Ga naar inhoud


LNB's met kleinere kopdiam dan 60mm?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Alps lnb's bestaan met 1, 2 en 4 uitgangen.

Hun kop is niet breder dan het "lichaam" zelf, dus 40mmm en lopen af op een punt. Daarom kun je ze zo dicht bij elkaar plaatsen.

Ga maar even kijken in "Galerij van leden installaties" daar zie je voorbeelden genoeg!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
alps, die smalle.....


Volgens mij is de Inverto multiconnect nog smaller ik zie niet de specs zo snel ergens staan,deze is ook leverbaar als twin en quad.

Hebbes,
Dielectric Quad 23mm LNB - Ideale en multifunctionele LNB met 0.2db ruisgetal.

Quad LNB met twee onafhankelijke outputs voor bijvoorbeeld de aansluiting op 4 losse satellietontvangers of een TWIN PVR
ontvanger en extra losse ontvangers. Ook door zijn zeer smalle rocketfeed toe te passen in multifeedsystemen zoals
bijvoorbeeld in een optionele Visiosat Bi-satellite of Visiosat Big Bisat schotelantenne.
Ook in diverse andere multifeedsystemen (zoals Triax, Wavefrontier etc.) zeer functioneel.

Nieuwe zeer smalle feed technologie
Lage Phase Noise, ook DVB-S2 (HDTV) compatible
Laag Ruisgetal
Laag stroomverbruik
Zeer goede kruispolarisatie prestaties
Hoge mate van frequentie stabiliteit
3 jaar garantie

Tevens bestaat er een (optionele) mogelijkheid om de LNB in een Inverto multiconnect houder te plaatsen voor multifeed ontvangst.

In dat geval ontstaat er een unieke situatie :

de LNB's zijn dan, onafhankelijk van elkaar, in maar liefst 4 standen in te stellen :

- horizontaal (links/rechts) schuifbaar over de beugel
- inkijkhoek t.o.v. schotel horizontaal (links/rechts) instelbaar
- inkijkhoek t.o.v. schotel verticaal (hoog/laag) instelbaar
- draai (kanteling) voor juiste kruispolarisatie instelbaar

Optimale uitrichting per satelliet is nu dus echt mogelijk met het Inverto Multiconnect systeem voor Multisatellietontvangst.
Specs,
Low Band Input Frequency Range
10.7~11.7 GHz

Low Band Output Frequency Range
950~1950 MHz

LO Frequency
9.75 GHz

High Band Input Frequency Range
11.7~12.75 GHz

High Band Output Frequency Range 1100~2150 MHz
LO Frequency 10.6 GHz
Noise Figure 0.2dB typ. (0.7dB max.)
LO Initial Accuracy +/- 1.0 MHz max.
LO Temperature Drift +/- 3.0 MHz max.
LO Phase Noise @ 10K Hz -90 dBc/Hz max.
Conversion Gain 60 dB min.
Gain Ripple +/- 0.75 dB/27MHz
Gain Variation +/-4 dB
Image Rejection 40 dB min.
1 dB Compression Point (O/P) 0.0 dBm min.
Cross talk 23 dB min.
Control Signals Ca [ V ] 11.0~14.0 V
Control Signals Cb [ H ] 16.0~20.0 V
Control Signals Cc [band switching] 22KHz +/- 4KHz 0.4V – 0.8V pp
O/P VSWR 2.0 : 1 ~
Radiated Interference -60 dBm
DC Power 200mA Max.@11-20V
Working Temperature - 30 ~ + 60
Output Impedance 75 Ω (F-Type)
Weight 344 g

post-5163-1318260185,5311_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Dat deze LNC´s met een ruisgetal van 0,2 dB aangeboden worden, daar hebben we het al vaker over gehad en besteed ik verder geen tijd aan.

Dat de fabrikant in een behoefte voorziet in het leveren van vooral smalle LNC´s vanwege de mogelijkheid van zo dicht mogelijk bij elkaar plaatsen is begrijpelijk.

