Ga naar inhoud


[TV] Philips type 29PT9413/12 valt af en toe maar steeds vaker uit.


gerrit B

Aanbevolen berichten

Onze Philips TV type 29PT9413/12 met echt dolby surround heeft 14 jaar prima gewerkt, maar sinds vanavond is er plots een luide tik in de luidsprekers te horen valt het beeld weg en daarna gaat het rode lampje naast de netschakelaar knipperen.

Zet je de TV uit en even later weer aan dan werkt hij weer gewoon maar eerst viel hij dan na een uurtje of wat pas weer uit maar nu zo aan het eind van de avond is het bijna elke 5 minuten raak.

 

Wat zou dit kunnen zijn en waar moet ik beginnen met het meten?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Meten zo ik niet zo direct beginnen doen, eerst even goed ontstoffen en dan op zoek naar slechte solderingen en vooral in de buurt van de hoogspanningstrafo.

Ook in die buurt zit een grote transistor meestal een BU508 of dergelijks en daaraan een spoel, zeker te controleren.

 

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren al eerst even flink schoongemaakt en dat leek te helpen, maar vandaag na een paar uurtjes flipte hij steeds weer uit. dus de kast maar weer eens open gemaakt.

 

Maar hoe kom ik op een eenvoudige manier bij de printplaat bij dit type?

 

de basluidspreker heb ik er al uit gehaald, je kunt hem dan aan de achterkant losklikken, maar nog steeds zit alles op een plastic raam zonder dat je bij de soldeerzijde kunt komen.

Wel zie ik 2 staafjes in het plastic zitten nl. m1 en m2.

Moet ik die gebruiken en zo ja hoe dan?

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is modulair opgebouwd en met onverwisselbare stekkerverbindingen aangesloten. Het linkse paneel kan je losklappen en afkoppelen. Dan kan je het horizontale moederbord afkoppelen, de schroef aan de voorzijde van de hoogspanningstransfo losdraaien, dan kan het paneel losgeklikt en gekanteld worden. He klinkt moeilijker dan het in werkelijkheid is. Eventueel noteren wat je losmaakt.

De print met een stofzuiger en een klein borsteltje zuiver maken. En dan op zoek naar de fout

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren alle solderingen voor de zekerheid maar even vernieuw rond de hoogspanningstrafo en andere zware componenten en tot nu toe is hij nog niet weer uitgevallen.

Dus hoop dat ik toch de juiste heb gehad.

Mocht het toch weer fout gaan dan meld ik me wel weer en anders voor zover bedankt voor de hulp.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...