Ga naar inhoud


Verhoging belasting is niet te vermijden


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Het hele probleem van de huidige financiele/economische malaise

is dat de bevolking te weinig geld overhoud.

 

Om de x jaren zijn jou spullen aan vervanging toe dan moet wat

nieuw gekocht worden (stofzuiger koelkast satontvanger wasmachine ...)

Maar de consument heeft niet het geld op de bank staan om te kunnen

betalen ,dus moet geleend worden m.a.w. de bank moet betalen,nu

zijn de potjes bij de bank ook al leeg bank crises.

Nu komt geen geld meer waardoor geen spullen meer gekocht kunnen

worden resultaat fabrieken moeten sluiten.

 

Nu kan je je af vragen waar is het geld naar toe gegaan ,het is toch 10 tallen jaren goed gegaan ?

 

Het verschil tussen bruto en netto loon is te groot dus het geld

is naar de ...... gegaan.

 

Nu willen ze het verschil tussen bruto en netto nog groter maken eekmad

 

De oorzaak van de crisessen ligt volgens mij bij de overheden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij draai je de boel nu een beetje om. Ik denk dat de meeste mensen wel een potje onvoorziene zaken hebben voor vervanging van de door jouw genoemde dingen.

 

Oorzaken zijn m.i.,men ziet bij de buum dat oh zo mooie 42 inch LCD scherm,hebben daar het geld niet voor en dan komt " leen " om het hoekje kijken.

 

En als je dan maar goed veel geleend hebt en opeens kom je in de moeilijkheden door bv ontslag dan begint het gedonder. Jij geen tv meer en de bank zit met een tweedehandsje in de maag waar ze geen fluit voor krijgen.

 

Idem is het om met je overwaarde van je huis de tuin voor tig duizenden in te richten,hypotheek blijft hetzelfde maar of het huis er meer waard door wordt ???

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Volgens mij draai je de boel nu een beetje om. Ik denk dat de meeste mensen wel een potje onvoorziene zaken hebben voor vervanging van de door jouw genoemde dingen.

betwijfel dat de meerderheid potjes heeft voor noodtoestanden
Origineel bericht van: goto

Oorzaken zijn m.i.,men ziet bij de buum dat oh zo mooie 42 inch LCD scherm,hebben daar het geld niet voor en dan komt " leen " om het hoekje kijken.

Origineel bericht van: goto

En als je dan maar goed veel geleend hebt en opeens kom je in de moeilijkheden door bv ontslag dan begint het gedonder. Jij geen tv meer en de bank zit met een tweedehandsje in de maag waar ze geen fluit voor krijgen.

Het is net goed voor de economie als (onnodige)dingen gekocht
worden ,meer omzet meer winst hogere lonen
Origineel bericht van: goto

Idem is het om met je overwaarde van je huis de tuin voor tig duizenden in te richten,hypotheek blijft hetzelfde maar of het huis er meer waard door wordt ???

overwaarde ? ,waarde van huis is wat de gek ervoor geeft ,dus
markt prijs ,op dit moment zakken de waardes als een baksteen
zelfs bij de huidige lagere prijs raken ze geen onroerend goed
kwijt ,de prijzen zakken zeker nog 25%.
De arme starters die de laatste 4 jaar nieuw gekocht hebben ,die
moeten meer gaan betalen dan dat het huis waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is precies wat Goto aangeeft.

 

We hebben de laatste jaren groter geleefd dan dat de knip toelaat.

 

Dus nu moeten we dat bezuren.

 

Met we bedoel ik dus de gehele consumerende maatschappij.

 

Tja de huizenprijs dat daar wat van afgaat is denk ik logisch.

 

We leven allemaal op de pof, via wat dan ook.

 

Kijk nu eens naar de ww-premie, die was niet meer nodig.

 

Ben bang dat ie de komende tijd dubbel ingevoerd wordt.

 

 

Ergens zal heel veel lucht in een ballon en die is ontsnapt.

 

Nu moeten we weer hard blazen om die ballon op te blazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich hebben we genoeg spaargeld met z'n allen: 250 miljard. Dat is toch ruim 15000 pp.

Waarschijnlijk is het niet gelijk verdeeld, maar toch.

 

Ik denk dat het grootste probleem is dat velen die het wat minder breed hebben toch ´duur´ willen doen. 2 auto's voor de deur, 2 of 3x op vakantie, een groter huis ect.

