Ga naar inhoud


Budgetphone en Betamax problemen


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast sat-elite

Kan iemand me dit eens bevestigen

ik heb een nummer bij budgetphone en gebruik dit samen met de betamax klonen.

als ik vanuit een betamax kloon naar dit nummer bel dan is de kwaliteit bar slecht tot meestal helemaal geen connectie of een nummer dat helemaal niet het mijne is verschijnt in de display

terwijl met nummers die ik normaal bel helemaal geen problemen zijn.zowel vaste als mobiele niet.alleen nummers die aangesloten zitten bij een Nederlandse voipprovider.

bij een belgische voipprovider daarintegen werkt alles perfect.

als ik sipdialing doe heb ik bij budgetphone goede kwaliteit ?

zou iemand dit eens willen testen met een vergelijkbare opstelling.bij voorbaat dank.

oja bij budgetphone zelf kom je natuurlijk ook geen steek verder.Bah

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: sat-elite

oja bij budgetphone zelf kom je natuurlijk ook geen steek verder.Bah


lijkt me logisch het probleem ligt ook niet bij budgetphone maar bij de betamax kloon die jij gebruikt

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite

Budgetphone heeft aanpassingen gedaan aan het netwerk waardoor de kwaliteit beter is.

aan mijn kant de instellingen gevonden hoe deze 2 samen te laten werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite
Origineel bericht van: sat-elite
Budgetphone heeft aanpassingen gedaan aan het netwerk waardoor de kwaliteit beter is.
aan mijn kant de instellingen gevonden hoe deze 2 samen te laten werken


was maar van korte duur
na een bepaalde tijd verliest die de registratie met budgetphone
en dan kun je er niet meer op gebeld worden vanuit betamax
ze zijn er nog mee bezig op dit moment en mocht het definitief opgelost zijn dan post ik dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk VOIP hardware en eventueel welke router gebruik je? Het klinkt als een port forwarding probleem van poort 5060.

Het kan helpen indien je een instelling hebt zoals "keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony" om die korter te zetten op bijv. 1 minuut, of eventueel om poort 5060 van je router te forwarden naar je VOIP hardware.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-elite
Origineel bericht van: sat-elite
Budgetphone heeft aanpassingen gedaan aan het netwerk waardoor de kwaliteit beter is.
aan mijn kant de instellingen gevonden hoe deze 2 samen te laten werken


was maar van korte duur
na een bepaalde tijd verliest die de registratie met budgetphone
en dan kun je er niet meer op gebeld worden vanuit betamax
ze zijn er nog mee bezig op dit moment en mocht het definitief opgelost zijn dan post ik dat wel.



Wat is "Register Expires:" setting in je Hardware (zoals bijv een SPA3K). Ik heb hier met 3600 sec geen problemen, maar bij andere DID nummers staat ie bijv op 600.

Ik heb soortgelijke problemen met de combinatie Telfort/Voipcheap die 1 Budgetphone nummer bellen. Zeer slechte kwaliteit maar dat wisselt ook nog eens van dag tot dag. Heeft 1 jaar feilloos gewerkt en nu deit kwaliteits issue. Is dit al ergens op een forum voorbij gekomen ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite

Het probleem is sinds de nieuwe server bij budgetphone (2 weken)

een grote puinhoop daar.willekeurige kwaliteit en geen verbinding na een bepaalde tijd

ben nu al zolang bezig met dit dat ik morgen hoogst vermoedelijk het nummer terug laat porteren naar kpn belbudget.

ben het helemaal zat frown

budgetphone zegt in ieder geval dat het niet aan hun ligt.

wel gek dat als ik 3starsnet gebruik nergens last van heb.

budgetphone is ook de enigste die connect via een outboud proxy en vermoed dan ook dat hier het probleem ligt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ook ik heb problemen met BudgetPhone.

Het gesprek valt zo maar weg, regelmatig moeilijk te verstaan

Er zit met een hoge frequentie trilling in het geluid.

echo gekraak enz.

 

Ik heb deze pas 2 weken, maar ben er niet tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info: sinds begin januari 2009 heb ik ook 4 nummers naar Budgetphone laten porteren. Sinds enkele weken zit ik op de nieuwe server. Ik heb er geen problemen mee en ben er ben er juist zeer tevreden over. Behoudens enkele kleine problemen met de bereikbaarheid in het begin, werkt alles nu perfect en ik ben blij dat ik van die dure KPN en Tele2 af ben.

