Ga naar inhoud


Nieuwe C+ SECA3 kaart betalen of niet??


gozuhr

Aanbevolen berichten

Gast m.boretti

Ik heb net de consumentenbond gebeld. Zij hebben al veel klachten gehad betreffende de kaartwissel van CDS.

Voor mij hebben zij gevonden dat in de Algemene voorwaarden van CDS staat dat CDS een bijdrage mag vragen in geval van kaartwissel. Daar schijn je dus aan vast te zitten!

Aangezien ik de algemene voorwaarden natuurlijk niet meer heb, doe ik hierbij een oproep aan diegenen die ze nog wel hebben eens op te zoeken of dat er inderdaad in staat.

Ten tweede: ik heb een basispakket met een verzekering voor vervanging van een kaart. Hoe dat opgaat voor een kaartwissel wil ik ook uitzoeken.

Helaas bij CDS 20 wachtenden voor mij. Allemaal bellers ivm de nieuwe kaart en de bijgevoegde machtiging?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast m.boretti

Mail gestuurd naar CDS:

 

 

Geacht Canaal Digitaal,

 

kunt u mij per post of per mail nogmaals de Algemene Voowaarden, waar ik bij afsluiting van het contract voor getekend heb,

nogmaals opsturen.

Ik kan ze nl. nergens meer vinden.

Alvast bedant.

 

Met vriendelijke groet.

M. Boretti

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Geacht Canaal Digitaal,

 

kunt u mij per post of per mail nogmaals de Algemene Voowaarden, waar ik bij afsluiting van het contract voor getekend heb,

nogmaals opsturen.

Ik kan ze nl. nergens meer vinden.

Alvast bedant.

 

Leuk natuurlijk.

Maar nu krijg je de huidige voorwaarden toegestuurd en natuurlijk niet van wanneer jij het contract met C+ aan ging.

 

Aan de andere kant daar staat 99 van de 100 keer met kleine letters bij.

Dat de voorwaarden zonder opgaaf van reden + nog meer juridisch gelul veranderd kunnen worden.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik heb de voorwaarden gevonden op de site van CDS.

Ik heb ook nog het orinele aanmeldingsformulier.

Bedoel je dat CDS in de loop van de jaren de voorwaarden heeft veranderd?

Ik vraag me af of je daar dan aan vast zit, maw CDS heeft geen instemming gevraagd bij het veranderen van de voorwaarden en ook niet mij mede gedeeld dat de voorwaarden veranderd werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe (onaangekondigde) algemene voorwaarden zijn eind maart gedeponeerd en op 1 april van kracht geworden.

De twee belangrijkste aanpassingen waren de contract duur van 12 naar 24 maanden en de vergoeding voor de nieuwe kaart.

De kaartwissel was toen echter al geruime tijd aan de gang.

Ik denk dat geen rechter in Nederland dit accepteerd.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Artikel 20 uit de Algemene Voorwaarden van Canaal Digitaal:

 

20. De smartcards van CD hebben een beperkte levensduur met betrekking tot de gebruikte encryptietechnologie voor de ontvangst van digitale televisie per satelliet. CD heeft het recht en de plicht in het kader van de bestrijding van piraterij en encryptiefraude (in samenwerking met de leveranciers van encryptietechnologie en programma-aanbieders), periodiek de bestaande smartcards te laten vervangen door een nieuwe generatie smartcards.

De werking van de bestaande smartcards wordt in dat geval uitgefaseerd en beëindigd. CD zal haar Abonnees / Inschrijvers hierover tijdig vooraf informeren. Abonnees / Inschrijvers hebben geen recht op enige compensatie voor deze vervanging. De kosten voor de vervanging kunnen (gedeeltelijk) worden doorberekend aan de Abonnees / Inschrijvers.

 

Let op de laatste zin!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Volgens de Consumentenbond mag CDS eenzijdig de voorwaarden veranderen en dit publiceren in bijv. een krant of op hun eigen webpagina.

Bij wijziging van de voorwaarden mag je natuurlijk wel opzeggen!

Maar daar heb je niets aan.

Wel raadt de Consumentenbond aan een brief te sturen naar CDS met daarin je ongenoegen.

Dat er abonnees zijn die wel en die niet hoeven te betalen vinden ze bevreemdend.

Ook dit, zo wordt aangeraden, moet de abonnee vermelden in de brief aan CDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Volgens de Consumentenbond mag CDS eenzijdig de voorwaarden veranderen en dit publiceren in bijv. een krant of op hun eigen webpagina.


Als de consumentenbond dit daadwerkelijk zo heeft gezegd, dan hoeven we daar ook geen hulp van te verwachten, want dat klopt natuurlijk van geen kanten, prutsers.

Uiteraard mag Canaldigitaal de algemene voorwaarden veranderen, maar daarvan moeten bestaande abonnees persoonlijk op de hoogte worden gesteld. Het kan niet zo zijn dat ik drie-maal-daags ergens een website moet doorploegen om te kijken of er soms iets verandert is. CD moet bestaande abonnees voorzien van de nieuwe voorwaarden, de wijzigingen, de ingangsdatum en hoe te handelen bij niet-akkoord. ( dus niet 1000 pagina's met nieuwe voorwaarden toesturen met de mededeling: zoek de verschillen)

Zo niet, dan zijn de oude voorwaarden van toepassing voor die abonnees.

In België lijken ze beter op de hoogte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het andere forum heb ik de vraag gesteld bij de klantenservice van CD, of deze betalingsherinnering ook vrijblijvend is. Het antwoord van Canal Digitaal is dat deze bijdrage ook vrijblijvend is, er hoeft dus niet betaald te worden en er gaan dus ook gen zenders op zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: frank2
Op het andere forum heb ik de vraag gesteld bij de klantenservice van CD, of deze betalingsherinnering ook vrijblijvend is. Het antwoord van Canal Digitaal is dat deze bijdrage ook vrijblijvend is, er hoeft dus niet betaald te worden en er gaan dus ook gen zenders op zwart.


Voor de liefhebber hier het antwoord:
cd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...