Wanneer je dit niet kunt betalen ga je lenen en als je die lening niet meer kunt terugbetalen omdat er net ff minder geld binnenkomt dat verwacht, dan heb je een probleem. Of eigenlijk, dan hebben wij een probleem, want iedereen betaalt daaraan mee.

 

Waar ik ook mijn twijfels over heb is onze linkse politiek. In de afgelopen jaren kreeg de overheid veel geld binnen. Gelukkig had voormalig minister Zalm bedongen dat overschotten gebruikt zouden worden om de staatsschuld te verlagen, maar als het aan de linkse partijen had gelegen, was dit allemaal op gegaan aan extraatjes.

Nu krijgt de overheid door de crisis veel minder geld binnen en moet er eigenlijk bezuinigd worden, maar daar gaan we nu vanaf stappen omdat dit de crisis alleen maar groter zou maken.

Ofwel we gaan geld lenen.

 

Zie je het probleem? De overheid geeft zelf het verkeerde voorbeeld door niet te sparen in goede tijden en niet minder uit te geven in slechte tijden.

Net zoals ik de verantwoordelijkheid heb om het huishoudboekje thuis op orde te hebben zodat mijn vrouw, dochter en ik steeds te eten hebben, heeft de overheid die verantwoordelijkheid ook!

Geld dat je niet hebt kun je niet uitgeven!

 

Maar natuurlijk maak je meer vrienden wanneer je met geld strooit, dat laat links Nederland maar al te graag zien......

 

Just my 2 cents

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
overwaarde ? ,waarde van huis is wat de gek ervoor geeft ,dus

markt prijs ,op dit moment zakken de waardes als een baksteen

zelfs bij de huidige lagere prijs raken ze geen onroerend goed

kwijt ,de prijzen zakken zeker nog 25%.

De arme starters die de laatste 4 jaar nieuw gekocht hebben ,die

moeten meer gaan betalen dan dat het huis waard is.

Hoe weet jij dat al van die 25 procent die er nu nog af gaat dat zijn gewoon maar kreten dat weet helemaal niemand voor t zelfde geld stabiliseerd de prijs zich op 75 procent van 1 jaar geleden of gaat zelfs weer omhoog over een tijdje.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Hoe weet jij dat al van die 25 procent die er nu nog af gaat dat zijn gewoon maar kreten dat weet helemaal niemand voor t zelfde geld stabiliseerd de prijs zich op 75 procent van 1 jaar geleden of gaat zelfs weer omhoog over een tijdje.


Ja maar voor hetzelfde geld wordt het 50% wat er af gaat dat zal de tijd uitwijzen.
Maar goed een huis heeft een bepaalde waarde een architekt kan je dat vertellen er zit zoveel kuup stenen in zoveel zand zoveel cement zoveel hout en ga zo door dat opgeteld kom je op een bedrag datzelfde kun je uittrekken door het te laten bouwen plus de grondprijs en de BTW en architekt kosten maakt het totaal en daar zit volgens mij aardig wat lucht tussen.

En ja als het zo door gaat zijn er mensen die op een moment na ontslag uitgetrokken zijn van de WW en naar de soos moeten en dus moeten verkopen en zoiets zal de prijs ook gaan drukken.
Maar goed laten we hopen dat de crisis niet te lang gaat duren.
Overigens hebben we volgens mij met de huidige hypotheek aftrek zo'n beetje de beste regeling ter wereld dus dat daar eens naar gekeken wordt ontkom je ook niet aan. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het allemaal en wassen neus is.

Hoeveel mensen zouden nu echt boven hun stand hebben geleefd en kunnen nu hun verplichtigen niet meer voldoen?

 

Ik denk dat het er niet zoveel zijn en dat het totaal hiervan slechts een druppel op de gloeiende plaat is.

 

De mensen die nu in de problemen komen zijn de mensen die inderdaad naar hun inkomsten zijn gaan lenen en na evt. ontslag dit niet meer kunnen betalen.

Maar in mijn ogen zijn dat niet de veroorzakers van de problemen, maar krijgen die last van de gevolgen van de problemen die elders zijn ontstaan.

 

Ook in amerika wordt wel afgegeven op mensen die maar zijn gaan lenen maar nu niet terug kunnen betalen, maar ik verwacht dat ook die de dupe zijn geworden van dat het elders slechter gaat er minder inkomsten binnen komen en daardoor niet meer kunnen betalen.

Natuurlijk zijn er altijd mensen die denken dat de geldboom tot in de hemel groeit, maar ik denk dat de oorzaak gezocht moet worden bij andere "investeerders" dus daar waar het om het grote geld gaat en een tegenvaller meteen in de miljoenen en miljarden loopt.

