Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Enigma2 firmware op TF77xx


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: _Satman_
Tot op heden heb ik nog niet veel kijkplezier beleefd met mijn Topfield (en nu met seca3 is het plezier nog meer gedaald).

Hoe zo? Heb een slecht beeld?
Weliswaar kan ik jouw mogelijke ongenoegen niet beoordelen en ook niet wegnemen en dat wil ik ook niet maar is deze opmerking niet wat al te ongenuanceerd.
In het afgelopen jaar heb jij nooit op geen enkele wijze te kennen gegeven dat de TF7710 jou niet bevalt.
Verder klaag je nu over ontvangstproblemen met SECA3 terwijl jij een T-Rex module gebruikt.
Iedereen weet dat een aantal modules niet goed functioneren i.c.m. de TF / Canal Digitaal.
Al met al een niet goed onderbouwd uitgesproken ongenoegen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kan er mee instemmen met het ongenoegen.

 

Van het moment dat de TF bij mij stond (dec 2007), heb ik er totaal een 5 weken mee gespeeld/plezier van gehad.

Ondanks dat de machine meest van tijd goed leek te functioneren, zijn het de momenten van zwarte opnames, onderling botsende Cam modules (ja, o.a. ook 2 powercams naast elkaar) en het gemis aan funkties die de 55x0 serie wel had, de druppel geweest om de 7710 de deur te wijzen.

 

Vanaf het moment dat de firmware werd uitgegeven waarbij de kanaalnummers op 0 gezet zouden worden en het gemis van een automatische decodeerfuntie die je eigenlijk nodig hebt met de nieuwe seca3 was ik er klaar mee.

 

Erg jammer, want ik had het graag anders willen zien. Alleen al om het gestoken plaatje wat de TF kon laten zien.

 

Ik kan het mij inbeelden, maar ik zie andere topfieldsgebruikers die hun TF wegdoen en naar de dreambox overstappen.

Maar nogmaals, het gebrek van een goede stabiele werkende firmware en ontbreken van het uitbrengen ervan ontgaat de topfieldontwikkelaars en heeft dus geen prioriteit.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja.

Ik draai met die enigma2 software op een dreambox.

Dat had ik ook graag gezien op de topfield.

Het kost je wat tijd om je er in te verdiepen, in de Dreambox in zijn geheel a.h.w. Maar wat een verademing, zoveel mogelijkheden.

En dan dat gedecodeerde opnemen was voor mij de reden om het te proberen.

 

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het hier alleen maar blijven herhalen. Ik heb een 7700 hdpvr met een powercam, het hele zaakje is uitgerust met de laatste firmware en ik kan absoluut niet klagen over de TF. Er zijn wel een paar dingetjes die ik gemakshalve graag er ook op zou willen zien draaien zoals het automatisch decoderen (maar dit kwam maar aan de orde nadat TVV het in de kop kregen om hun sleutels om de zoveel uur te wijzigen en kun je bezwaarlijk de schuld op Topfield steken) en een volledig naar behoren werkende EPG met functionaliteiten zoals de FREESAT EPG of de Guide Plus. Maar dat hangt dan weer af van wat de provider in de lucht stuurt. Dus moet ik hier weer met de vinger naar TVV wijzen ipv naar TF. Het zou ook helpen als ze bij TF de broncode zouden vrijgeven zodat er TAP's kunnen ontwikkeld worden. Maar voor de rest heb ik een perfecte ontvangst, subliem beeld, geen sync problemen en ook geen problemen van uitval met de nieuwe TVV kaart niettegenstaande die op een smart wi zit. Ben ik dan de enige uitzondering onder al de TF bezitters?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je bent zeker niet de enige.

In feite sluit ik me volledig aan bij jouw bevindingen en dat was ook wat ik bedoelde met mijn reactie op de naar mijn mening erg ongenuanceerde mening van _Satman_.

Veel 77xx gebruikers verwijten de geconstateerde problemen teveel aan de TF en vergeten daarbij dat veel problemen buiten de schuld van TF liggen.

Nogmaals, ik wil hier niet pleiten dat de TF77xx een perfect apparaat is maar het is ook niet alleen kommer en kwel.

De door RUF aangehaalde positieve items zijn ook zeker voor mij van toepassing.

Het is maar wat je van een apparaat verwacht en voor mij is de verwachting redelijk goed uitgekomen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen:

Ik heb me niet veel willen mengen in al die polemiek die er al bestond en gewoon afgewacht tot het in orde zou komen. Ondertussen heb ik een Aston Cam, een Powercam en een officiële mediaguard cam uitgeprobeerd in mijn TF7710 (in combinatie met de nieuwe seca 3 kaart) en allemaal met hetzelfde of een ander probleem.

 

Als ik zeg niet veel plezier dan is dit omdat als het dan eens ok was er wel iets nieuw opdook (enerzijd Topfield en anderzijds nu TV-Vlaanderen).

 

Qua beeld en geluidskwaliteit is die Topfield perfect. Ook op niet Tv-Vlaanderen kanalen mag ik niet klagen maar ik woon nu eenmaal in Vlaanderen.

 

Ik heb sinds 1 week een DM600 gekocht en heb nu al meer mogelijkheden (en minder 'problemen' ) ontdekt dan in het afgelopen jaar met mijn TF7710.

 

Het huwelijk van een TF7710 en Enigma2 biedt dan ook weer mogelijkheden.

 

Dus mag ik dan dit initiatief een warm hart toedragen ?

