Ga naar inhoud


Nieuwe C+ SECA3 kaart betalen of niet??


gozuhr

Aanbevolen berichten

Gister ook de nieuwe kaart ontvangen.

 

De brief vermeld dat de kaart wissel 9,95 gaat kosten. Ik vind dit een vreemd iets, betalen voor iets waarom je niet gevraagd hebt. Vraag me af of dit mag?

 

Heeft iemand al ervaring hiermee? De antwoordt coupon bevat twee keuzes, eenmalige machtiging 9,95 + 3 maanden gratis entertainment (minus film) of Familie pakket aanbieding.

Wat als ik niets terugstuur?

 

Aangezien mijn nieuwe kaart nog niet aan mijn naam gekoppeld is moet ik wel bellen/mailen of andere manier moeten aktiveren (geen vraag). Zal linksom of rechtsom dus vast geld gaan kosten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: gozuhr

Aangezien mijn nieuwe kaart nog niet aan mijn naam gekoppeld is moet ik wel bellen/mailen of andere manier moeten aktiveren (geen vraag). Zal linksom of rechtsom dus vast geld gaan kosten.


Ik zou bellen en zeggen wat je nu ook zegt.En dat je overdonderd bent.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het vreemd dat je hiervoor moet betalen. Wat als ze dit volgend jaar weer doen, ga je dan weer betalen?? Ik heb de nieuwe kaart nog niet binnen en weet dus niet of ik ook moet betalen maar ik ben dit niet van plan. Zij gaan iets veranderen en dat mag ik dan betalen. Als ik ook moet betalen stuur ik een mail met de ingescande brief van CD naar Radar en naar Kassa en hoop dat meer mensen dit dan doen. Voor mij is dit iig de welbekende druppel want ik ga dan weer terug naar de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb ook een nieuwe kaart gekregen, en ook ik mag 9.95 betalen aan CD. Ik heb ze een aangetekende brief gestuurd inclusief een abonnements wijzigings formulier.

 

Uitgaande van het recht wat je hebt indien een provider extra kosten buiten het reguliere abonnement in rekening brengt je onmiddellijk je abonnement kan opzeggen heb ik dat dan ook maar gedaan.

 

Dan maar geen nederlandse commerciele zenders meer op tv hier, eens kijken of ik echt wat mis. Zo ja dan neem ik wel een digitenne abonnementje voor de nederlandse commercielen.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag het misschien niet zeggen , maar misschien kun je het beste zeggen dat je je kaart verloren bent dan krijg je als het goed is een gratis nieuwe, aangezien deze bij de meeste pakketten verzekerd is.

Het is toch eigenlijk van de gekke dat je voor een kaartwissel 10 euro moet betalen, omdat CD dat zo nodig vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen jurist, maar ik denk dat consumenten een goede kans maken als men dit aanvecht:

 

- De consument krijgt geen meerwaarde.

- De consument heeft reeds ( periodiek) betaald.

- De kosten voor de kaartwissel zijn voor CD goed voorspelbaar en CD moet dus gewoon een gereserveerd potje geld klaar hebben liggen voor een kaartwissel. ( normaal ondernemerschap)

- Een consument weet niets van mogelijke toekomstige beveiligingsproblemen en kan daar dus geen rekening mee houden.

- CD mag de consument niet laten opdraaien voor hún defecte beveiliging.

- CD moet de kosten claimen bij de leverancier van de defecte beveiliging. ( mogelijk gebeurt dat ook en is het gewoon een melkkoetje)

- De consument is niet in staat om, en wordt door CD niet in staat gesteld om, te beoordelen of de in rekening gebrachte kosten wel redelijk zijn.

- De consument is ten tijde van het aangaan van het contract met CD niet op de hoogte gebracht van deze mogelijke toekomstige extra kosten.

 

Rechters kiezen heel snel de kant van de consument wanneer de tegenpartij over meer kennis beschikt dan die consument.

CD weet van tevoren dat er ooit een kaartwissel nodig zal zijn, de consument niet. In mijn optiek: appeltje-eitje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat t niet verplicht is want een bijdrage geven lijkt me iets wat je vrijwillig doet, je wordt beloont als je t wel doet.

Er staat niets in de brief wat de gevolgen zijn als je t niet doet.

Deze jongen doet er niets mee, heb er niet om gevraagd.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

- De consument krijgt geen meerwaarde.

Is niet waar, want je krijgt de eerste drie weken allen en vervolgens als je die 9.95 betaald 3 maanden lang het Entertainmentpakket(!). Ondanks dat blijven we dit uiteraard vreemd zaken doen maar als je het nuchter bekijkt is het toch niet slecht 3 weken alles en 3 maanden entertainment... Niet??
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

Inmiddels de nieuwe kaart ontvangen

In de brief staat een verzoek om 9,95, die ze dan, als je daar toestemming voor geeft, zullen incasseren.

Je bent dus helemaal niet verplicht om die bon op te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

- De consument krijgt geen meerwaarde.

Is niet waar, want je krijgt de eerste drie weken allen en vervolgens als je die 9.95 betaald 3 maanden lang het Entertainmentpakket(!). Ondanks dat blijven we dit uiteraard vreemd zaken doen maar als je het nuchter bekijkt is het toch niet slecht 3 weken alles en 3 maanden entertainment... Niet??


Heb er niet om gevraagd. Dus ik bekijk het nuchter en dus ik vind het niets.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid, ik heb een basis pakket. Iedereen met een hoger pakket schijnt de kaart "gratis" te krijgen.

 

Ben daarom erg benieuwd of iemand die in februari al de wissel heeft gehad, niet heeft betaald via de coupon, problemen heeft ervaren, of deze wellicht nog te verwachten zijn (zie andere draadjes over activatie nieuwe kaart).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

En van iemand met een Set Top Box pakket weet ik dat er geen vergoeding wordt/is gevraagd.


En dat stoort me dus, iemand met een basispakket betaald op jaarbasis stukken meer en zou wel moeten betalen voor een kaartwissel.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...