Ga naar inhoud


[Sat4all] Wijzigingen op het board


Ron

Aanbevolen berichten

Zoals jullie waarschijnlijk wel gezien hebben, draaien we sinds gisteren een nieuwe software versie van UBB.threads.

In eerste instantie lijkt er weinig gewijzigd, echter schijn bedriegt. Onder de huid zijn er veel dingen gewijzigd:

1. Een nieuw prefix systeem. Om de overzichtelijkheid te bevorderen, is in een aantal forums een prefix systeem in gebruik genomen. Die vind je onder andere terug hier in Nieuws, feedhunters, common interfaces, Dreambox en Topfield. Door een prefix te gebruiken, zijn specifieke topics gemakkelijk en snel terug te vinden.

2. Een nieuw "vermaningsysteem". Als iemand een uitglijder maakt, kunnen we iemand nu gemakkelijk, vriendelijk en snel een vermaning geven die in het systeem opgeslagen wordt. Leden die zich na 5 waarschuwingen nog steeds niet weten te gedragen, kunnen nu niet meer zeggen dat ze vanwege 1 waarschuwing buiten gezet zijn. We plaatsen in dat geval de waslijst gewoon online zodat iedereen kan zien dat wij leden die zich niet weten te gedragen niet zomaar buiten zetten.

De meeste leden zullen het gemak van dit vermaningsysteem nooit ervaren:-))

3. Nieuw PM systeem. Even wennen, maar wel lekker:-)

4. Proef lidmaatschap. Nieuwe leden krijgen vanaf gisteren automatisch eerst een proeflidmaatschap. Pas als je bewezen hebt dat je onze huisregels accepteert en respecteert gedurende je eerste 25 berichten op sat4all wordt je volwaardig lid.

Een proef lidmaatschap heeft twee belangrijke beperkingen:

A: Een "proeflid" kan alleen reageren op advertenties, maar er zelf geen plaatsen. Hiermee weren we handelaren.

B: Een proeflid wordt in principe niet gewaarschuwd. Gedraag je jezelf tijdens het proef lidmaatschap niet conform onze huisregels, wordt je account gewist en zul je jezelf opnieuw aan moeten melden, waarbij je dit keer onze huisregels natuurlijk wel goed leest.

5. Onderwerp controle. Een script voert een simpele controle uit op je bericht onderwerp. Indien je volgens het script een potentieel onduidelijk onderwerp gebruikt, wordt je nogmaals aan het belang van een duidelijk onderwerp herinnerd.

Hiermee bevorderen we wederom de overzichtelijkheid op het forum, zonder dat leden hier echt last van ondervinden.

Alle wijzigingen zijn gemaakt om het oponthoud op sat4all voor jullie aangenamer en voor ons minder intensief qua onderhoud te maken. Wij zullen minder corrigerend op hoeven treden en daarmee wordt het hopelijk ook nog iets gezelliger op het board.

Aan- of opmerkingen zijn altijd welkom!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Drs. IJzerbout

Jeetje Skaak(k)..ik ben blij dat die onhebbelijkheid van sommige leden voorbij is.

Ik vond dat uiterst irretant om zomaar een draad-aanhef te gaan lopen wijzigen. Ik werd hier soms stapel-dol van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

Vermoedelijk heb ik soep in mijn ogen, maar...

 

ik zie de knop "markeer alles als gelezen" (of zoiets), niet meer.

Die stond voor de aanpassing, helemaal onderaan de eerste pagina meen ik.

 

Verder is het weer netjes vormgegeven. De complimenten hiervoor.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de RSS-feed van sat4all in mijn werkbalk. Daar staat bovenaan sat4all6verborgenforums&amp, bij erop klikken is de toegang geweigerd.

 

Wat is dit eigenlijk en heeft dit met de nieuwe software te maken.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: Gekkenhuis
toch ff goed kijken staat helemaal links onderin.


Oeps.. Sorry. Ik had verder naar beneden moeten scrollen. blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Als je gewoon on-topic blijft is het veranderen van de onderwerp naam gewoonweg niet nodig:-)
Wij vonden het irri, dus hebben het definitef uitgezet.

Ron


Snap dat jullie het irritant vinden. Ikzelf moet toegeven het ook wel is te doen, maar dan om het onderwerp duidelijker te maken met hoofdletters etc. Dat staat mooier als dat alles zonder hoofdletter is. Prima dat we het niet meer aan kunnen passen hoor, houdt wel het overzicht en je blijft sneller on-topic...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Als je gewoon on-topic blijft is het veranderen van de onderwerp naam gewoonweg niet nodig:-)
Wij vonden het irri, dus hebben het definitef uitgezet.

Ron

Ik heb sowieso nooit echt begrepen waarom iedere reply op een forum z'n eigen titel nodig heeft.

Ik kan het onderwerp trouwens nog steeds veranderen. cool

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...