Ga naar inhoud


Einde media highway EPG met mediaguard 3


ViCcO

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus

Nou dat valt wel mee hoor, ik zet timers voor de komende vijf dagen vooruit en dat gaat tot nu toe altijd goed. Bovendien kan de info toch dagelijks worden ververst? confused


Allemaal ok, maar ik heb ook bij gelegenheid eens wat timers gezet. Waardeloos, zit je lekker opgenomen detective te kijken mis je laatste 5 minuten.
En dat terwijl ik de uitlooptimer al met 10 mins verhoogd had (programma liep dus meer dan 15 mins uit!)

Welke zenders neem jij bv van op? Ik deed het wel eens van SBS6 of RTL4 maar wellicht zijn juist die zwaar commerciele stations erg fout mbt programmering?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ViCcO
Mensen ik hoor hier iedereen zijn mening geven wat nou de beste EPG is. Ik hoor jullie een hoop EPG varianten noemen Neuro-EPG, Nagra-EPG, DVB-EPG. Wist niet dat er zoveel bestonden.
Welke EPG wordt waarschijnlijk de opvolger van MHW-EPG die nu actief is bij de partijen CDS en TVV.


De toekomst is uiteindelijk Nagraguide. Het is de enige EPG vorm die CDS toepast en zal gaan toepassen op de HDTV kanalen.
Dus als over een paar jaar alles HD is bestaat er nog maar één EPG bij CDS, Nagraguide.

Bron: CanalDigitaal medewerker op een ander forum.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Ik denk dat het heel verstandig zou zijn van Canal Digitaal als ze gewoon de DVB-EPG zouden gebruiken zoals de Duitsers doen.
Die kan iedere ontvanger zien. Geen problemen met hardware zoals nu en veel meer klanten tevreden.


Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Die kan iedere ontvanger zien.

Behalve de gecertificeerde ontvangers...


Dat is eenvoudig op te lossen met een software update voor de gecertificeerde ontvangers.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom vinden we hier die oude ouderwetse standaard EPG zo "heilig", die is al bijna 15 jaar oud!

 

De NagraGuide is veel moderner. Daar zitten thema's en vanalles in. Waarom zou deze niet beter zijn? Al iemand getest hier voordat hier geroepen wordt het MOET die oude standaard worden.

 

Er zijn nog meer providers (Sky-UK, Sky-Italy...) die niet gebruik maken voor die oude standaard - op de now/next na. Daar is CDS heus geen uitzondering op.

 

Inderdaad de Neuro EPG was een flop, omdat met de software van vorig jaar de ontvangers vastliepen... Ik ben ook benieuwd of er ooit nog een upgrade komt die niet meer crasht. Want de NeuroEPG was op het vastlopen van ontvangers na prima. Alleen hadden ze er wel wat meer dagen in kunnen zetten. En BIENTOT was vorig jaar rond deze tijd ook weg.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Er zijn nog meer providers (Sky-UK, Sky-Italy...) die niet gebruik maken voor die oude standaard - op de now/next na. Daar is CDS heus geen uitzondering op.

Inderdaad de Neuro EPG was een flop, omdat met de software van vorig jaar de ontvangers vastliepen... Ik ben ook benieuwd of er ooit nog een upgrade komt die niet meer crasht. Want de NeuroEPG was op het vastlopen van ontvangers na prima. Alleen hadden ze er wel wat meer dagen in kunnen zetten. En BIENTOT was vorig jaar rond deze tijd ook weg.


Je wil CanalDigitaal toch niet gaan vergelijken met SKY hé. laugh
Ik heb het al eerder geschreven en zal het nog een keer herhalen.
CanalDigitaal is veel te klein om zelfstandig een afwijkende EPG te gebruiken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het zeker wel...

 

Jullie vinden die standaard EPG die o.a. de Duitsers gebruiken "heilig". Echter deze is wel zeer ouderwets. De NagraGuide biedt meer functionaliteit dan dat de "heilige" 15 jaar oude EPG kan bieden.

 

Daar de meeste Nederlanders een gecertificeerde Seca2/Mediaguard box hebben ben ik er voorstander van dat de Neuro-EPG, wat feitelijk de opvolger van de huidige MHW-EPG is, eindelijk goed gereleased wordt, zonder dat zoals vorig jaar gebeurde de ontvanger software buggy was. En dan uiteraard nog een paar dagen EPG erbij.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee je begrijpt het nog steeds niet.

Alles wat CanalDigitaal aan EPG te bieden had en heeft is een grote flop gebleken.

Nu men voor de derde keer een andere EPG kiest stort men zich weer in het onbekende diepe.

Waarom?

Waarschijnlijk omdat het geen geld kost en nagra de aanloop problemen via CanalDigitaal wil testen.

 

Maar ik wens je succes met je nagra EPG, de toekomst zal het leren ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de MHW-EPG een flop is daar heb je groot gelijk in. Vooral de bientot bug is irritant en ze zenden te weinig dagen uit. Tegenwoordig kun je toch minimaal een week EPG verwachten (al duurt het dan 2 minuten voordat alles binnen is ipv de huidige 15-20 seconde voor 2 dagen).

 

De NagraGuide (niet Nagra EPG) is geen flop want dat is gewoon een op OpenTV gebaseerde standaard. Die eens een onderzoek via Google(!)

 

De Neuro-EPG was inderdaad een flop omdat vorig jaar de seca-2 boxjes constant crashten hierop, dus moesten ze weer terug naar de MHW-EPG. Was je niet opgevallen dat ongeveer een jaar geleden op een Dreambox met MHW-EPG je geen BIENTOT meer zag, je "momenteel geen uitzending" zag op Film1.3 overdag...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De NagraGuide is geen eigen zelfstandige norm... Het is gewoon een standaard gebaseerd op de OpenTV Middleware(!)

Werkt nog steeds niet op mijn Vantage, met Kaffeine of andere standaard DVB-ontvangers. Ik heb er dus nog steeds geen klap aan.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...