Ga naar inhoud


het SNR / AGC / BER gebeuren !!


edbe

Aanbevolen berichten

ik heb op mijn DreamBox naar diverse zenders en satellieten naar de SNR / AGC / BER gekeken en die verschillen nogal, hier 3 tal zenders :

 

VTM (12.721 H 22.000 5/6)

SNR 17%

AGC 99%

BER 23

 

CANAL HITS (11.278 V 24.500 7/8)

SNR 22%

AGC 99%

BER 0

 

DK4 (11.293 H 24.500 7/8)

SNR 22%

AGC 99%

BER 0

 

moet de SNR en de BER niet een hogere getal hebben ??

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

SNR zo hoog mogelijk.

BER zo laag mogelijk, 0 is het beste.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik ben nu de hele dag al aan het proberen om mijn bigsat iets beter uit terichten,

maar tot heden ben ik niet echt verder gekomen.

heb op mijn DreamBox naar diverse zenders en satellieten naar de SNR / AGC / BER gekeken en die verschillen nogal,

 

VTM (12.722 H 22.000 5/6)

SNR 27%

AGC 99%

BER 0

 

Sky 1 (10.758 V 22.000 5/6)

SNR 24%

AGC 99%

BER 0

 

post-7098-1318260244,5548_thumb.jpg

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke image gebruik je? Ik heb zelf meegemaakt dat Gemini 4.0 en lager een lagere SNR waarde late zien. Wat bij Gemini 3.9 SNR 24% was werd bij Gemini 4.1 74%

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ed, bedenk, dat de verschillende AVC waarden ook door je LNB veroorzaakt kunnen worden.

 

Je LNB bestaat eigenlijk uit 4 verschillende front-end's, Namelijk Vertikaal lage band, verticaal hogeband en hetzelfde voor de horizontale band.

 

Ik heb wel eens naar de specificaties en grafieken zitten kijken van merk lnb's, waarbij dat gespecificeerd was, en daaruit bleek, dat er (grote) verschillen kunnen optreden tussen bijvoorbeeld de lage en hoge band of vertikaal en horizontaal, bij een en dezelfde LNB.

 

Anders moeten we eventueel een afspraak maken, dan kom ik met mijn Satlook langs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...