 

 

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé! Absoluut Satman, en ik ben ook niet met de firmware getrouwd van TF. Als er door privé zwoegen een beter alternatief in een RC ipv Beta wordt aangeboden, dan zal ik bij de eersten zijn die op de kar springen. En je hebt gelijk dat wat de mensen achter enigma aan inspanningen leveren eigenlijk door de ingenieurs van TF zou moeten gebeuren. Wij hebben immers hen betaald voor wat we nu in huis hebben. Aan de andere kant, als ik zo op verschillende fora rondsnuffel, iedere ontvanger heeft wel ergens gebruikers die problemen hebben met hun toestel. Is zo een beetje als een hotel op een review site, de ene prijst het in de hemel terwijl de dag erna een stukje verschijnt waardoor je je afvraagt of het wel over hetzelfde huis gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Het is maar wat je van een apparaat verwacht en voor mij is de verwachting redelijk goed uitgekomen.


Daar sla je de spijker op zijn kop.
Ik verwacht(te) van de 7700 dezelfde kwaliteiten en gebruiksgemak als van de 5500PVR.
En dat kan hij in de verste verte niet waarmaken.
Alleen bij mij het gebruik van zowel de CD als een TVV kaart.
De familie slikt het niet dat er met regelmaat zwarte opnames zijn, de Cam niet wil switchen.

Maar nogmaals, de 7700 had ook zijn sterke (beeld)punten.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren de laatste versie (0.2.1) geïnstalleerd en heb al aardig wat positieve verassingen ontdekt!

 

Ik heb ook gemerkt dat er mogelijkheden zijn om films (avi, etc...) vanop op je locale netwerk af te spelen (heb het niet meer uitgeprobeerd). Er zijn dus ook mediacenter mogelijkheden voorzien!

 

Jammer genoeg nog geen volledige CAM ondersteuning en nog geen (locale) cardsharing mogelijkheden. Dus voorlopig nog eventjes wachten.

 

Het is me wel opgevallen dat de box veel minder warm loopt!

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er zou terug een update beschikbaar zijn voor de Topfield TF7700/7710...

 

Citaat:
Enigma2 CIe2T Topfield 7700/7710

 

Modified E2 by CroTeam

 

The provided image is based on the Linux operating system and includes the Enigma2 PVR application. Please read "ReleaseNotesTF7700" document carefully before

installing the image.

 

- fixed some bugs

- added blue panel

- for HDPVR models (not confirmed for HSCI)

 

Heeft iemand deze versie geprobeerd? Ik zal ze later in de week eens uitproberen

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Satman_
Er zou terug een update beschikbaar zijn voor de Topfield TF7700/7710...


Na download zou het ook de 0.2.1 versie bevatten, dus waarschijnlijk niets nieuws.

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaaf!

heb een tijd lang niet naar topfield gekeken als dvb-sat receiver

maar met deze ontwikkeling

en natuurlijk wat aanloop problemen en kinderziekten,

lijkt me dat er een interressant stukkie werk en dus hobby zit in de firmware voor deze TF77xx

 

maar wel extreem jammer (vind ik) dat de topfield enkel ci-slot gebruikt en geen embedded cam / dan zou namelijk de volle kracht van enigma(2) en softcams kunnen uitgebuid worden...

 

chiao

 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Release 0.3 is er!

 

New features and bugfixes (since 0.2.1)

----------------------

+ Feature: introduced MediaPlayerExtended

+ Feature: timeshift is now working (still unstable). Press pause key

to start timeshift and the stop key to stop it. Alternatively

the timeshift may be stopped by switching to another channel.

+ Feature: added DHCP support

+ Change: mountpoint for sda3 is now set to /hdd (all programs recorded

before updating will appear after installation in /hdd instead of

/hdd/movies). The change was required to host timeshift files

on the sda3 (because they are created in /media/hdd).

+ Update: incorporated the new version of stmfb v22(37)[3.1]

+ Update: added new timezones

+ Fix: fixed displaying the Dolby icon on VFD

+ Fix: fixed the link status in the network menu

+ Fix: switched subtitle color to white

+ Fix: fixed the issue with stopping playback while it is paused

+ Fix: improved audio/video resynchronization after pause

+ Fix: improved CAM handling (especially the performance)

 

 

Unsupported features and known problems

---------------------------------------

- The only supported tuner type is DVB-S2 CX24116/CX24118.

- Volume control keys

Due to an incompatibility with many menus the keys right/left cannot be used

for volume control. Therefore, the volume can be controlled via the frame

control keys |< and >|.

- Timeshift sometimes does not pause even if it shows pause sign and

the timeshift recording starts.

Workaround: switch to another channel.

- Timeshift ignores the recorded buffer if the time elapsed since

activation is less than 6-7 seconds.

Workaround: do not unpause timeshift in the first 8 seconds.

- "Fast forward" does not work properly at speeds higher than 8x.

"Jump forward" can be used instead (see playback keys).

- Rewind does not work properly. Sometimes enigma2 freezes when rewinding.

"Jump back" can be used instead (see playback keys).

- Samsung LCD TVs will probably have problems with the default resolution

576i.

- HDD shuts down and spins up very often, workaround - disable HDD standby in

e2 settings.

- With "AC3 downmix on" there is no sound on optical when AC3 stream is

selected. With "AC3 downmix off" the system migt freeze when zapping to

channels with AC3.

 

Groeten,

 

Oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OebeleUitMarum
Hallo allen,

net getest, helaas worden de canal digitaal kanalen nog niet gedecodeerd....

groeten,

Oebele
Had ik al bijna mijn vrouw achter de laptop weggestuurd. Is dus niet nodig merk ik.
Ik wacht een eventuele volgende versie af..

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...