Ga naar inhoud


Astra 23.5 op Visiosat Bisat


japino

Aanbevolen berichten

Ben een beetje aan het rommelen met mijn schotel om ervoor te zorgen dat ik 23.5 ook kan ontvangen. Ik ontving altijd al 4 posities, maar 23.5 zat daar niet bij en dat lijkt me nu toch wel handig. Ik heb dus een beugel gekocht voor de Visiosat Bisat waarmee ik 23.5 ook moet kunnen ontvangen. In totaal zou ik 13/19/23.5/28.2 hiermee moeten kunnen ontvangen.

 

Ik krijg 23.5 echter niet binnen. 19 zit goed, 28.2 ook, 13 heb ik nog niet naar gekeken, 23.5 krijg ik niet. Ik ontvang wel een signaal maar dat lijkt 23.0 te zijn.

 

Ik voeg een fotootje bij. Is voor iemand van jullie meteen duidelijk wat er aan de hand is? Heb trouwens ook nog een andere LNB geprobeerd die ik nog had liggen.

 

post-14779-1318260218,3744_thumb.jpg

TF4000PVR, TF5000ci, Dreambox 800HD, Visiosat Bisat, A1/A2/HB/A23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Als ik er zo naar kijk, zit de lnb te laag en zou je hem wat dichter tegen de 19 aan moeten zetten.

Je zou hem ook wat meer naar het midden moeten richten.

 

Neem de lnb eens los uit de houder en beweeg hem eens met de hand heen en weer, dan vind je wel een plek waar het gaat werken.

 

Daarna zal je de houder denk ik een beetje moeten modificeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt beiden, het heeft wat hoofdbrekens gekost maar het is inmiddels gelukt. Combinatie van verkeerde LNB-settings in ontvanger en niet helemaal goed geplaatste LNB's. Alle 4 geven nu voldoende signaal.

TF4000PVR, TF5000ci, Dreambox 800HD, Visiosat Bisat, A1/A2/HB/A23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: japino

Bedankt beiden, het heeft wat hoofdbrekens gekost maar het is inmiddels gelukt. Combinatie van verkeerde LNB-settings in ontvanger en niet helemaal goed geplaatste LNB's. Alle 4 geven nu voldoende signaal.


Op hoeveel heb jij signaal op CapitalFM op Astra 2 (28,5)?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Jij hebt ook al zo'n verroeste bout, dat materiaal is net zoals de mastbevestigingsmoeren en bouten van onvoldoende kwaliteit.

confusedconfused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07

Op hoeveel heb jij signaal op CapitalFM op Astra 2 (28,5)?


Ik heb ook zo'n opstelling. Capital op 28.5 heeft bij mij een SNR van net onder de 9.0, en AGC van rond de 88%. BER kan ik niet lezen, maar is zeker niet nul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Jij hebt ook al zo'n verroeste bout, dat materiaal is net zoals de mastbevestigingsmoeren en bouten van onvoldoende kwaliteit.


Inderdaad jammer dat ze bij zo'n perfecte schotel bezuinigen op een boutje.....
Ik heb 'm dan ook meteen vervangen, zag eruit als een vlag op een modderschuit!

Ger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...