Daar zijn de banken waarschijnlijk wat te ruimhartig geweest met het verstrekken van kredieten ed. en ik verwacht dat daar ergens de oorzaak gezocht moet worden en niet bij de burger.

 

Persoonlijk verwacht ik dat 99 van de 100 hun zaakjes netjes op orde hebben met nog een paar stuiver op de bank voor als het even tegenzit of voor wat extra's met het pensioen.

 

Vanavond was weer op het nieuws dat door de vergrijzing de overeid zoveel extra uit moet keren aan pensioenen en dat daar geen geld voor is. En bij dat soort berichten beginnen bij mij de vraagtekens te komen.

Zo van hoezo????, de mensen die nu met pensioen gaan hebben wel hun hele leven betaald voor dat pensioen hoe kan er dan nu geen geld voor zijn?

 

Nu weet ik wel dat met het ingelegde geld de vorige generatie die niet heeft betaald voor hun pensioen is betaald, maar dat waren toen veel minder mensen dan die er al die tijd voor betaald hebben. Bij mij komt het over als gewoon slecht omgaan met geld en lijkt het meer een piramide spel wat er gespeeld is, zolang er van onder maar aanwas genoeg is hebben we bovenaan genoeg geld.

En als het onderaan opdroogt? Nou daar denken we niet over na.

Ik zou mij als overheid doodschamen om tegen iemand die zijn hele leven voor iets heeft betaald tegen de tijd dat hij/zij er gebruik van maakt te moeten zeggen sorry anderen hebben jouw geld opgemaakt dus jij moet maar door blijven werken en krijgt nu nog niet wat.

 

Maar je zult zien dat zoals altijd degene die hun zaakjes netjes in orde hebben ook nu weer mogen opdraaien voor zaken die elders slecht zijn geregeld.

 

suc6

 

Gerrit

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Vanavond was weer op het nieuws dat door de vergrijzing de overeid zoveel extra uit moet keren aan pensioenen en dat daar geen geld voor is. En bij dat soort berichten beginnen bij mij de vraagtekens te komen.
Zo van hoezo????, de mensen die nu met pensioen gaan hebben wel hun hele leven betaald voor dat pensioen hoe kan er dan nu geen geld voor zijn?


Jij bedoelt de AOW. Het probleem van de AOW is dat mensen die NU werken betalen voor mensen die NU AOW krijgen.
De mensen die nu AOW krijgen hebben dus vroeger betaald voor mensen die vroeger AOW kregen. Dat geld is dus al uitgegeven.

Het probleem is nu dat de verhouding werkenden / AOWers verandert: minder werkenden moeten geld verdienen voor meer AOWers. Daar ligt het probleem.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die " arme starters " normaal hun bijdrage aan de hypotheek kunnen blijven betalen is er niks aan de hand,de huizenprijzen herstellen zich ooit wel weer. Anders wordt het en dat is hetzelfde met het oh zo mooie lcd schermpje,je het niet meer kunt betalen...geen huis en met een dalende huizenprijs blijf je zitten met een torenhoge schuld.

 

Om de linkse politiek hiervan de schuld te geven gaat mij iets te ver,niet alle landen in de wereld zijn links georienteerd maar overal slaat de crisis keihard toe,een gevalletje domino effect en niemand ontkomt er aan.

 

Ik denk dat ik maar een winterslaapje van een jaar of 2 ga houden ,daarna hoop ik wakker te worden in een bloeiende economie :-)

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft huizen, die zullen altijd in waarde stijgen en blijven stijgen zolang er meer mensen bijkomen. Simpelweg een kwestie van vraag en aanbod.

 

De waarde van een huis wordt bepaald door een paar zaken zoals m3, ligging, parcel, etc.

 

Maar nog belangrijker is de koopkracht. Als iedereen 100.000 euro heeft te spenderen aan een huis en inrichting. Dan is het maar wie de hele 100.000 wil uitgeven en geen meubels wilt kopen.

 

Dus de waarde van de huizen stabiliseert vanzelf weer wanneer de economie weer draait en mensen weer meer koopkracht krijgen doordat de banken weer durven te lenen.

 

Dit is slechts een kwestie van tijd. Maar ik ben alleen bang dat alle zittende regeringen niet de verantwoording willen dragen en simpelweg de ballen niet hebben om de boel te laten knappen. GM moeten ze gewoon failliet laten gaan. ING en Fortis hadden ze gewoon failliet moeten laten gaan.

