Ga naar inhoud


2 schotels - 3 satellieten - 2 LNB's?


Sis

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb momenteel 2 schotels hangen, één op Astra 1 en één op Astra 2.

 

Op Astra 1 heb ik een Duo LNB Quad hangen voor 19.2E en 23.5E

lnb.jpg

 

Op Astra 2 heb ik een gewone Single LNB Twin hangen.

 

Op dit moment ontvang ik enkel Astra 1 en 2, want ik kan niet schakelen naar Astra 3 door een verkeerde diseqc keuze.

Ik heb namelijk een (Maxdigital) 4-in-1 Diseqc aangeraden gekregen van mijn plaatselijke satboer:

 

 

Hij beweerde dat ik dus een diseqc 2.0 nodig had om na de switch ook de Duo LNB te kunnen schakelen.

 

Ik krijg het echter niet voor mekaar. Kan er iemand mij zeggen wat ik nu juist kan doen om dit te doen werken?

 

Alvast enorm bedankt,

Sis

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Men neme een diseqc 4-1 schakelaar, en sluit via een doorverbindings splitter de duo lnb aan op ingang 1 en ingang 2. Astra 2 sluit je aan op de derde ingang. De vierde ingang blijft vrij.

 

In het menu zet je:

Astra 1 op Diseqc 1 (A)

Astra 3 op diseqc 2 (B)

Astra 2 op diseqc 3 ©

 

Er hebben pas geleden een paar draadjes gelopen over dit onderwerp, zelfs met foto's. (die ik weer niet kan terugvinden)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Men neme een diseqc 4-1 schakelaar, en sluit via een doorverbindings splitter de duo lnb aan op ingang 1 en ingang 2. Astra 2 sluit je aan op de derde ingang. De vierde ingang blijft vrij.

In het menu zet je:
Astra 1 op Diseqc 1 (A)
Astra 3 op diseqc 2 (B)
Astra 2 op diseqc 3 ©

Er hebben pas geleden een paar draadjes gelopen over dit onderwerp, zelfs met foto's. (die ik weer niet kan terugvinden)


http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=632465

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedankt!!!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hier toevallig nog 2 cable splitters liggen, maar die zijn dichtgeperst, dus niet open te krijgen. En zoals ze nu zijn, werkt bovenstaande niet. Er komt gewoon geen signaal door.

 

We spreken toch over gewone coax splitters, nee?

 

Tnx

Sis

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coax splitter is een nogal algemene naam , kan van alles zijn .

Ik heb gewoon zo'n CA splitter (qua behuizing iets anders als op de foto) van de bouwmarkt open gemaakt .

Je moet toch een 4/1 diseqc hebben , als je er een neemt die je eenvoudig kunt openen , kun je daain ook een doorverbinding maken tussen de kernen van poort 1 en 2 , dan kan het zonder splitter .

Hier een foto van een splitter met volledige doorgang welke zonder meer geschikt is voor het truukje .

 

post-368-1318260229,2434_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal ontzettend bedankt. Heb het uiteindelijk voor mekaar. Ik heb een verbinding gemaakt in een oude 4x1 diseqc en nu werkt het...

 

Groeten,

Sis

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...