Ga naar inhoud


Betalende smartcardwissel bij TVVlaanderen


Gast Paullo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Volledig mee akkoord, Begint mij te vervelen Wees
verdorie blij dat TVV er is op satelliet. Die
mensen moeten massas kosten hebben. Denk niet dat
TVV zoveel winst maakt eerlijk gezegd...


En waarom moet ik blij zijn dat TVV er is op satelliet. Alternatieven zijn er in Vlaanderen anders genoeg en met wat FTA is, heb je naast kabel en Belgacom ook wel een mooie aanvulling en daar heeft TVVlaanderen niets mee te maken hoewel volgens hun publiciteit er honderden zenders te zien zijn via hun ontvangers.

En omdat men bij TVVlaanderen niet in staat is de juiste kostprijs juist te berekenen en men graag in alle publiciteit uitbazuint dat men de goedkoopste aanbieder is, stopt men de meerkost in niet-contractuele verborgen kosten. Mooi zo.

Maar goed, we hebben het begrepen, jij bent voor dat soort toestanden.

En als volgende week TVVlaanderen per abonnee 100 Euro nodig heeft, sta jij op de eerste rij om bij te betalen, want die mensen moeten massa's kosten hebben en onvoldoende winst maken.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De kaart kost misschien een paar euro, maar de rechten om het versleutel systeem van Nagravision te mogen gebruiken kost wel meer dan een paar euro. Die kosten moeten op een of andere manier gedragen worden.


Dat TVV voor de codering moet betalen, OK.
Maar dan treed ik Paulo bij dat de kosten correct berekend en doorgerekend moeten worden.
Nu is het onduidelijk op basis van welke artikel uit de alg. voorwaarden men zich baseert om dit op de abonnee te verhalen. Bovendien is men vrij selectief en worden ze verhaald op één bepaalde categorie abonnees - zij die reclameren krijgen dan telefonisch alsnog de belofte dat niets moet betaald worden.

Tuurlijk is TVV iets om fier op te zijn: kijken aan 9,95 EUR/maand, maar over (verborgen) kosten mag er geen onduidelijkheid zijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adupont
Dat TVV voor de codering moet betalen, OK.
Maar dan treed ik Paulo bij dat de kosten correct berekend en doorgerekend moeten worden.
Nu is het onduidelijk op basis van welke artikel uit de alg. voorwaarden men zich baseert om dit op de abonnee te verhalen. Bovendien is men vrij selectief en worden ze verhaald op één bepaalde categorie abonnees - zij die reclameren krijgen dan telefonisch alsnog de belofte dat niets moet betaald worden.

Tuurlijk is TVV iets om fier op te zijn: kijken aan 9,95 EUR/maand, maar over (verborgen) kosten mag er geen onduidelijkheid zijn


Volledig mee eens.
Bovendien heeft iedereen, van het goedkoopste tot het duurste abonnement al 110€ voor die smartcard + activering betaald.
Vermits men die kosten apart doorrekent moet men nu niet afkomen dat het te goedkoop was voor de goedkoopste abonnementen.
TV Vlaanderen heeft al de hoogste instapkost, dat moeten ze echt niet meer opdrijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Volledig mee akkoord, Begint mij te vervelen Wees
verdorie blij dat TVV er is op satelliet. Die
mensen moeten massas kosten hebben. Denk niet dat
TVV zoveel winst maakt eerlijk gezegd...


En waarom moet ik blij zijn dat TVV er is op satelliet. Alternatieven zijn er in Vlaanderen anders genoeg en met wat FTA is, heb je naast kabel en Belgacom ook wel een mooie aanvulling en daar heeft TVVlaanderen niets mee te maken hoewel volgens hun publiciteit er honderden zenders te zien zijn via hun ontvangers.

En omdat men bij TVVlaanderen niet in staat is de juiste kostprijs juist te berekenen en men graag in alle publiciteit uitbazuint dat men de goedkoopste aanbieder is, stopt men de meerkost in niet-contractuele verborgen kosten. Mooi zo.