 

Nu pompen ze er geld in wat er niet is, maar wel ergens vandaan moet komen. Straks heb je dus een vele grote luchtbel die uit elkaar zal klappen. Er wordt niets opgelost als je de dingen niet hun natuurlijke verloop laat volgen. Iedere econoom kon je 10 jaar geleden al vertellen dat deze bel waarop we leven een keer moet springen. Dat springen gebeurt nu, maar men doet er alles aan om de barsten te lijmen. Echter om te lijmen moeten ze ergens anders barsten maken, zeg maar.

 

Ik zeg - gewoon alles kapot laten gaan. Al die mensen hun banen laten verliezen. Des te sneller is alles weer opgelost omdat dit vacuum ruimte creeert voor andere om het over te nemen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dit is slechts een kwestie van tijd. Maar ik ben alleen bang dat alle zittende regeringen niet de verantwoording willen dragen en simpelweg de ballen niet hebben om de boel te laten knappen. GM moeten ze gewoon failliet laten gaan. ING en Fortis hadden ze gewoon failliet moeten laten gaan.
Heel kortzichtig dit.Waarom zijn Ing en Fortis nu in de problemen gekomen door niets anders dan hun eigen aandelen kapitaal wat weggezakt is naar 20 procent of nog minder en hun aandelen in andere bedrijven .

En dus niet door onveilige hypotheken te verstrekken want dat doen we gelukkig al een jaar of wat niet meer hier.

De risico s zijn genomen in de Usa en niet hier.

Ja en dat gedonder in de Usa treft alles en iedereen omdat t land met de grootste schuld ook t land is wat t meest financieel geinvesteerd heeft In de hele wereld.

Dus daar zitten de schuldigen en niet hier.

Ga je nu nederlands banken en hun klanten die zelf gewoon de dupe zijn van andermans stommiteiten ook de dupe laten worden ben je verkeerd bezig.

Hoe lullig t ook is als je slechts een huurhuis hebt en nul aandelen hebt en nu dus idd gewoon mee mag tikken met de rest door de komende belastingverhogingen.

Overigens had Ing ws helemaal niet failliet gegaan zonder steun.

Ze zagen alleen een verschrikkelijke donkere financiele wolk aankomen waardoor ze ws van een van de grote jongens terug hadden gemoeten naar een veel kleiner bankbedrijf met als gevolg 1000 de ontslagen in allerlei landen.

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nu pompen ze er geld in wat er niet is, maar wel ergens vandaan moet komen. Straks heb je dus een vele grote luchtbel die uit elkaar zal klappen. Er wordt niets opgelost als je de dingen niet hun natuurlijke verloop laat volgen. Iedere econoom kon je 10 jaar geleden al vertellen dat deze bel waarop we leven een keer moet springen. Dat springen gebeurt nu, maar men doet er alles aan om de barsten te lijmen. Echter om te lijmen moeten ze ergens anders barsten maken, zeg maar.
Dat zou zo zijn betrof t een bedrijf waar de basis al slecht van is zoals GM die nog in de 70 tiger jaren denken te zitten met de productie van hun auto s die 1 op 5 lopen.

Maar de Ing en ws ook fortis gaan straks na de crisis vrolijk door let maar op.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Maar de Ing en ws ook fortis gaan straks na de crisis vrolijk door let maar op.


Ja dat is logisch... Elk bedrijf gaat vrolijk door wanneer zij geld krijgen van de regering in tijden van een negatief saldo.

Wat je zegt geld voor elk bedrijf ongeacht een goed of slecht beleid.

Simpelweg omdat de burger er (uiteindelijk) voor betaald. En daar zit hem nou juist de fout. In plaats van alleen de bedrijven zelf en betreffend personeel ervoor te laten opdraaien. Dan krijg je veel sneller weer een stabilisatie omdat gezonde bedrijven het snel over zullen nemen. De vraag is er toch en blijft er.

Nu zullen de burgers nog vele jaren hieraan moeten betalen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur

En dus niet door onveilige hypotheken te verstrekken want dat doen we gelukkig al een jaar of wat niet meer hier.
De risico s zijn genomen in de Usa en niet hier.

o.a. de nederlandse banken hebben daar ook aan mee gedaan ,zij
hebben hypotheken uit usa als een pakket met goede en slechte
hypotheken overgenomen.
de gedachte gang was hier een rekenvoorbeeld
hypotheek waarde 3 miljard heeft de bank voor 2 miljard kunnen
kopen met een rente opbrengst van 3% over de 3 miljard.
als het goed gegaan was hadden ze flinke winst gemaakt ,nu
hebben ze flink verlies gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...