Ga naar inhoud


Einde media highway EPG met mediaguard 3


ViCcO

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Littlesat
De NagraGuide (niet Nagra EPG) is geen flop want dat is gewoon een op OpenTV gebaseerde standaard. Die eens een onderzoek via Google(!)

NagraGuide is geen standaard, maar een proprietary manier om EPG informatie te verzenden waar een fabrikant dus weer voor moet betalen om het te mogen ondersteunen in zijn ontvanger. OpenTV klinkt ook heel "Open", maar is dat zeker niet. Probeer maar ééns een specificatie te vinden van OpenTV. Het "ouderwetse" EPG mag dan misschien niet zo geavanceerd zijn als al die gesloten oplossingen, maar uiteindelijk is het een open standaard die in nagenoeg ieder apparaat met DVB ondersteuning is geïmplementeerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geef mij maar een ouderwetse EPG. Een die het gewoon doet, geen fratsen eromheen. Waarbij ik het eerste programma NA 0:00 gewoon kan opnemen.

 

Tot Bientot!

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Satwatcher
UPC gebruikt in Nederland ook gewoon Nagraguide als EPG.


En daar werkt Nagraguide goed.?


Ik heb er geen problemen mee. Ook timerinstellingen voor opname op de harde schijf verlopen goed.

Als kritisch punt zou je kunnen stellen dat het ophalen van EPG informatie wat sneller zou kunnen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: Littlesat
De NagraGuide (niet Nagra EPG) is geen flop want dat is gewoon een op OpenTV gebaseerde standaard. Die eens een onderzoek via Google(!)

NagraGuide is geen standaard, maar een proprietary manier om EPG informatie te verzenden waar een fabrikant dus weer voor moet betalen om het te mogen ondersteunen in zijn ontvanger. OpenTV klinkt ook heel "Open", maar is dat zeker niet. Probeer maar ééns een specificatie te vinden van OpenTV. Het "ouderwetse" EPG mag dan misschien niet zo geavanceerd zijn als al die gesloten oplossingen, maar uiteindelijk is het een open standaard die in nagenoeg ieder apparaat met DVB ondersteuning is geïmplementeerd.


De DVB EPG standaard is voor digitale televisieaanbieders steeds minder interessant omdat deze meer en meer gebruik gaan maken van nieuwe diensten als bijvoorbeeld series linking en Video On Demand. Dan komt men al gauw terecht bij Open TV als middleware en een specifieke EPG applicatie zoals bijvoorbeeld Nagraguide.

Je ziet dus dat publieke omroepen als ARD, ZDF of commerciële omroepen die zelfstandig uitzenden als Sat.1 en ProSieben DVB EPG blijven gebruiken en dat commerciële aanbieders steeds meer gebruik gaan maken van een specifieke EPG applicatie.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: Littlesat
De NagraGuide (niet Nagra EPG) is geen flop want dat is gewoon een op OpenTV gebaseerde standaard. Die eens een onderzoek via Google(!)

NagraGuide is geen standaard, maar een proprietary manier om EPG informatie te verzenden waar een fabrikant dus weer voor moet betalen om het te mogen ondersteunen in zijn ontvanger. OpenTV klinkt ook heel "Open", maar is dat zeker niet. Probeer maar ééns een specificatie te vinden van OpenTV. Het "ouderwetse" EPG mag dan misschien niet zo geavanceerd zijn als al die gesloten oplossingen, maar uiteindelijk is het een open standaard die in nagenoeg ieder apparaat met DVB ondersteuning is geïmplementeerd.


De DVB EPG standaard is voor digitale televisieaanbieders steeds minder interessant omdat deze meer en meer gebruik gaan maken van nieuwe diensten als bijvoorbeeld series linking en Video On Demand. Dan komt men al gauw terecht bij Open TV als middleware en een specifieke EPG applicatie zoals bijvoorbeeld Nagraguide.

Je ziet dus dat publieke omroepen als ARD, ZDF of commerciële omroepen die zelfstandig uitzenden als Sat.1 en ProSieben DVB EPG blijven gebruiken en dat commerciële aanbieders steeds meer gebruik gaan maken van een specifieke EPG applicatie.


Volgens mij klopt het voorgaande niet zo, want Sat1 en ProSieben zijn wel commerciele zenders!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

Volgens mij klopt het voorgaande niet zo, want Sat1 en ProSieben zijn wel commerciele zenders!

Maar zenden wel zelfstandig uit.

Aanbieders als Sky en CanalDigitaal willen vast steeds meer nieuwe diensten aanbieden, maar volgens mij kan het ze geen bal schelen of de klant daar eigenlijk wel behoefte aan heeft. Ik wil geen nieuwe diensten, ik wil gewoon een EPG die op mijn ontvanger werkt.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: Satwatcher

Als kritisch punt zou je kunnen stellen dat het ophalen van EPG informatie wat sneller zou kunnen.


Welke decoder gebruik je.?
Op chelloo forum lees ik overigens dat er problemen zijn met de epg.


Volgens mij gaat het dan om problemen als "SBS6 is vergeten om de EPG in te vullen" of iets dergelijks. "Menselijke fouten" dus. De EPG op zich draait wat mij betreft als een zonnetje, ik heb geen klachten.

Dat CanalDigitaal voor Nagraguide kiest is natuurlijk bewust: men wil de "eigen" (Philips) HDTV receiver een exclusief portaal geven, met daarin VoD (Nagraguide omhelst niet enkel een EPG maar is een totaal pakket incl. VoD etc.) en een HDTV EPG die straks enkel op die eigen ontvanger te zien zal zijn.
Hiermee hoopt CDS uiteindelijk dat iedereen een Philips zal kopen in de toekomst. Geen onlogische strategie wat mij betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Hiermee hoopt CDS uiteindelijk dat iedereen een Philips zal kopen in de toekomst. Geen onlogische strategie wat mij betreft.

Dit klopt ook niet helemaal, daar ook andere merken dan Philips gebruik kunnen maken van de NagraGuide.

Dat neemt niet weg dat CDS momenteel zeker voor de toekomstige push-on-demand diensten alleen gebruik wil maken van eigen ontvangers, iets wat UPC al altijd gedaan heeft. Tja en laat dat dan waarschijnlijk deze Philips boxjes worden (of opvolgers van het merk Pace).

Wanneer wordt nu eindelijk 1080i op deze boxjes geactiveerd?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Dit klopt ook niet helemaal, daar ook andere merken dan Philips gebruik kunnen maken van de NagraGuide.


Als een mediaboxfabrikant licentiegeld betaald aan Nagraguide en tot bepaalde afspraken kan komen met CDS (om naast Philips het 2e "CanaalDigitaal HDTV merk" te mogen worden) pas dan zal de receiver kunnen gaan werken met CanalDigitaals Nagra portaal.

De kans dat dit in de praktijk gaat gebeuren is zero. (want reken maar dat CanalDigitaal en Philips een contract met elkaar hebben afgesloten, net als UPC en Philips dat hebben wat betreft de levering van HDTV mediaboxen). Andere receivers worden bewust buiten de deur gehouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Ik lees op chelloo dat er meerdere merken decoders problemen hebben met de epg guide.
Iemand daar al ervaring mee.


Ik heb alle UPC decoders lange tijd in huis gehad: een Pace, een Thomson DVR, een Philips HDTV receiver, en nu een Philips HDTV-DVR.
Ik heb nooit problemen gehad met de EPG, werkt gewoon goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...