Ga naar inhoud


resolutie tv en ontvanger


uffelte

Aanbevolen berichten

Mijn homecast 8100 gaat tot 1080i, mijn tv tot 720p.

Is het van belang om de homecast ook op 720 te zetten of maakt dat niets uit? Ik merk wel dat het formaat van b.v. de screensaver er door beinvloed wordt. Bij voorbaat dank voor instructies. groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast The big J

Als het een HD-ready scherm betreft kan hij 1080i scalen naar de juiste resolutie. Een HD-ready tv krijgt alleen dat certificaat wanneer hij alle HD signalen kan verwerken. Dat wil niet zeggen dat het scherm ook daadwerkelijk een (full) HD resolutie heeft. Hij kan de signalen alleen scalen naar de voor het scherm juiste resolutie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik niet volledig ben geweest. Het gaat om een hdmi aansluiting met een loewe individual.

De gebruiksaanwijzing geeft aan dat de resolutie van het beeldscherm 1366x768 is en dat de juiste instelling automatisch wordt ingesteld; het tv apparaat wordt verder aangeduid als hd-ready.

Als technische leek vroeg ik me nu af of aanpassing van de satellietontvanger resolutie nog enige zin heeft of niet met betrekking tot de beeldkwaliteit. Ik zie geen verschil maar ik heb dan ook bar slechte ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Uffelte, wanneer je alles op automatisch laat staan, zal je beeldscherm alles zonder problemen weergeven.

 

Wat beter beeld geeft, wanneer je de sat. ontvanger op 720p of 1080i uitgang zet wordt bepaald door de electronica in je sat. ontvanger en je beeldscherm.

Dit hangt samen met de gebruikte rekenprocessors , die het beeld formaat omrekenen.

 

In jouw installatie zal het, naar mijn mening, geen verschil maken, of je tv moet up of downscalen naar het native formaat van het scherm.

 

Veel kijkplezier toegewenst.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...