Hierbij wordt totaal aan het doel voorbij gestreefd dat een feedhoorn de schotel ook nog juist belichten moet en in dit geval dus niet meer mogelijk is. De aanpassing gaat totaal verloren en er treden onnodige verliezen op terwille van de kompaktheid.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Dat deze LNC´s met een ruisgetal van 0,2 dB aangeboden worden, daar hebben we het al vaker over gehad en besteed ik verder geen tijd aan.
Dat de fabrikant in een behoefte voorziet in het leveren van vooral smalle LNC´s vanwege de mogelijkheid van zo dicht mogelijk bij elkaar plaatsen is begrijpelijk.
Hierbij wordt totaal aan het doel voorbij gestreefd dat een feedhoorn de schotel ook nog juist belichten moet en in dit geval dus niet meer mogelijk is. De aanpassing gaat totaal verloren en er treden onnodige verliezen op terwille van de kompaktheid.



Telt dat alleen voor de genoemde LNB's of ook voor de Alps?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Dat deze LNC´s met een ruisgetal van 0,2 dB aangeboden worden, daar hebben we het al vaker over gehad en besteed ik verder geen tijd aan.
Dat de fabrikant in een behoefte voorziet in het leveren van vooral smalle LNC´s vanwege de mogelijkheid van zo dicht mogelijk bij elkaar plaatsen is begrijpelijk.
Hierbij wordt totaal aan het doel voorbij gestreefd dat een feedhoorn de schotel ook nog juist belichten moet en in dit geval dus niet meer mogelijk is. De aanpassing gaat totaal verloren en er treden onnodige verliezen op terwille van de kompaktheid.



Telt dat alleen voor de genoemde LNB's of ook voor de Alps?


mijn ervaring is dat alps in 'n dergelijk geval perfect werken.
Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking

Ik gebruik er van 40 mm , op 88 cm , 78 gaat niet . Als je al 3 zulke lnb's hebt kun je beter voor een maatje groter in schotel gaan .


Het lijkt dat ze bedoelt zijn om bijvoorbeeld 16 oost en 19 oost op één schotel te krijgen dan helpt een grotere schotel ook niet extra smalle lnb's wel. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Je kunt niet "ongestraft" LNB´s smaller en smaller maken. Waarom zit er aan een konventionele LNC nou zo´n toeter?

Die zitten er niet voor de lol op.

Er zijn bepaalde natuurkundige wetten bij het werken met een reflector en daar kom je niet om heen.

 

Er zullen wel weer talrijke beterweters zijn met allerlei tegenargumenten..nou, ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Je kunt niet "ongestraft" LNB´s smaller en smaller maken. Waarom zit er aan een konventionele LNC nou zo´n toeter?


Ja maar zoiets zal toch wel getest zijn eerst op de tekentafel daarna in een lab en later in de praktijk.
Echte ervaringen van gebruikers zullen er nu nog niet veel zijn het is allemaal nog vrij nieuw. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Je kunt niet "ongestraft" LNB´s smaller en smaller maken. Waarom zit er aan een konventionele LNC nou zo´n toeter?


Ik denk dat dat nog uit de tijd komt dat satellieten bij lange na niet zo'n sterk (analoog) signaal uitzonden dan vandaag de dag.
Ik heb een tijdje geleden m'n conventionele LNB verwisseld met een smalle Alps en heb geen signaalverschil kunnen constateren.

Het zal ongetwijfeld "meetbaar" zijn maar ik denk dat een gemiddelde gebruiker uitstekend uit de voeten kan met de nieuwe generatie smalle LNB's.

Ger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik denk dat dat nog uit de tijd komt dat satellieten bij lange na niet zo'n sterk (analoog) signaal uitzonden dan vandaag de dag.

 

Dat klopt, maar in dezelfde tijd-periode zijn de schotels navenant kleiner geworden.

In het begin van de satellieten ontvangst had je minimaal 1,50 mtr nodig voor een redelijke ontvangst. Nu heb je al ontvangst met een schotel van kleiner dan 40 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat klopt, maar in dezelfde tijd-periode zijn de schotels navenant kleiner geworden.

 

Precies, en dat bedoel ik dus ook. Doordat het signaal sterker is en dus de schotel niet meer zo groot hoeft te zijn hoeft die "toeter", zoals jij het noemt, ook niet meer zo groot te zijn om de oppervlakte van het brandpunt goed te kunnen "zien".

 

Mocht het het verschil tussen een grote en kleiner "toeter" meetbaar zijn zou ik die gegevens best wel eens willen inzien. In mijn optiek zal dat eventuele verschil niet opwegen tegen de extra mogelijkheden (kortere afstand onderlinge satpostities) die zo'n smalle LNB biedt t.o.v. zo'n breder exemplaar.

 

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...