Ga naar inhoud


Verstuurde SMS'jes komen niet aan. Hoe kan dat


Aanbevolen berichten

Mijn vrouw heeft het vandaag heel zwaar gehad op haar werk.

Haar manager heeft gisteren (afgelopen zondag) 2 sms'jes verzonden naar haar. Echter mijn vrouw heeft niets ontvangen. Haar manager heeft de gegevens van mijn vrouw in haar adresboek staan en zegt dus dat mijn vrouw de sms'jes niet heeft beantwoord en dat ze dat onbeschoft vond.

Volgens KPN is er met het toestel van mijn vrouw niets mis. Hoe kunnen sms-pakketjes verloren gaan??

 

Iemand een verklaring?? KPN heeft geen verklaring en zegt dat alles in orde is.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites


SMS berichten zijn geen "zekere" vorm van communicatie. Je kan een ontvangstbevestiging vragen voor iedere SMS, maar niet alle providers / toestellen ondersteunen dat.

Mijn ervaring is ook dat een SMS rustig een paar dagen later kan worden afgelevert. Soms helpt het om de telefoon uit te zetten en weer aan te zetten zodat hij zich opnieuw aanmeld op het netwerk.

Als haar baas "belangrijke" dingen verstuurd per SMS is hij gewoon dom. Bellen kan ook (dan weet je het zeker dat het gecommuniceerd is) en anders email. Email is vele malen betrouwbaarder kwa aflevering dan SMS.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan alleen benestigen dat sms zeer onbetrouwbaar zijn

niet aankomen of dagen later aankomen ,en ben je

in het buitenland is het nog onbetrouwbaarder.

E-mail is ook niet 110%.

 

Belangrijke dingen doe je mondeling dan heb je van beide

kanten bevestigingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reactie.

Voor veel "moderne vrouwen" is het mobieltje en computer heilig. Er kan dus niets mis gaan en er mag dus niets mis gaan volgens hun.

 

Dus als ik het goed begrijp stuurt de provider het sms bericht door op het moment dat de ontvangende mobiel aan staat en op het netwerk zit. Is hij niet aangemeld blijft het bij de provider staan. Is de ontvanger aangemeld zal de provider het pakketje versturen en niet controleren of de ontvanger het ook wel juist heeft gekregen (alle bitjes OK).

Zal mijn vrouw eens vragen om het mobieltje uit en aan te zetten. Eens kijken of er nog wat binnen komt.

 

Overigens heeft haar baas nu ook ons thuis telefoonnummer (wat ze zo bij de receptie van het bedrijf had kunnen navragen, zegt ook wat over de interesse. Want zoals boven al beschreven het gesproken woord is vaak beter dan enkele bitjes.

smile

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een collega van me, had dit ook. Nadat hij de verzonden en ontvangen berichten had verwijderd werkte het weer.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...