Ga naar inhoud


tv-vlaanderen ligt er hier uit


Homer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 419
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Onze monitor heeft opgemerkt dat alle toestellen gehost in het Scarlet datacenter onbereikbaar zijn. We hebben een sterk vermoeden dat er opnieuw een stroompanne is in het datacenter. Onze engineers zijn alvast vertrokken naar het datacenter om de situatie te bekijken.

 

 

 

Een emergency oproep werd gelanceerd bij de Scarlet Business helpdesk. Dit statusbericht wordt constant geupdate. Voor vragen kan u in tussentijd terecht op support@easyhost.be

 

Update (19:20): Scarlet heeft bevestigd dat het over een stroompanne gaat

 

Update (19:45): Onze engineers zijn nog steeds onderweg, ETA: 19:55

 

Update (19:46): De eerste berichten komen binnen van Scarlet dat de dieselgenerator waar zij op draaiden sinds vorig weekend defect is en de reservegenerator nu opgestart wordt

 

Update (20:08): De eerste easyhost engineers waren terplaatse om 19:45, het gebouw zit nog steeds volledig zonder stroom. Scarlet engineers zijn druk bezig met de generators ...

 

update (20:37): Het opstarten van de backupgenerator faalt, een technisch onderhoudsteam van de generatorleverancier is onderweg. Momenteel is nog geen concrete timing bekend wanneer het probleem opgelost zal worden.

 

update (21:27): Het technische team is ter plaatse, zij vermoeden de stroom terug up and running te hebben om 21:45

 

update (21:31): De stroom is terug

 

Is dit een joke ? in wat jaar leven wij ?

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de easyhost site!

 

update (21:31): De stroom is terug

 

update (21:32): De easyhost engineers brengen momenteel alle servers terug online.

 

Het zou bijna opgelost moeten zijn... smile

 

EDIT: HET IS AL OPGELOST!!! laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dirk009
Origineel bericht van: digitaal kijker
die box heeft ook z'n kuren hoor,
zie maar op digitalcafe.be staan genoeg problemen over op.

Ik heb er 1 bij mijn ouders geplaatst... is topi hoor...


zolang die niet veel wordt gebruikt en veel opname's ermee gedaan worden,
in het begin zijn ze altijd goed,maar na een tijdje beginnen ze hun kuren te hebben.
en van de rest nog gezwegen wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
Origineel bericht van: markie2
Ik weet niet wat ik moet geloven over stroomuitval en zo,
dreambox is hier gestart voor een opname (Will & Grace) van 18u45 tot 19u30, en ik heb op m'n opname 45 minuten geluid zonder beeld.
Kan iemand dat uitleggen? Ik ben wel heeeeeel benieuwd!
Ik gok eerder op een probleem met hun secabeveiliging...


en loopt dit geluid door tot het einde zonder stoppen,
kan zijn dat die een deel opgenomen heeft en aangeeft dat het 45 min lang is.


Heb ongeveer 25 minuten geluid, uitval om 19u10 kan dus kloppen.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pesseyur
+ 2u, nie goe he mannen !


Dat het 1 keer kan gebeuren kan je begrijpen,maar 2 keer kort na elkaar... mad

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sn00zerman

21u32 => Scarlet terug stroom, meteen daarna terug beeld op TV Vlaanderen en meteen ook terug Mobile Internet bij Mobile Vikings !

 

Impact:

- 80.000 TV-vlaanderen abonnees zonder Vlaamse zenders

- 185.000 Scarlet klanten zonder internet

- 22.000 domeinnamen (en bijhorende hosting) die niet bereikbaar waren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal een zware schadeclaim worden voor Scarlet aangezien veel klanten een dure SLA hebben.

 

Ik heb wel al chance da'k zelf niet naar Vilvoorde moet rijden want serverkes zijn mooi terug online gekomen.

 

Citaat:
Beste klanten,

 

Een gedeelte van het TV Vlaanderen aanbod is vanavond uitgevallen. Het gaat om de meeste Vlaamse zenders.

 

We proberen op dit moment precies uit te zoeken wat er aan de hand is, maar het lijkt erop dat de storing veroorzaakt wordt door een algemene stroompanne in de wijk in Vilvoorde waar de signalen van onze Vlaamse zenders samen worden gebracht.

 

Onze systemen zijn volledig redundant - wat wil zeggen dat bij een panne de reservesystemen automatisch zouden moeten opstarten. Dat is op dit moment niet het geval - naar alle waarschijnlijkheid wegens het gebrek aan stroom in deze wijk.

 

De panne heeft onder andere het gebouw van Scarlet getroffen (dochteronderneming van Belgacom) via dewelke onze signalen op het glasvezelnetwerk worden gezet.

 

Ook andere diensten die hier gebruik van maken, zoals de particuliere DSL klanten van Scarlet en een aantal grote Belgische websites zijn op dit moment ook niet te bereiken.

 

Meer informatie volgt zodra we het probleem onder controle hebben. Uw beeld zal dan automatisch terug verschijnen. Er is dus niets mis aan uw apparatuur.

 

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...