga ik de sanea routers proberen,maar dit moet ook kunnen.

De overclock frequentie hoe hoog moet die staan,is dit relevant met dit probleem als deze niet goed staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kan anders ook voor een nieuwere versie van de FW opteren, deze zijn betas die voor SP2 komen maar zeker geen grote bugs bevatten (en als er bugs inzitten zitten die in nieuwe features die je toch niet nodig hebt). Deze versies kunnen nieuwere versies van Linux en randsoftware bevatten.

 

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/down.php?path=downloads%2Fothers%2Feko%2FV24_TNG/

 

Op het moment van schrijven is svn11580 <DIR> 31 Onderdelen 09.02.09 de laatste nieuwe, welke ik draaien heb en geen problemen mee ondervind.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...