Maar goed, we hebben het begrepen, jij bent voor dat soort toestanden.

En als volgende week TVVlaanderen per abonnee 100 Euro nodig heeft, sta jij op de eerste rij om bij te betalen, want die mensen moeten massa's kosten hebben en onvoldoende winst maken.

Greets


En het feit dat Telenet alle vlamingen al jaren oplicht met koppel verkoop is dan OK?
Zij beweren dat er geen digitaal mogelijk is zonder analoog er bij te nemen.

Dit pikt elke vlaaming en er wordt geen woord over gerept. Die halen maar even 13,75 € per maand uit elke vlaming (die digitaal kijkt) zijn budget. Ergste van al is dat ze de politiek hebben kunnen overtuigen dat het echt niet anders kan. Bull sh*t van de bovenste plank.

Dat tvv dan 1x 12 € aan rekend aan die mensen die goedkoper kijken dan andere klanten is dan onjuist.
U had dus liever gehad dat U op jaar basis meer betaald dan nu en geen kosten betaald voor een vervangende kaart. Dat kan hoor!!! Dan had je het plus pakket moeten nemen.

Of had je liever gehad dat U zomaar meer betaald dat tvv een potje kan inzamelen? Om onvoorziene koste mee te dekken.

Mensen zijn soms heel raar, mijn gedacht.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Volledig mee akkoord, Begint mij te vervelen Wees
verdorie blij dat TVV er is op satelliet. Die
mensen moeten massas kosten hebben. Denk niet dat
TVV zoveel winst maakt eerlijk gezegd...


En waarom moet ik blij zijn dat TVV er is op satelliet. Alternatieven zijn er in Vlaanderen anders genoeg en met wat FTA is, heb je naast kabel en Belgacom ook wel een mooie aanvulling en daar heeft TVVlaanderen niets mee te maken hoewel volgens hun publiciteit er honderden zenders te zien zijn via hun ontvangers.

En omdat men bij TVVlaanderen niet in staat is de juiste kostprijs juist te berekenen en men graag in alle publiciteit uitbazuint dat men de goedkoopste aanbieder is, stopt men de meerkost in niet-contractuele verborgen kosten. Mooi zo.

Maar goed, we hebben het begrepen, jij bent voor dat soort toestanden.

En als volgende week TVVlaanderen per abonnee 100 Euro nodig heeft, sta jij op de eerste rij om bij te betalen, want die mensen moeten massa's kosten hebben en onvoldoende winst maken.

Greets


En het feit dat Telenet alle vlamingen al jaren oplicht met koppel verkoop is dan OK?
Zij beweren dat er geen digitaal mogelijk is zonder analoog er bij te nemen.

Dit pikt elke vlaaming en er wordt geen woord over gerept. Die halen maar even 13,75 € per maand uit elke vlaming (die digitaal kijkt) zijn budget. Ergste van al is dat ze de politiek hebben kunnen overtuigen dat het echt niet anders kan. Bull sh*t van de bovenste plank.

Dat tvv dan 1x 12 € aan rekend aan die mensen die goedkoper kijken dan andere klanten is dan onjuist.
U had dus liever gehad dat U op jaar basis meer betaald dan nu en geen kosten betaald voor een vervangende kaart. Dat kan hoor!!! Dan had je het plus pakket moeten nemen.

Of had je liever gehad dat U zomaar meer betaald dat tvv een potje kan inzamelen? Om onvoorziene koste mee te dekken.

