Ga naar inhoud


Externe harddisk wordt niet herkend?


Timm1983

Aanbevolen berichten


@ John O

 

Bedankt voor je snelle antwoord, bij apparaatbeheer zie ik bij controller voor massaopslag staan dat dit apparaat niet juist geconfigureerd is (foutcode1). Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd.

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

 

Ik heb afgelopen weekend een nieuwe externe hardeschijf gekocht! :D

Het is een Fujitsu Siemens Storage Bird van bijna 600 GB.

 

Maar nu heb ik nog mijn oude externe hardeschijf liggen, ik zou graag een externe harddisk case kopen om mijn oude hardeschijf ook nog te kunnen gebruiken. Zijn er daar verschillen in of maakt het niet uit welke ik koop? En een externe hardeschijf in een lege case aan te sluiten is kinderspel? Er zal vast wel een handleiding bijzitten hoe de externe harddisk in de case moet gebracht worden.

 

De oude externe hardeschijf is van het merk Maxtor, rond welke prijsklasse ligt de aankoop van een externe harddrive case?

 

Alvast bedankt voor een antwoord! smile

 

PS. Hiermee is het probleem opgelost straks heb ik 2x zoveel opslagmogelijkheden met maar liefst 2 hardeschijven.

 

Foto externe harddisk in bijlage

 

cool Timm1983

post-1826-1318260154,7868_thumb.jpg

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kan je eerst even controleren of de schijf nog goed is. De gemakkelijkste manier is de schijf tijdelijk aan te sluiten in de kast. Als hij gewoon werkt dan een behuizing kopen.

Welke behuizing je nodig hebt hangt af van welke interface je schijf heeft (SATA of PATA). Ze zouden allemaal hetzelfde moeten werken. En ja, het is zeer eenvoudig om een schijf in te bouwen in een externe behuizing... Zelfs zonder handleiding zou het zichzelf moeten wijzen..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij weggegooid geld. Ik zag van de week reclamefolders met externe schijven voor 59 euries. Volgens mij was dat die Fujitsu van jou.

 

Een lege case kost als snel 25 euro en dan nog de eventuele verzendkosten.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satzoeker
bij duits postorderbedrijf heb je voor euro 9,95 een behuizing met voeding en usb kabel voor ide schijven


Ja dat zal niet inclusief verzenden zijn, dus dan komt er nog een keer hetzelfde bij.
Hier kost het overigens niet veel meer de eerste die ik zoek kost 11.95. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat duitse postorderbedrijf zit ook in Nederland.

 

En je hebt inderdaad een kast voor een kleine 15 euries. Ik had bewust naar een wat mooiere kast gekeken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat bedrijf bedoel ook niet ik zal het cryptisch omschrijven

een pol-lepel doe je ergens lin

ha ha daar ik adres in duitsland heb en meestal bankeinzug doe is mijn porto vaak niet meer dan ongeveer 4 á 5 euro

toch blijft usb soms problemen veroorzaken,bij printerproblemen en dan printer hard uitschakelen vloog mijn pc ook uit,ik vraag het je

wat dat betreft is denk ik firewire iets stabieler

groeten

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
bij duits postorderbedrijf heb je voor euro 9,95 een behuizing met voeding en usb kabel voor ide schijven

 

IDE is al behoorlijk uit de tijd en daar moeten ze vanaf daarom de dumpprijzen. Waarschijnlijk heeft hij een sata en die zijn veel duurder en dan kan je net zo goed er eentje kopen met een hard disc er in.

 

Citaat:
dat bedrijf bedoel ook niet ik zal het cryptisch omschrijven

 

Het is natuurlijk logish dat dit niet ook niet mag want dan kan je net zo goed de naam noemen. Je cryptische omschrijving is zo vaag dat ik het gelukkig niet als een overtreding zie. wink

 

Citaat:
wat dat betreft is denk ik firewire iets stabieler

Nadeel is dat firewire trager is dan usb 2.0

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...