hemertje Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: Samsat Oke Hemertje, ik volg je raad, ik was al bezig het kastje in te pakken maar zal 'm er nog ff uithalen voor een allerlaatste poging. die van de 16e februari en morgen eens proberen (geen idee wanneer deze gebakken worden zodat dat de fix er al inzit)http://dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm800/images/ DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast Samsat Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: hemertje [beter ff een experimenteel iomage van DMM flashenzie de logs van gisteren: Code: ghost [Mon, 16 Feb 2009 17:08:39 +0000]fix ConfigNonethis fixes the endless bootloop with dm800 Kun je mij een link geven waar ik deze kan vinden? Bedankt alvast.
Gast Samsat Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 oeps, ging even langs elkaar heen
Stefaand Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: hemertje Code: ghost [Mon, 16 Feb 2009 17:08:39 +0000]fix ConfigNonethis fixes the endless bootloop with dm800 Wat bedoel je hier mee ? 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
Gast Samsat Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Die van 16 februari zojuist geprobeerd, zelfde probleem. Wacht die van vandaag nog ff af en mocht dat niet helpen en ik heb er zo zachtjes aan een hard hoofd in, gaat ie terug naar de leverancier.
siemed Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Zelf heb ik ook veel problemen met het booten van de DM800. Om helemaal gek van te worden. Soms moet ik hem 4 a 5 keer op laten starten door het stroomloos te maken, voordat hij eindelijk een keer doorloopt. Bij mij blijft hij echter consequent hangen onder de twee O van Booting. Nu maar hopen dat de fix van Dream dit gaat verhelpen. Met de DM7000 heb ik nooit zoveel problemen gehad.
Neptunus Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Dan toch maar permanent stand-by laten staan? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
siemed Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Dat doe ik sowieso, alleen wil hij nog wel eens hangen als ik bepaalde acties uitvoer. Bijvoorbeeld het mounten van de share op mijn pc of het afspelen van een dvd (vanaf de share) wil nog wel een voor een vastloper zorgen. Het erge is nog dat niet heel de box hangt, maar hij kan iets niet afsluiten of opstarten. Helaas kun je dan niets meer van de ab.
Gast pleenmeel Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: hemertje beter ff een experimenteel iomage van DMM flashenzie de logs van gisteren: Code: ghost [Mon, 16 Feb 2009 17:08:39 +0000]fix ConfigNonethis fixes the endless bootloop with dm800 Dit staat al in de derde reaktie (van mijn hand) op de originele post.
Tonskidutch Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Citaat: nog steeds blijft ie hangen in "booting" 320 GB wat denk je dat ie gedurende het booten doet? wat denk je hoelang het formateren duurt van 320 GB zou die misschien zijn aan het formateren? misschien heb je niet lang genoeg rustig afgewacht in ider geval kun je een ide/sata2/usb connector gebruiken om eens te kijken aan je PC of die nieuwe disk al een geformateerde disk is zo'n disk moet makkelijk de voeding van de usb kunnen krijgen / anders neem je gelijk een connector met eigen voeding (leen hem desnoods van iemand) er zijn overigens gevallen van DOA bekend (dead on arrival) bij hdd's dus bijkomende vraag was die disk vooraf getest op functioneren of niet? chiao Bombs Faithless
Littlesat Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Als hij met booten blijft hangen, kom je er dan wel nog met telnet op. Kijk eventueel via de stop mode welk IP adres de box heeft gekregen... Als je erop komt dan kijk je eens of enigma2 draait. doe eens een init 4 en start enigma2 met de hand op. Eindigt dit in een segfault dan zijn er drivers niet goet geladen. Ga dan naar de directory /etc/init.d en start bootup. Als Enigma2 daarna wel goed werkt dan heb je gecheckt dat de drivers niet goed geladen waren. Er is een work-a-round hiervoor door het bootup script te wijzigen. Deze weiziging houd in dat je de loop met BCM erin bovenaan in dit script zet. In ieder geval heeft dit het bootprobleem bij mijn DM800 (voorgoed) opgelost. Voorgoed is tussen haakjes omdat bij een softwareupdate het bootup scriptje weer teruggezet (kan) worden. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Tonskidutch Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 ook een goede tip ter controle, Littlesat maar nog eens nagedacht en toch een vraag als hij ook al het default image heeft getest, zouden die (nieuwe) device drivers weldegelijk al aan boord moeten zijn? hoe krijgt je handelaar immers die hdd werkende als je hem met hdd koopt? chiao Bombs Faithless
Gast Samsat Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Ik heb de harddisk er weer een poosje uit liggen hoor. Dus er valt weinig te formateren. Ik ga nog ff aan de slag met Littlesat z'n suggestie.
Gast Samsat Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Met telnet kom ik er niet op als de box in booting hangt. Wel als ik 'm zo opstart dat ik een image kan flashen (dus met de startknop ingedrukt.) Maar volgens mij kan ik daar weinig mee. Ik krijg dan de volgende melding: Dreambox ADVANCED SETUP UTILITY Information Network Misc Boot Exit ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿ ³ ³ ³ Information ³ ³ ³ ³ Product DM800 ³ ³ Bootloader Version Build #67, built 20081024 ³ ³ Board revision 0 ³ ³ Serial Number 840913000001403 ³ ³ MAC Address 00:09:34:27:83:df ³ ³ Production Date 2008/04/09 ³ ³
Henksat Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Waarom flash je niet eerst een actuele image? Ik zie dat je hele oude bootloader en dus image hebt. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen