Ga naar inhoud


Verhoging belasting is niet te vermijden


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Nog blijer dat ik niet meer in NL woon zeg... smile

 

--------------------------

 

DEN HAAG - Het kabinet ontkomt niet aan belastingverhogingen. Accijnzen en btw moeten stijgen om de begroting in de toekomst op orde te houden. Daarnaast moet de verlaging van de vennootschapsbelasting van 25,5 procent naar 20 procent twee jaar geleden weer worden teruggedraaid.

 

 

Dit voorkomt ingrijpender maatregelen: verhoging van de belasting op arbeid zou de concurrentiepositie van Nederland te zwaar aantasten.

 

Dat blijkt uit een rondvraag onder deskundigen op het gebied van fiscale economie en openbare financiën. Verhogingen van accijnzen en btw zijn het makkelijkst te sturen om de schatkist op peil te houden, stellen de wetenschappers. Zo moet het btw-tarief van 19 naar 20 procent en kunnen de benzineaccijnzen en accijnzen op alcohol en tabak omhoog. "Dat levert de schatkist veel geld op. En er is aangetoond dat btw-verhoging en hogere accijnzen onze koopkracht nauwelijks raken", zegt Harrie Verbon, hoogleraar openbare financiën aan de Universiteit Tilburg.

 

Ook verlaging van de vennootschapsbelasting, de vermogensbelasting voor bedrijven, moet terug naar 25,5 procent, zeggen de fiscaal deskundigen. " Er zijn in het verleden geen bedrijven vertrokken wegens de hoge vennootschapsbelasting en er hebben zich hier geen bedrijven gevestigd vanwege de lage vennootschapsbelasting", zegt Peter Kavelaars, hoogleraar fiscaliteiten en verbonden aan advies- en onderzoeksbureau Deloitte.

 

Bron: De Gelderlander

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De crises raakt ons allemaal(!) Degene managers die aan mismanagement gedaan hebben en de boel veroorzaakt hebben, hebben hun bonussen simpelweg al binnen(!) Het wordt eigenlijk tijd voor Wanprestatie belasting(!) Voor managers en directeuren die een bonus hebben ontvangen en vervolgens moet Wouter de boel levende houden zodat die onterechte bonus eer terug vloeit naar de staan in plaats van dat wij burgers er volledig voor mogen opdraaien...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle landen van de wereld toen er alles aan dat de burger

meer koopkracht krijgt ,zelfs tot schenken van bootschappen

checks ,maar nee nederland weet het weer beter en gaat nog

meer plukken van de burger.

 

er zijn ook al eu landen die opmerkingen hebben op NL omdat

ze geen reddings plan maken

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
oja nederland heeft geen reddings plan nodig :D
maar ik zie wel iedere dag minder vrachtwagens op straat rijden


vrachtwagens misschien wel, maar dames die zich per SUV verplaatsen naar en van het golfveld,of koters naar school brengen,zie ik nog niet erg minder worden; het kan dus nog wel een beetje minder in Holland.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reddingsplan voor banken??

Die hebben eerst de hele boel naar de klote laten gaan en worden nu met ons geld weer in het zadel geholpen.

En wie mag daar weer voor bloeden???Juist degene die hier al het minste hebben.

Word schijtzat van al die zakkenvullers hier.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Nog blijer dat ik niet meer in NL woon zeg... smile

--------------------------

DEN HAAG - Het kabinet ontkomt niet aan belastingverhogingen. Accijnzen en btw moeten stijgen om de begroting in de toekomst op orde te houden. Daarnaast moet de verlaging van de vennootschapsbelasting van 25,5 procent naar 20 procent twee jaar geleden weer worden teruggedraaid.


Dit voorkomt ingrijpender maatregelen: verhoging van de belasting op arbeid zou de concurrentiepositie van Nederland te zwaar aantasten.

Dat blijkt uit een rondvraag onder deskundigen op het gebied van fiscale economie en openbare financiën. Verhogingen van accijnzen en btw zijn het makkelijkst te sturen om de schatkist op peil te houden, stellen de wetenschappers. Zo moet het btw-tarief van 19 naar 20 procent en kunnen de benzineaccijnzen en accijnzen op alcohol en tabak omhoog. "Dat levert de schatkist veel geld op. En er is aangetoond dat btw-verhoging en hogere accijnzen onze koopkracht nauwelijks raken", zegt Harrie Verbon, hoogleraar openbare financiën aan de Universiteit Tilburg.

Ook verlaging van de vennootschapsbelasting, de vermogensbelasting voor bedrijven, moet terug naar 25,5 procent, zeggen de fiscaal deskundigen. " Er zijn in het verleden geen bedrijven vertrokken wegens de hoge vennootschapsbelasting en er hebben zich hier geen bedrijven gevestigd vanwege de lage vennootschapsbelasting", zegt Peter Kavelaars, hoogleraar fiscaliteiten en verbonden aan advies- en onderzoeksbureau Deloitte.

Bron: De Gelderlander

hoort eigenlijk in het topic Moppen deel 3 cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is net zoiets als de vliegtax, die zou ook geld in het laatje brengen.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In December 2008 dachten de deskundigen :D dat een reddingsplan

niet nodig is omdat de WW premie minder wordt en de olie goedkoop.

De benzine prijs stijgt weer en het het WW voordeel is allang

weer uitgegeven aan prijs stijgingen.

 

Dus niets van meer bestedings ruimte voor de burger

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als wij minder inkosten krijgen, moeten we gewoon minder uitgeven. Helaas is de overheid in de positie dat ze hun inkomsten onbeperkt kunnen verhogen, wij betalen toch wel. De overheid moet, als er minder binnenkomt, gewoon minder uitgeven. Ik weet nog wel een paar potjes die geschrapt kunnen worden, maar vanwege de forumregels zal ik die hier niet bespreken wink

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij stoort is dat overheidsinstellingen (bijv. de belastingdienst) reclame maken.

 

'Leuker kunnen we het niet maken, ...' , wel goedkoper denk ik dan, door bijvoorbeeld die reclamespotjes af te schaffen.

 

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Voor mij had Bos die banken niet hoeven kopen...

Inderdaad,mooi naar de bliksem laten lopen.
Stelletje zakkenvullers.
Net als vele autodealers.
Jarenlang zakkenvullen,klanten besodemieteren,
en bij 't minste nakijken of reparatie
al een flink hoge rekening durven sturen.

Ook zij mogen na vele vette jaren
wel es wat magere jaren hebben.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 dingen snap ik voor geen meter.

 

Enerzijds wist Bos vorig jaar oktober/november te vertellen dat

de crisis ons onder geen beding zouden raken met een stalen

gezicht zonder enige vorm van krimp in zijn face. . . . . .

Ik dacht nog, dat ga ik onthouden . . . . En nu?

 

Anderzijds hebben heel veel bedrijven altijd grote winsten

gemaakt, nu zit er een keutel dwars en moet de regering

bijspringen? Flikker op.

 

Niemand heeft blijkbaar in de gaten dat AL die winsten best wel

eens gebruikt kunnen worden om een dergelijke slechte tijd te

bekostigen. NEE, zegt nederland we gaan alle banken,

verzekeringsmaatschappijen, de autobranche finacieel ondersteunen

met onze centjes. HALLO, die clubs hebben eerst miljarden winst

gemaakt, daar hebben wij nooit iets van gezien? Maar we mogen nu

wel meebetalen aan de "verliezen".

 

Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig. Is er nu niemand wakker?

 

HG CC

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...