Mensen zijn soms heel raar, mijn gedacht.

mvg


Ik denk dat de meeste mensen uw reactie raar vinden, omdat ze niet graag meer betalen en zeker niet als dit op een discriminerende en onrechtmatige basis zou moeten gebeuren.
Zelf zal ik, met een basis abonnement, TV-VL schrijven dat ze me geen kaart moeten sturen indien ik er moet voor bijbetalen of een duurder abonnement moet nemen (en zo opnieuw minimum 1 jaar contractueel vast zit) en dat ik in dit geval mijn contract ontevreden beeindig.
Ik zal dan verder doen met de vrij te ontvangen satelliet-TV, maar vooral ook met DVB-T met uitstekende beeldkwaliteit en gratis (3x VRT, 3x RTBF, 8x Franse TV).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over riji. Zie ze zo al komen bij een eventuele volgende kaartwissel en ook nog eens de kaart aanrekenen buiten de activatiekost indien iedereen dit nu zo maar zou slikken. Kosten dienen gedragen door degene die de codering duur verkoopt, zijn dienst is gekraakt en daardoor zijn er extra kosten. Ook heeft TVV dit systeem gekozen, een verkoopprijs opgesteld, hadden ze maar beter hun voorbereidende huiswerk moeten maken als ze hiermee niet uit de kosten komen. Deze zet zou hen wel eens wat klanten kunnen kosten en "mondelinge reclame".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus met andere woorden hadden jullie voor heel de periode dat je abonee was meer dan 9.90 € willen betalen, dan 1x 12,00 € voor een nieuwe kaart!

 

Reken eens uit hoeveel je dan wel per maand wil betalen en laat dat tvv weten. ze zullen uw factuur met plezier aanpassen en de extra kost voor nieuwe kaart kwijtschelde.

 

Ik wil hiermee maar zeggen dat tvv vanaf de start ook 12,00 € per maand hed kunnen rekenen en bij een kaartwissel niets aan rekenen. De overschot van het geld hadden ze dan kunnen gebruiken om in de zon te gaan liggen. En jullie hadden niet geklaagt.

 

Je kan ook zoals vele andere gedaan hebben, eens contact met tvv opnemen en hun vriendelijk bijbrengen dat je niet akkoord gaat en vragen wat ze hier aan willen doen. Nee op forums schelden en roepend dreigen dat komt eerst bij jullie op.

 

In deze tijden komt enkel de zon voor niets op en schijten de vogels voor niets op je kop!

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat tvv dan 1x 12 € aan rekend aan die mensen die goedkoper kijken dan andere klanten is dan onjuist.
U had dus liever gehad dat U op jaar basis meer betaald dan nu en geen kosten betaald voor een vervangende kaart. Dat kan hoor!!! Dan had je het plus pakket moeten nemen.

Of had je liever gehad dat U zomaar meer betaald dat tvv een potje kan inzamelen? Om onvoorziene koste mee te dekken.

Mensen zijn soms heel raar, mijn gedacht.


Ik verwijt TVVlaanderen niet winst te willen maken, noch dat ze uit hun kosten moeten geraken.

Wat ik TVVlaanderen verwijt is dat ze een loopje nemen met wat de mensen bij het afsluiten van de overeenkomst wordt verteld.

Er wordt een bepaalde prijs naar voren gebracht voor het basispakket, maandelijks te voldoen, te vermeerderen met de kosten van de kaart en een éénmalige activatiekost.

Meer is niet nodig om te kijken, althans volgens TVVlaanderen.

Amper 2,5 jaar nadat ik een nieuwe kaart koop en laat activeren, is die kaart - om redenen die mij niet aangaan - door toedoen van TVVlaanderen niet meer bruikbaar en wordt mij "gratis" een andere overgemaakt, maar daarvoor wordt opnieuw een "eenmalige" activatiekost in rekening gebracht die contractueel niet is voorzien en zelfs ingaat tegen de eerste "éénmalige activatiekost" die reeds werd betaald.

Zulks noemt bedrog.

Zo is het natuurlijk gemakkelijk om te gaan stellen dat je de goedkoopste aanbieder bent, want die verborgen kosten verschijnen niet in de publiciteit of de berekeningen.

