Ga naar inhoud


ontvangstprobleem astra 2 op freq. 10714H en 10773H


ag

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds gisteren krijg ik geen signaal meer op de astra 2 op de freq. 10714H (met o.a Channel 4) en op de freq.10773H (met o.a de BBC) Hebben meer mensen hier last van?...op de andere freq. krijg ik n.l wel beeld....vreemd want tot gisteren werkte alles normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben er inmiddels achter.....het ligt waarschijnlijk aan mijn quad lnb....deze ontvangt alleen de verticaal gepolariseerde zenders en bij horizontaal..zoals bij BBC en ITV...geen signaal.

Toch vreemd...van de een op andere dag kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg
Ik ben er inmiddels achter.....het ligt waarschijnlijk aan mijn quad lnb....deze ontvangt alleen de verticaal gepolariseerde zenders en bij horizontaal..zoals bij BBC en ITV...geen signaal.
Toch vreemd...van de een op andere dag kapot.


Wie zegt dat de quad kapot is?
Niet de f-connector, waar wellicht wat vocht bij is gekomen? wink
Even opnieuw bevestigen, en wellicht is het polariseren weer ok.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vertikaal is 13 Volt op de antennekabel, horizontaal is 18 Volt.

 

Wanneer inderdaad door vocht aansluitingen corroderen, zou het kunnen, dat je lnb i.p.v. 18 Volt nog maar 16 Volt aangebden krijgt.

 

Dus inderdaad even alle aansluitingen nalopen en eventueel met een voltmeter kijken, of er belast 18 Volt op je lnb staat.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Als de 3 andere uitgangen van de quad ook geen signaal leveren op horizontaal dan zal het eerder dokken worden vrees ik, misschien is het antennepinnetje voor de horizontale polarisatie losgekomen?


Het wordt gewoon even zoeken, want er zitten ongetwijfeld ook nog
diseqc-schakelaars tussen. Eerst gewoon alle contactpunten maar bij langs, denk ik. Te beginnen bij de quad zelf.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag even de quad nagekeken,maar geen druppeltje vocht...waarschijnlijk toch kapot, want bij mijn andere ontvangers hetzelfde, n.l Astra 1,3,HB, Astra 2 Verticaal gewoon beeld. Bij Astra 2 H op alle ontvangers geen beeld.

De aansluitingen van disecq zijn ook in orde.

Een nieuwe Lnb kopen?..of heeft iemand nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg
Ik heb vanmiddag even de quad nagekeken,maar geen druppeltje vocht...waarschijnlijk toch kapot, want bij mijn andere ontvangers hetzelfde, n.l Astra 1,3,HB, Astra 2 Verticaal gewoon beeld. Bij Astra 2 H op alle ontvangers geen beeld.
De aansluitingen van disecq zijn ook in orde.
Een nieuwe Lnb kopen?..of heeft iemand nog een idee?


De kans is groot dat je gelijk hebt.
Hoe oud is de lnb? Heb je geen garantie (meer)?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfredg
Lnb is al een jaar of 6 oud.....geen garantie meer.


Ach,ach,oud en aftands.. cry
Geef hem maar een eervol plekje in de milieubak. wink
En koop maar snel een van de nieuwe generatie. Misschien word je
dan ook nog verrast door allemaal nieuwe transponders. eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...