Ga naar inhoud


[DM7000] hoe krijg ik een TS file weer terug ?


columbo

Aanbevolen berichten

hallo,ik heb een klein probleem,ik heb een opname "Loving you"van Elvis op de HDD van mijn PC staan,{TS file}deze film wil ik weer terug naar de HDD van de Dreambox omdat hij daar is gewist.Ik kan hem op de pc helemaal afspelen,maar als ik hem op een DVD brand komt hij er niet helemaal op <nero8 {vision)> Deze film heb ik ooit van Premiere opgenomen,en zal wel gedeeltelijk beveiligd zijn.dus als hij weer via de Dreambox afgespeeld kan worden neem ik hem met de DVD Recorder op een +RW schijf op.Dus hoe krijg ik deze TS file weer terug op de HDD van de 7020?

Link naar reactie
Delen op andere sites


FTP lijkt mij de meest handige oplossing.

Start FTP (DOS-versie of een grafische tool) en maak een verbinding met je dreambox (login en password).

Daarna de file overzetten naar de juiste directory op je dreambox

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je die TS niet omzetten naar een normale MPEG? volgens mij zijn hier voor windows wel programma's voor. Wellicht dat de film dan wat kleiner is wat betreft bestandsgrootte (omdat je dan wat eventuele audiosporen kan verwijderen bijv.) en dat die dan wel past op de dvd.

Zo hoef je 'm in ieder geval niet naar de dreambox te ftpen (zoals hierboven aangegeven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een vast netwerk hebt, kan je zelf een netwerk mount maken op de PC, zodat je bestanden met de windows verkenner in beide richtingen kan droppen.

 

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan 2 kanten uit.

Terug zetten via dcc 2.95, via ftp en dan hdd >> media / hdd daar staan bij een 7020 de film bestanden, het zal bij een 7000 wel niet anders zijn.

En dan staat die film er weer helemaal terug op.

 

De film op een DVD zetten kan als volgt

De film knippen op de gewenste lengte tenminste als je de rommel eraf wil gooien.

Dat doe je best met VideoRedo Tv Suite, het resultaat kan zowel in mpeg als ts weggeschreven worden en gaat bliksemsnel.

Wel even opletten met de audio kanalen Duits/Engels.

 

Eens dat je dat heb, gebruik dan ConvertXtoDVD om de film naar DVD om te zetten en te branden.

Dat programma is momenteel een van de beste, heel simpel in gebruik en kan overweg met zowel mpeg , ts, divx en xvid.

Er worden zelfs hoofstukken aangemaakt en je kan zelfs ondertitels meebranden die je haalt van ondertitels.nl

Het resultaat is een DVD die niet te onderscheiden is van het beeld rechtstreeks van sat.

Ik heb op deze manier tal van DVD’s aangemaakt.

Beide programma’s zijn wel betalend, maar hmmm… wie zoekt die vind.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sigmo
Kun je die TS niet omzetten naar een normale MPEG?


Hmmm, TS staat voor transport stream en is volgens de "normale" mpeg specificaties.
PS staat voor program stream, welke eveneens tot de "normale" mpeg specificaties behoort.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Deze film heb ik ooit van Premiere opgenomen,en zal wel gedeeltelijk beveiligd zijn.


Als je de file op je pc kan afspelen, is er geen sprake van "beveiliging".

Als je de file alleen op je droomdoos wil krijgen, kan je dat met bijvoorbeeld windows explorer doen (ftp://ip_adres bijvoorbeeld ftp://192.168.0.23) of een speciaal ftp programma zoals al aangegeven werd (ik gebruik zelf TotalCommander, is gratis en erg gemakkelijk).

Wil je de file nog bewerken (knippen en plakken), dan is Womble aan te raden. Dat was het eerste programma dat frame nauwkeurig mpg-files kon bewerken. Verder kan je er bijvoorbeeld extreem snel een TS mee omzetten naar PS (nodig voor bijvoorbeeld eeb dvd, hoewel de meeste authoring programma's zelf TS naar PS kunnen omzetten).
Dit omdat alleen de header van de file aangepast wordt en de file niet nieuw geconverteerd wordt (betekent geen kwaliteitsverlies !!)

Veel succes

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn meer wegen naar rome, via de Alpen of via Gibraltar

 

ligt eraan of je het schip over de bergen wilt duwen... :D

 

een bestand kopieren naar je dm (versie en type wel afhankelijk)

gebeurd meestal per ftp

ik ben echter wars van die via via optie

ik heb liever dat mijn dreambox in het netwerk gewoon als netwerkschijf ingebed is

dus samba 3.0

smb.config aanpassen op "workgroup van je PC of omgekeerd instellen"

 

echter die plugin is wel wat groot voor de doorsnee dm 7000

dan moet er minstens al een usb in steken en na eerste flash een move /var uitgevoerd zijn

(typisch dm 7000 issue dus)

 

indien je dat hebt, dan kun je welgevoegelijk van de pc naar de hdd van je dreambox met 3 MB/sec schrijven

meer zal echt een wonder boven wonder zijn.

 

chiao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het betreft een 7020 dbox en geen 7000,ik heb hem via de ftp weer terug gezet naar de HDD van de 7020 ,alleen zie ik hem nog niet in het betand van de 7020 staan.ik probeer het nog eens op nieuw ,wellicht is er iets fout gegaan.ik wou hem met de DVD recorder op nemen van daar het terug zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
het betreft een 7020 dbox en geen 7000,ik heb ik wou hem met de DVD recorder op nemen van daar het terug zetten.


een analoge tussenstap dus, doooodzonde! eek

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach ja soms moet je wel om dat ze er iets met de film gedaan hebben zo dat je hem niet kunt downloaden op je PC, of dat hij hem niet helemaal op een DVD zet,zo als de film van Elvis: Loving You. En onlangs een film van Lassie op ZDF deze kon ik niet downloaden van de HDD van de 7020 ,ik kreeg op de PC te zien,Deze pagina kan niet worden weer gegeven,dus geen andere keus dan met de DVD Recorder op een +RW schijf gezet en vervolgens met de PC een kopie op een +R schijf gemaakt gaat prima .Maar ik heb de film gevonden op De HDD van de 7020.Bestandmodus> Record Location, dan zie ik hem wel en kan hem gewoon afspelen.O ja branden doe ik met Nero 8. DUS probleem opgelost zover als het gaat.Bedankt voor de reactie's en hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...