Ga naar inhoud


[Binnenland] Echostar keert terug in de retail markt.


Gorefest

Aanbevolen berichten

Menigeen denkt nog wel eens terug aan de goede oude tijd toen Echostar nog ontvangers verkocht in de retail markt.

Ontvangers als de LT8700, AD3600, DVR7000 zullen veel mensen hier nog wel kennen.

De laatste retail ontvanger die Echostar verkocht was de PVR-5020 in 2005.

De laatste jaren heeft Echostar zich vooral geconcentreerd op de business to business markt en verkocht ontvangers aan operators zoals Polsat & Telefonica en Dish Network.

 

Volgens Rick Smith, Echostar Europe’s VP/Sales & Marketing is het nu tijd om terug te keren naar de retail markt.

 

Tijdens een demonstratie in London op 10 Maart heeft Echostar een prototype laten zien van de ‘E-Sling’. Een ontvanger die kan voorzien worden van meerdere terrestrial, kabel of satelliet tuners, met ingebouwde sling technologie.

Slingmedia is in 2007 overgenomen door Echostar en wordt sindsdien in Amerika en in Europa goed verkocht. Deze wordt onder andere aangeboden door UPC in Nederland.

 

In welke landen deze als eerste gelanceerd zal worden is nog niet duidelijk

 

Ook heeft Echostar de 922S laten zien, een ontvanger die in eerste instantie alleen beschikbaar zal zijn voor Dish Network in Amerika maar men denkt er ook over deze in Europa uit te brengen. Deze heeft 4 tuners (waarvoor 1 alleen voor de sling functionaliteit)1TB hard drive en een computer touch pad in de afstandsbediening.

 

Links:

http://www.rapidtvnews.com/index.php/200903113349/echostarslingbox-considering-euro-retail.html

http://www.slingmedia.com/

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast dishman_ex5020

Even de boel wat neutraliseren: Toen ik de 5020 kocht, schortte er veel aan de toenmalige software. Na een aantal updates werd het al wat beter totdat Echostar zich terugtrok van de retailmarkt.

 

Vanaf dat moment was je (de software) afhankelijk van andere bronnen (clarkbelt, Gorevest & anderen). Ook begon Arion zelf de markt te bespelen, ware het niet dat die software niet uitwisselbaar was met de 5020 hoewel het uiterlijk enorm op elkaar leek.

 

Nu zullen ze gaan terugkomen? Laat ze aub oprotten met hun spul: bij mij hebben ze het gevoel achtergelaten eerst te verdienen en daarna wegwezen. Mochten ze ruggegraat hebben, pakken ze de software-update weer op van de voorgaande tuner(s).

 

Toegeven: lef hebben ze wel. Ik heb er geen goed woord voor over. Eenmaal zich teruggetrokken heb je je klanten ook verloren.

 

Nu maar hopen dat iedereen in de gaten krijgt dat wanneer je een tuner van hun koopt, dat je straks weer in de steek gelaten wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de laatste versie die Echostar heeft gereleased van de 5020 een goede versie was. Ook hebben ze klanten met garantie e.d. nog netjes support gegeven.

Wat er later op clarkebelt is gebeurd is ook nooit geblocked door Echostar bovendien waren dat hoofdzakelijk leuke nieuwe features, de grote problemen waren er in de laatste versie wel uit. Er zijn nog veel mensen die op de laatste versie van Echostar zitten en nog nooit een clarkeblet versie hebben geladen omdat ze dat niet durfden.

 

Ik heb dus echt niet het gevoel dat ze klanten in de steek hebben gelaten. Ben juist blij dat ze terug komen! laugh

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat Echostar terugkomt !

 

 

Ik heb nog dagelijks plezier van mijn Echostar 3000.

Wel wacht ik al een tijdje op een opvolger, maar dan wel eentje met Blind Search, 4:2:2 ontvangst en HD ontvangst.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een tevreden klant, eerst mijn LT8700 en daarna mijn dvr 7000 via.

Laat maar terug komen met een nieuw vlaggeschip laugh

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het waar is. Fijn dat Echostar weer terugkomt.

Ik begon met de SR5500.... daarna een SR8700 gekocht, en nu kijk ik nog steeds met de AD3600. Een prima ontvanger, die helaas een beetje langzaam is, maar wel een heel erg mooi plaatje op de tv tovert!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Vreemd onderwerp dat "[Binnenland] Echostar keert terug in de retail markt". eek Ik zou in eerste instantie denken dat Echostar weer in nederland komt, maar lees alleen dingen uit het Buitenland en nog in het Engels ook. wink

Echostar Global B.V. is een Nederlands bedrijf en maakt deel uit van Echostar Europe ze zitten in Almelo om precies te zijn.
Hier kwamen vroeger alle retail ontvangers vandaan. Vandaar dat ik hem binnenland heb getagged.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook nog steeds de ad 3000 ip vrijwel dagelijks aan het werk langs de clarke belt, en dat doet die al vanaf 2001.

 

Ook de puike service van Echostar uit Almelo staat me nog goed voor de geest.....toch gerepareerd na 3 jaar GRATIS inclusief halen en brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook niet zo gecharmeerd van Echostar. In het verleden hebben ze niet bewezen een ontvanger lang te ondersteunen. Had je net de 2000, nog met aardig wat fouten, dan kwam de 2500 en kon je fluiten naar hulp. Dus de 2500 de markt in. Na een tijd liep die ook niet lekker, dus de mensen maar naar de 3000. Had je een 2000 of een 2500, dan had je gewoon pech!

 

Ze deden altijd een beetje denigrerend over de Nederlandse markt. "tja, is toch een kleine markt he". En dan de EchoNAV. Misschien als je niet uit de Topfield hoek komt, vindt je het nog wat. Maar het was niet echt gebruiksvriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook zal de provider zaken in de box moeten gaan ondersteunen, zoals pay per view en het soort coderingsysteem, dus is het de vraag of het toch niet verkapte provider based ontvangers zullen worden?

 

Ze zullen in ieder geval goed dichtgespijkerd zijn, qua "test" mogelijkheden, nadat ze juist voor die zaken zich uit de consumer market hadden teruggetrokken.

 

Saillant zijn dan ook de rechtzaken over patenten.......(hoe was het ook al weer, met boeven vang je de meeste boeven?)

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...