Misschien heeft het te maken met de apparatuur die je gebruikt en/of met de aangesloten internet provider en/of abonnementsvorm. Ik heb een Fritzbox en internet gaat via Ziggo. Overigens: uitbellen doe ik ook via Betamax klonen (goedkoopst) en ook dat gaat zeer goed.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite
Origineel bericht van: Frank67
Overigens: uitbellen doe ik ook via Betamax klonen (goedkoopst) en ook dat gaat zeer goed.


zoals ik al omschreef uitbellen is geen probleem.
maar kun je eens testen als je met een betamax kloon naar het budgetphone nummer belt of het dan werkt.
voip oproepen naar budgetphone geven de problemen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite
Origineel bericht van: Frank67
Ter info: sinds begin januari 2009 heb ik ook 4 nummers naar Budgetphone laten porteren. Sinds enkele weken zit ik op de nieuwe server. Ik heb er geen problemen mee en ben er ben er juist zeer tevreden over. Behoudens enkele kleine problemen met de bereikbaarheid in het begin, werkt alles nu perfect en ik ben blij dat ik van die dure KPN en Tele2 af ben.
Misschien heeft het te maken met de apparatuur die je gebruikt en/of met de aangesloten internet provider en/of abonnementsvorm. Ik heb een Fritzbox en internet gaat via Ziggo. Overigens: uitbellen doe ik ook via Betamax klonen (goedkoopst) en ook dat gaat zeer goed.


volgens mij bel ik al langer via voip dan budgetphone het aanbied maar goed.ik gebruik een spa3102/spa3000/spa962-routers zijn linksys wag200g/wrt160n/fritsbox-providers zijn telfort/xs4all/telenet.en bij allemaal dezelfde problemen.
port forwarding staat natuurlijk open in de router.anders kan die niet registreren.rtp poorten ook toegewezen.
eerder gaf ik al aan dat ik vermoed dat het uit de hoek van use outbound proxy komt.omdat een betamax kloon met stun werkt kun je normaal outbound proxy niet gebruiken.wat ik nu aan het testen ben is als ik nat mapping uitschakel per geregistreerde provider of de spa3102 niet kijkt naar stun server.via gw nat mapping moeten ze op yes staan anders kun je niet uitbellen via betamax kloon.alleen werkt dit maar een 24 uur en dan is het feest afgelopen.hiervoor heb ik nu Use OB Proxy In Dialog uitgeschakeld en in de sip parameter Reg Retry Long Intvl op 30 gezet plus Reg Retry Intvl verlaagd naar 15.tevens Handle VIA received op yes plus deze daar onder en de 2 rechts daarvan.op line tab heb ik SIP Remote-Party-ID op no gezet en Refer-To Target Contact op yes.moet nu alleen wachten of het zo blijft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnu, ik heb het al vaker getest en nu net nog maar eens voor de zekerheid om je een plezier te doen, en uitbellen via Betamax kloon voipbuster naar een van mijn nummers van Budgetphone werkt hier echt 100%. Goede spraakkwaliteit en de verbinding is prima.

Overigens STUN server heb ik niet in gebruik, ik heb eerder wel eens wat problemen gehad, toen heb ik STUN uitgeschakeld en dat werkte gewoon. Dus blijkbaar is dat niet echt nodig, althans niet in mijn situatie. Misschien de moeite waard de STUN server eens gewoon te verwijderen?

 

Mijn instellingen voor voipbuster in de Fritzbox zijn dus:

Registrar: sip.voipbuster.com

Proxy server: sip.voipbuster.com

STUN server: niet ingevuld

 

Voor Budgetphone is dit dus:

Registrar: sip1.budgetphone.nl

Proxy server: sip1.budgetphone.nl

STUN server: niet ingevuld

 

Mijn Fritzbox hangt nu rechtstreeks aan het kabelmodem, maar toen ik hem via de Linksys router had draaien, had ik poort 5060 niet extra geforward omdat de Fritzbox de port forwarding zelf activeert. Deze wel op 1 minuut gezet ("Keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony", zie vorig bericht). De QoS in de Linksys had ik voor het MAC adres van de Fritzbox op hoge prioriteit gezet, zodat alle VoIP activiteiten van de Fritzbox voorrang had op ander internet verkeer in mijn netwerkje.

 

N.B. Misschien kan je je probleem ook nog eens voorleggen op het Budgetphone forum, als je dat nog niet gedaan hebt.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...