Ga naar inhoud


[Satelliet] WDR test HD uitzendingen op de transponder van Eins Festival HD


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv

Proposal: 1080I Should Be Renamed 540I - and 480I Should Be Renamed 240I


En PAL noemen we voortaan 288i? smile

Nee, in tweëen delen is onzin, want een goede de-interlacer maakt van 1080i/50 gewoon 1080p/25. Je ziet 1080 beeldlijnen op je scherm, geen 540.

(sommige oude de-interlacers uit 1e generatie flatscreens gooiden inderdaad de helft weg, waarna 1920x540 als uiteindelijke resolutie overbleef. Huidge flatscreens hebben echter prima de-interlacers aan boord die de volle resolutie tonen).
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben wel benieuwd wat er nu daadwerkelijk op komt.

Nu draait er een promo die iedere drie-vier minuten wordt herhaald. Overigens is het beeld in dit filmpje niet echt perfect, je ziet soms wat blokvorming.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ReneBee
Ik dacht dat 720p een EBU aanbeveling is.


Ja dat klopt, maar dateert oorspronkelijk uit 2005/2006. Zoals eerder gezegd de Full-HD tv bestond toen nog niet of was uiterst zeldzaam en de-interlacers waren vaak prut toen. We leven nu echter in een andere tijd.

De EBU slaat hun eigen advies trouwens ook volledig in de wind: het WK'06, het EK'08, de Tour de France en de OS, productie's waar de EBU nauw bij betrokken is, werden allen in 1080i geproduceerd én aangeleverd bij het NBO/Technicolor.
Blijkbaar vinden ze hun eigen advies ook niet meer zo boeiend. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ja dat klopt, maar dateert oorspronkelijk uit 2005/2006.

Nee, deze aanbeveling dateert zelfs uit 2008...

Ik kan het weer herhalen, maar op de Anca-Cable in Keulen vorig jaar kon je op twee 1080p schermen 720p en 1080i naast elkaar zien. Bij beelden met veel beweging vond iedereen de 720p beter dan de 1080i... (Bij beelden met minder beweging is 1080i beter). Voor het echte full HD heb je (meer dan) 2x zoveel bandbreedte nodig tov 720p en 1080i. Deze beiden zijn dan ook een compromis met hun eigen voor- en nadelen...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben het daarmee volledig eens!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

De full-hd tv is met een stuitende opmars bezig


Vind jij die opmars stuitend? Ik niet!
Maar ik denk dat je bedoelt: "een niet te stuiten opmars .. eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

zal die €uro er heel misschien ook wel komen. Maar alleen op dagen dat het niet regent in Engeland. :D


En..zeskantig.. cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Ja dat klopt, maar dateert oorspronkelijk uit 2005/2006.

Nee, deze aanbeveling dateert zelfs uit 2008...

Ik kan het weer herhalen, maar op de Anca-Cable in Keulen vorig jaar kon je op twee 1080p schermen 720p en 1080i naast elkaar zien. Bij beelden met veel beweging vond iedereen de 720p beter dan de 1080i... (Bij beelden met minder beweging is 1080i beter). Voor het echte full HD heb je (meer dan) 2x zoveel bandbreedte nodig tov 720p en 1080i. Deze beiden zijn dan ook een compromis met hun eigen voor- en nadelen...


En vergeet niet hoeveel invloed andere factoren hebben, zoals het bronmateriaal, bitsnelheid.
Soms kan ik amper zien dat een uitzending HD is. En dat hoeft niet altijd te maken te hebben met het feit of iets HD is opgenomen of niet. Wel met de kwaliteit van het bronmateriaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Nee, deze aanbeveling dateert zelfs uit 2008...


Goed lezen Littlesat, ik heb het over "oorspronkelijk". De aanbeveling verscheen voor het eerst in 2005. Dat het de daaropvolgende jaren klakkeloos wordt overgenomen zonder de zaak te her-onderzoeken gebeurd wel vaker bij "wetten".

Citaat:

Ik kan het weer herhalen, maar op de Anca-Cable in Keulen vorig jaar kon je op twee 1080p schermen 720p en 1080i naast elkaar zien. Bij beelden met veel beweging vond iedereen de 720p beter dan de 1080i... (Bij beelden met minder beweging is 1080i beter). Voor het echte full HD heb je (meer dan) 2x zoveel bandbreedte nodig tov 720p en 1080i. Deze beiden zijn dan ook een compromis met hun eigen voor- en nadelen...


Dit heb ik je geloof ik al 30 keer uitgelegd, maar hier komt ie nog een keer: In Keulen hebben ze jou hoogstwaarschijnlijk een progressive bronsignaal laten zien, en dat op het ene scherm in 720p gezet, en op het andere scherm omgezet naar 1080i. LOGISCH dat dan 720p wint bij veel bewegingen.

In televisie- en omroepland wordt echter zelden gebruik gemaakt van progressive bronsignalen, maar wordt alles interlaced aangeleverd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Dit heb ik je geloof ik al 30 keer uitgelegd, maar hier komt ie nog een keer: In Keulen hebben ze jou hoogstwaarschijnlijk een progressive bronsignaal laten zien, en dat op het ene scherm in 720p gezet, en op het andere scherm omgezet naar 1080i. LOGISCH dat dan 720p wint bij veel bewegingen.

Voor de 31e keer...
Dus jij vermoedt hoogstwaarschijnlijk dat deze demonstratie niet objectief was? Neem van mij aan dat deze wel degelijk objectief was. Ik weet niet wat de bron was, wat ik wel weet dat die bron van zeer grote resolutie was en een zeer hoge bitrate (60 Mbit/sec) die vervolgens in diverse normen werkt omgezet (MPEG2/MPEG4 en diverse bitrates) en dat ze dit allemaal naast alkaar konden zetten als doel vergelijking...

Dit neemt niet weg dat omzetten van 1080i en dit uitzenden op 720p en dit vervolgens weer retour naar je Full-HD scherm niet echt optimaal is.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Voor de 31e keer...
Dus jij vermoedt hoogstwaarschijnlijk dat deze demonstratie niet objectief was?


Dit heeft niets met objectiviteit te maken, men neemt gewoon de best mogelijke bron. Op beurzen e.d. voor HD demonstratie's maakt men meestal gebruik van Blu-ray/HD-DVD of een HTPC die 1080p/50 materiaal uit kan sturen.
Ik acht de kans dus zeer aannemelijk dat men gebruik heeft gemaakt van progressive bronmateriaal. Is bovendien ook logisch, anders zou 720p bij veel bewegingen nooit kunnen winnen van 1080i. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word WEDEROM slachtoffer van de massa die alleen maar voetbal op TV wil zien :-( :-(

 

Mij boeit beweging helemaal niet, ik wil scherpe beelden! En je kunt moeilijk volhouden dat 720 pixels meer scherpte geeft dan 1080 pixels. Voor films is zelfs 24 beelden per seconde voldoende, dus 50/2 hele beelden per seconde is voor mij mooi zat.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Ik word WEDEROM slachtoffer van de massa die alleen maar voetbal op TV wil zien :-( :-(


Ook hier weer hetzelfde verhaal: het EK voetbal afgelopen zomer werd niet progressive opgenomen en aangeleverd, maar in 1080i.

De knop in de uitzendstraat op 720p zetten heeft dan weinig zin meer, aangezien de bron interlaced is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...