Ga naar inhoud


[Video] Hitach svhs S890 band eruit krijgen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Tja, misschien niet echt solderen maar demonteren

 

stond maanden in de boekenkast

wilde eens wat banden gaan overspelen op dvd

wat blijkt

recorder gaat niet meer aan

gekeken naar de zekeringen (en vervangen)

niets helpt

 

hij is te oud om te repareren (en te complex)

maar er zit nog een video band in, die ik er wel uit wil hebben zonder dat de band schade krijgt.

 

weet iemand iets over deze gigant van een recorder?

en hoe dat eruit te krijgen?

 

chiao

Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De bovenkap eraf schroeven.

Met de hand het cassette lift motortje draaien, waardoor de cassette wordt uitgeworpen.

 

Ik ga er hierbij vanuit, dat de band niet is ingeregen en rond de video kop ligt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ga er hierbij vanuit, dat de band niet is ingeregen en rond de video kop ligt.

 

jawel helaas wel (hoe dat kan?)

terwijl de recorder in standby stond destijds.

 

ik ga nog maar eens open schroeven, maar durfde een paar dagen terug al niet heel goed eraan te prutsen

sta me bij whistle

 

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval ook de onderkant openen, daar onder de printplaat zit de inrijgmotor. Ook die met de hand draaien, totdat de bandgeleiding geheel uitgeregen is.

Hierbij de band met de hand terug in de cassettte rijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog een flex

 

maar wellicht wordt het magnetisch bandje volledig verpest.

 

ik krijg het met geen mogelijkheid in beweging, dan maar zoeken naar een goede kopie van die film op band

fountainhead

misschien heeft iemand die toevallig ?

en anders kopen.

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DE tape niet met de blote handen aan raken dit veroorzaakt dropout's latex of katoen handschoennen gebruiken.Probeer eerst de band terug te spoellen als dat nog gaat.Zo niet dan het loopwerk demonteren ; als je er bij kunt met de cass er in ; en of de cassete lift deze zit L&R vast geschroeft naast de lift.indien nodig het voor front demonteren.Wat die film betreft stuur EVT 1 pm ivm reklame.

 

 

maar wellicht wordt het magnetisch bandje volledig verpest.ik krijg het met geen mogelijkheid in beweging, dan maar zoeken naar een goede kopie van die film op band

fountainhead

misschien heeft iemand die toevallig ?

en anders kopen.

chiao

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...