Ga naar inhoud


Canaldigital op zwart met cccam


boaz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ome to
Als je de canal jongens doe bellen dan zetten ze je nieuwe kaart keurig op je naam en heb je weer beeld.

Ik heb eerder al geprobeerd te activeren via internet en ook telefoon ('s avonds) maar dat was niet gelukt omdat het smartcardnummer niet werd geaccepteerd. Nu heb ik het nog eens geprobeerd via 0900-9323, ik kreeg zo'n gesproken keuzemenu en moest mijn smartcardnummer weer intoetsen. Zonder tussenkomst van medewerkers gingen de entitlements van mijn kaart binnen enkele seconden naar 2009-05-13, en inderdaad meteen weer beeld. smile
Snap alleen nog steeds niet waarom dat niet automatisch kan of bijv. via internet, maar goed, mijn probleem is (voorlopig) opgelost.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast koffie54

Ik had ook gebeld me nieuwe kaart deed het prima.

Alleen me oude niet meer(en dat zo goed als op het zelfde moment..

Ik heb het idee dat ze willen weten of je de nieuwe of oude gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebeld droevig, moest nieuwe software laden in mijn ontvanger, dan zou de kaart wel weer werken. Nog netje's uitleggen dat het niet zo was. Bleef meneer volhouden dat het voor 100% zeker aan de ontvanger lag. Moest contact opnemen met m'n dealer sleep

 

Alles opgezegd, kijk wel op een andere manier

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg ik een telefoontje van CD.....

Vragen ze of 't gelegen komt ........

Zeg ik jaha.........

leg 't probleem uit.......(zie topicstart)

maar ja, ze kon alleen entertainment pakket aanbieden.....

niet 't probleem oplossen.......

tsja, inhuurkracht voor een actie.

 

Je blijft lachen met die club.

 

Oja, de aanbieding kon nog even niet doorgaan, kaartje stond immers op zwart.......

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat het menu via tel:0900-9323 gewoon werkt.

Ga dus niet bellen met helpdesk of e-mailen, tenzij het volgende niet werkt;

Bel 0900-9323

Negeer de mededeling om je oude card te plaatsen, blijf aan de lijn. Er volgt dan een keuze menu na invoering van je cardnummer.

Kies 2 / Ontvangstproblemen

Kies optie 1 / wel beeld buitenlandse zenders, geen beeld op Nederlandse.

Kies 1/ Geldigheids datum verlopen, heractivatie.

Card (de nieuwe laugh )in ontvanger, afstemmen op SBS6 en binnen 5 minuten beeld.

 

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Als je geen peertjes hebt dan werkt CCcam prima.


zo, dat is dan erg jammer dat je zo'n voorbarige conclusie aan kaart(en) en CCcam verbindt

Ook zonder peer is het gewoon muts gesteld in een en dezelfde dreambox twee kaartslots te gebruiken met die nieuwe s3 (of vele andere nieuwere kaarten) daar ze mekaar het daglicht niet gunnen.

stelling
1) heb je een intern kaartslot + extern kaartslot gaat het bij bepaalde combinaties prima
2) heb je twee dreamboxen met elk enkel een kaart gaat het bij alle kaart combinaties prima
3) heb je de cardserver helemaal buiten een dreambox om (pc), en is de dreambox enkel client gaat het in de meeste gevallen ook prima

hoezo, zou je kunnen vragen
nou lees de vragen sinds maart 2008 en daarmee ook de suggesties en verbeteringen in die kwesties dan maar
prio juist instellen en CCcam.cfg (F- of C-lijn filteren/blokken)
een rs232 reader of usb reader correct aanbinden en daarmee timings juist instellen (smartcard frequency)
en vooral niet enkel die betreffende de laatste versie van jouw cardserver-client

Ofschoon ik mijn actie van vandaag in principe niet wil waarhebben, maar toch als ultieme oplossing heb gebezigd, is alles rondom het probleem (volgens de titel van het topic aangegeven) nu opgelost door TOCH de kaarten op meerdere dreamboxen in mijn LAN te verdelen.

wat is een peer, LAN of WAN = in de basis hetzelfde qua protocol en principe
of is het een sappige VRUCHT welke aan de Perenboom groeit? wink

chiao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gebeld, zou aan de firmware leggen van mijn 7020 smirk. Ik moest maar naar de dealer terug gaan voor een update. En anders hadden ze eventueel wel een mooie aanbieding voor een gecertificeerde ontvanger sleep. Ik smiddags weer gebeld, kreeg toen te horen dat het kaartje niet op mijn naam geregistreerd was en dat er nu wel een activatie signaal uitgezonden werd. Kaartje erin en...... beeld. Sukkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch klopt het antwoord van CD waarschijnlijk.

 

Volgens Canaldigitaal hoeft geen enkele nieuwe kaart daadwerkelijk in hun systeem te staan om de verlengpuls te ontvangen. Dat lijkt te kloppen met mijn eigen ervaring en die van enkele andere leden van dit board:

Stop de kaart in een "compatibele" CI module en je hebt binnen luttele minuten weer beeld, zonder te bellen met CD en zonder dat het nieuwe kaartnummer verschijnt bij je abonnementsgegevens. De softcams reageren kennelijk wel op een andere "puls", eentje die wordt gegeven bij heractiveren. En dat kan weer alleen als de kaartgegevens kloppen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, hier draait alleen de éne S3 kaart en toch was er vorige week vrijdagavond (notabene onder Top Gear!!!) ineens alles zwart.

Heractivatie via internet: "uw kaart heeft al een activatiecode ontvangeb etc.... tot 23.59 uur"

Daarna gebeld op ...2323 en daarna via het ingeven van het smartcard-nummer binnen enkele minuten weer beeld.

Zou ik nu iedere maand een keer moeten bellen?

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...