Ga naar inhoud


Verhoging belasting is niet te vermijden


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Tuurlijk...laat die banken allemaal maar omvallen !!

En waar denken jullie dan je hypotheken en bedrijfskredieten vandaan te halen ?

 

De crisis die nu heerst hebben we ook deels aan onszelf te danken,altijd maar groter en luxer. Wie is er nu gek als je voor een bultje stenen ( lees rijtjeshuis ) in randstad tegen de 3,5 ton betaald ? Minimaal 2 keer op vakantie ( liefst 3 ) enz enz....moest toch een keer mis gaan !

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Iedreen vindt het volgende heel gewoon blijkbaar;

 

Banken draaien verlies als ze minder winst maken.

 

Banken, verzekeringen, pensioenfondsen en ga zo maar

door hebben jaren achtereen miljarden winst gedraaid.

Hadden ze beter niet een potje kunnen maken om tegenvallers

te compenseren, moeten wij als burgers toch ook?

 

Als wij geld te kort komen dan zegt de regering toch ook niet,

gossie, kom maar hier . . . terwijl wij als burgers de

drijfveer zijn van de economie. Toch?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banken en pensioenfondsen konden deze winsten maken door te speculeren op de beurzen en dat gaat de laatste tijd niet meer zo goed,miljarden euri zijn gewoon verdampt. Tja....dat hebben die econoompjes niet zien of niet willen zien aankomen,gaat allemaal wel ten koste van de bonussen toch !

 

Jij en ik draaien ook verlies als we geen loonsverhoging krijgen en de inflatie wel hoger wordt.

 

Wie het komende jaar zijn werk niet verliest ( gewoon salaris heeft ) zal volgens mij niet echt veel van de crisis merken....bij ons zijn ze ook al aan het reorganiseren..grrr !

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Iedreen vindt het volgende heel gewoon blijkbaar;

Banken draaien verlies als ze minder winst maken.

Banken, verzekeringen, pensioenfondsen en ga zo maar
door hebben jaren achtereen miljarden winst gedraaid.
Hadden ze beter niet een potje kunnen maken om tegenvallers
te compenseren, moeten wij als burgers toch ook?

Als wij geld te kort komen dan zegt de regering toch ook niet,
gossie, kom maar hier . . . terwijl wij als burgers de
drijfveer zijn van de economie. Toch?

HG CC


Dit is verlies voor de aandeelhouders. Er is dan minder divident uit te betalen wat minder inkomen is en minder inkomsten is verlies op de koopkracht.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Goh, zouden ze nog bijna moeten gaan werken ook nog.


Euhm... ik heb verschillende aandelen.. en ik werk net zo hard als iedereen.

Het probleem met jou, zoals met bijna iedereen, is dat wanneer iemand aandeelhouder is hij blijkbaar gelijk miljoenen moet hebben.

Er zijn er zat die het gewoon met een normaal inkomen moeten doen en de extraatjes van divident uitkeringen pak(k)(t)en. De een beunt een beetje bij, de ander speelt een beetje op de beurs.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
De crisis die nu heerst hebben we ook deels aan onszelf te danken,altijd maar groter en luxer. Wie is er nu gek als je voor een bultje stenen ( lees rijtjeshuis ) in randstad tegen de 3,5 ton betaald ? Minimaal 2 keer op vakantie ( liefst 3 ) enz enz....moest toch een keer mis gaan !


Heel juist! Het grote voorbeeld is natuurlijk de USA, waar alleen maar op de pof geleefd werd en we hebben gezien hoe dat ze is vergaan.
Ik woon maar in een gewoon rijtjeshuis, maar het is wel volledig mijn eigendom en het autootje voor de deur is ook contant betaald.
Dus zo kan het ook.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen mag je als dank nu meebetalen voor al die mensen, die bij "Leen" op de koffie zijn geweest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De Gelderlander
LINKÖPING (ANP) - Leden van de Tweede Kamer zijn vrijdag in Zweden aangenaam verrast door de prijs die de vliegtuigfabriek Saab vraagt voor het leveren van de opvolger van het gevechtsvliegtuig F-16.

Zij gaan nog naar de Amerikaanse fabriek Lockheed Martin, die ook tuk is op de grootste defensie-order in de Nederlandse geschiedenis.


Dit zal wel om iets meer dan een paar tientjes gaan. En dan weten we dus gelijk waarvoor al dat geld nodig is...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

Origineel bericht van: De Gelderlander
LINKÖPING (ANP) - Leden van de Tweede Kamer zijn vrijdag in Zweden aangenaam verrast door de prijs die de vliegtuigfabriek Saab vraagt voor het leveren van de opvolger van het gevechtsvliegtuig F-16.

Zij gaan nog naar de Amerikaanse fabriek Lockheed Martin, die ook tuk is op de grootste defensie-order in de Nederlandse geschiedenis.


Dit zal wel om iets meer dan een paar tientjes gaan. En dan weten we dus gelijk waarvoor al dat geld nodig is...

5,7 miljard ,ik zou weten hoe je kan bezuinigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: satcat
Goh, zouden ze nog bijna moeten gaan werken ook nog.


Euhm... ik heb verschillende aandelen.. en ik werk net zo hard als iedereen.

Het probleem met jou, zoals met bijna iedereen, is dat wanneer iemand aandeelhouder is hij blijkbaar gelijk miljoenen moet hebben.

Er zijn er zat die het gewoon met een normaal inkomen moeten doen en de extraatjes van divident uitkeringen pak(k)(t)en. De een beunt een beetje bij, de ander speelt een beetje op de beurs.


Dat geldt niet zozeer voor de kleine aandeelhouders die met een paar duizend euro op de beurs gaan gokken.

Maar wel voor die paar man die met enkele tonnen euro's in hedgefunds verzameld, met hun hebberigheid op korte termijn, al menig bedrijf naar de klote hebben geholpen.(opsplitsen en verkopen levert meer op voor de aandeelhouder ook al was het nog zo'n gezond bedrijf.)

Ik zie nog de aandeelhouders van ABN/AMRO uit de vergadering komen met hun commentaar;"Mwha, banenverlies kan me niet schelen, als ik mijn rendement maar haal".

Dat soort mensen gun ik dat ze al hun kapitaal verloren hebben in de afgelopen maanden.

Verder verwacht ik de komende maanden maatregelen als; huursubsidie verlagen, premies ziektenkosten worden verhoogd, uitkeringen bevroren, herinvoering van WW-premie, AWBZ nog verder afgebroken en aftrekposten voor de gewone man verdwijnen volledig.(De kleine en of zieke man/vrouw gaat betalen)

En de 8%(rijkste nederlanders) blijven 90% van de hypotheekrenteaftrek-pot verdelen.(enkele miljarden)
Hoewel deze pot oorspronkelijk alleen bedoeld was om starters te helpen.(Maar daar mag je niet over praten.)

En de JSF komt toch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als de consument niets te verteren heeft hebben de bedrijven

geen afnemers ,gaan afnemers dan gaat bedrijf failliet werklozen meer

kosten voor de staat.

 

De andere eu landen zorgen ervoor dat de burgers belasting verlichting

krijgt zodat de bedrijven weer afnemers krijgen dus weer winsten

voor de staat.

 

Als de burger meer geld heeft komt dat geld toch weer na X maanden

in de staatskas :D

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...