Als TVVlaanderen die kosten wil aanrekenen, kan dat enkel door een verhoging van het abonnementsgeld voor de toekomst, maar dat gaat men natuurlijk (nu nog) niet doen, want dan moet men dat vermelden op de publiciteit en aan alle klanten laten weten dat men vanaf de ingang van de prijsverhoging kan afzien van overeenkomst en deze kostenloos kan beëindigen. Maar ook dat doet men niet graag, want de domme consument zou eens van zijn recht kunnen gebruik maken.

Het is niet omdat TVVlaanderen de enige aanbieder is van satelliettelevisie dat men zo maar boven de wet en de overeenkomst met de klant staat.

Ook ik ben geen fan van Telenet, maar van een systematische en manifest goed doordachte overtreding van de contractuele voorwaarden bij Telenet heb ik toch nog niets gehoord.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Ook ik ben geen fan van Telenet, maar van een systematische en manifest goed doordachte overtreding van de contractuele voorwaarden bij Telenet heb ik toch nog niets gehoord.


Bel Telenet even en vraag hen wat het kost en of het zonder analoog signaal kan want die 13,75 € / maand die ze niet bekend in hun reklame van shakes en dergelijke, wents U niet te betalen. Reklame luid 50,00 € voor gold shake (Digitaal TV, Internet en telefonie) nergens vermelden ze dat er analoog ook nog bijzit laat staan dat er nog voor betaald moet worden.
Het ergste aan heel deze Telenet praktijk is, dat de regering hier koppelverkoop toestaat. Omdat zogezecht het technisch niet mogelijk is, om het appart aan te bieden.

Hun andwoord is dan simpel weg: "Mr. wij gaan er vanuit dat U al kabel aansluiting hebt en het eene kan niet zonder het andere". Wat dus bull sh*t is. RF filters hebben ze in alle delen van de frequentie band. Ze maken die dingen zelf op maat.
Sterker nog Telenet heeft ze al laten maken voor hun Internet en telefonie te kunnen aanbieden in niet Telenet gebied en voor mensen die Internet en/of telefonie wensen zonder TV.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
En het feit dat Telenet alle vlamingen al jaren oplicht met koppel verkoop is dan OK?
Zij beweren dat er geen digitaal mogelijk is zonder analoog er bij te nemen.

Dit pikt elke vlaaming en er wordt geen woord over gerept. Die halen maar even 13,75 € per maand uit elke vlaming (die digitaal kijkt) zijn budget. Ergste van al is dat ze de politiek hebben kunnen overtuigen dat het echt niet anders kan. Bull sh*t van de bovenste plank.

Als die Telenet-klanten dit pikken is dat toch hun zaak zeker? Het is niet omdat er eentje in het water springt dat we moeten naspringen. Ik hoor ook wel van Telenetklanten dat het allemaal niet klopt maar ze berusten blijkbaar in hun lot en betalen braafjes. Dat is hun goed recht maar als abbonee van TV-Vlaanderen zal ik wél laten merken dat het niet klopt om te moeten betalen voor een tweede éénmalige activatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel mijn voorstel voor jou in verband met Telenet: "eens contact met telenet opnemen en hun vriendelijk bijbrengen dat je niet akkoord gaat en vragen wat ze hier aan willen doen en niet op forums schelden en roepend dreigen"

 

Als jij van oordeel bent schade te lijden door het handelen van Telenet dan bestaat er zoiets als de Economische Inspectie of de Jury voor Eerlijke Reclamepraktijken. Als volgens jou de publiciteit van Telenet over die shakes de mensen misleidt, zal je zeker gelijk krijgen van die laatste Jury.

 

En zoals Vladimir het terecht opmerkt, het is toch niet omdat er bij Telenet iets niet zou kloppen, dat men bij TVVlaanderen ook op die weg moet gaan.

 

Of aanvaardt jij misschien dat je een auto koopt en een jaar later moet bijbetalen voor een sleutel omdat de fabricant beslist heeft dat zijn amper één jaar oude sloten niet meer veilig zijn.

 

Greets

 

 

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...