Ga naar inhoud


[Radio] Radiozenders van Arrow moeten uit de lucht


Mister Bean

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

denk niet dat er veel mensen daar op zitten te wachten

 

Daar zit hem nou net juist de kneep.

Het gaat hem om de diversiteit van het aanbod. De regering heeft hier totaal geslapen in niet in het belang van de individuele luisteraar gehandeld.

Nu zitten we met al die "patat & majo zenders" die alleen maar op de grootste luisterdichtheid afgestemd zijn.

Van diversiteit is er geen sprake. Wat heel jammer is.

Die verscheidenheid had er wel kunnen zijn als de overheid uitzendingen in DAB had ondersteund. Dat is dus ook helemaal misgelopen door de geldgier van de regering.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Elwin
Er is inderdaad geen interesse in het jazzkavel. Wel in het rockkavel: daarin zijn Radio 10 Gold, Kink FM en Erik de Zwart geïnteresseerd. Ik hoop dat Radio 10 Gold erop komt. Spreekt volgens mij een brede doelgroep aan. smile


de kavel van Arrow Classic rock heeft geen restricties.. dus daar hoeft niet persee een Rockachtige zender voor terug te komen.

dus daar zou ook een 120 in een dozijn hit station op kunnen komen..

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
denk niet dat er veel mensen daar op zitten te wachten

Daar zit hem nou net juist de kneep.
Het gaat hem om de diversiteit van het aanbod. De regering heeft hier totaal geslapen in niet in het belang van de individuele luisteraar gehandeld.
Nu zitten we met al die "patat & majo zenders" die alleen maar op de grootste luisterdichtheid afgestemd zijn.
Van diversiteit is er geen sprake. Wat heel jammer is.
Die verscheidenheid had er wel kunnen zijn als de overheid uitzendingen in DAB had ondersteund. Dat is dus ook helemaal misgelopen door de geldgier van de regering.


bij de nieuwe veiligen van 2011 is het geloof ik verplicht om ook op DAB uit te zenden? smile

ik verwacht een chaos.. want dvb-t.. DAB/DAB+.. DRM.. FMeXtra..

t wordt er niet makkelijker op smile

persoonlijk lijkt het me het fijnste als ze een techniek kiezen waarmee je zoveel mogelijk zenders in hoge kwaliteit een zo hoog mogelijke dekkingsgraad kan geven? smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou jammer zijn mocht Radio 10 Gold deze kans laten liggen. Kink FM heeft volgens mij een te kleine doelgroep om een winstgevend radiostation neer te zetten op FM. Ik denk dat voor Radio 10 Gold nog best een breed publiek is...

 

En ik ben ook wel benieuwd wat Erik de Zwart met het kavel wil gaan doen... smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

is het geloof ik verplicht om ook op DAB uit te zenden?

 

Toch geen simulcast hé..? Dan wordt het weer niks. Zitten we weer met die goedkope eenheids meuk al la Sky Radio en consorten opgescheept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Het zou jammer zijn mocht Radio 10 Gold deze kans laten liggen. Kink FM heeft volgens mij een te kleine doelgroep om een winstgevend radiostation neer te zetten op FM. Ik denk dat voor Radio 10 Gold nog best een breed publiek is...

En ik ben ook wel benieuwd wat Erik de Zwart met het kavel wil gaan doen... smile


mja laugh maar uh 10 gold zou in principe als de overheid niet zo pietputtig doet ook prima op de kavel van Arrow Jazz Passen..

want daar meot Klassiek / jazz op wink nou ja wat je onder de noemer klassiek gaat verstaan zit het hem in denk ik laugh


Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
is het geloof ik verplicht om ook op DAB uit te zenden?

Toch geen simulcast hé..? Dan wordt het weer niks. Zitten we weer met die goedkope eenheids meuk al la Sky Radio en consorten opgescheept.


simucast zit er geheid in frown

nouja tis natuurlijk net voor hoelang je simucasten wil...

FM licenties gewoon kneiter duur en digitale plekkies voor een habbekrats voor de kleinere stations die geen dure FM licentie kunnen betalen? en natuurlijk de digitale meuk goed stimuleren! laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als het zo bekijkt kan 10 Gold inderdaad op beide kavels. Dan liever op de kavel van Arrow Jazz FM, die kon ik hier in Veldhoven prima ontvangen op 89.7 FM. Arrow Classic Rock doet het minder goed hier, kreeg hem voorheen altijd een beetje zwak binnen op de 104.1 FM...

 

We zullen het zien, of eigenlijk horen! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig dat Arrow Classic Rock nu weer op de AM te ontvangen is ! (Voor zolang het duurt.........)

Overdag is de 828-zender in het grootste gedeelte van het land op te pikken.

 

En nu nog Radio 10 Gold terug op de 675 en Radio 1 terug op de 1008, Niet dat dit gaat gebeuren, maar het zou wel mooi zijn.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmhm oftewel dan zou 10 gold beter op de kavel van jazz passen laugh

 

oftewel enige gedadigde hmm :P gegarandeerd prijs dan voor ze laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dwendy
Ik hou best wel van rockmuziek,dus ik vind het best wel jammer dat Arrow via de FM verdwijnt.............
Wij moeten het in de Achterhoek doen met debielenzenders als Radio NL, Hotradio Plus en Optimaal FM.
We zijn dus echt een achter gebleven stukje Nederland.

Juist deze genoemde zenders doen het best wel goed, ook al staat de programmering mij ook niet helemaal aan, ik vind juist die zender uit Zelhem, Ideaal een baggergeval, alleen de naam al......

Blijft wel over dat ik het jammer vind dat Arrow vedwenen is, juist onderweg vond ik het een prettig station om naar te luisteren, ook al zat Manuela Kemp achter de microfoon, in dat geval kon je beter even parkeren, die was behoorlijk slaapverwekkend smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Helaas is het op de 828 AM nu ook al weer een paar weken stil.

 

Wel nog te beluisteren via Internet :

http://www.arrow.nl/rock/index.php?option=com_wrapper&Itemid=56

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rokit B.V. de eigenaar van Arrow Classic Rock (en Caz!) is op 28 april j.l. feitelijk al failliet verklaard. Hetzelfde geldt voor Crosspoints B.V. (eigenaar van Arrow Jazz FM). Het einde van de 3 stations is nabij, tenzij Ad Ossendrijver een mogelijkheid ziet een doorstart te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: Hydraman
Het einde van de 3 stations is nabij, tenzij Ad Ossendrijver een mogelijkheid ziet een doorstart te maken.

En die mogelijkheid heeft Ad dus gezien. De 3 stations worden nu ondergebracht binnen z'n bedrijfje Mediad B.V.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...