Ga naar inhoud


Glijbaan motor op bewegings sensor


Sjattuh

Aanbevolen berichten

We hebben hier een glijbaan welke handmatig moet worden aan en uitgezet.

 

Nu willen deze graag op een sensor zetten. We hebben nu een sensor genomen waarmee men de tuinverlichting automatisch aan laat springen wanneer iemand in de buurt komt, maar dit loopt niet helemaal lekker.

 

Het werkt 1 of 2x en dan moet een electricien er weer mee rommellen om het aan de praat te krijgen.

 

Iemand hier verstand van? Want ik weet er weinig vanaf.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
We hebben hier een glijbaan welke handmatig moet worden aan en uitgezet.


Een glijbaan aan- en uitzetten? De enige glijbaan die ik ken in zo'n speeltoestel waar kinderen naar beneden glijden. Die kun je niet aan- of uitzetten.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het zo'n zwembadglijbaan is, en daar wil je echt niet vanaf als die droogstaat. laugh

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een sensor plaatsen onderaan de trap. De pomp heeft tenslotte even nodig om de baan te "vullen".

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast S40 1998

Gebruik een benaderingsschakelaar/sensor en zet daarachter een timer met een overbruggingsschakelaar.

De timer kan zijn werk doen als er gedurende de ingestelde tijd geen gasten meer van de glijbaan gaan schakeld deze het systeem uit.

De overbruggingsschakelaar gebruiken als deze door moet draaien en niet steeds aan en uit schakeld.

 

Gr. S40 1998

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Sjattuhja idd... vandaar ook een motor smile

 

sorry

 

Ik neem aan dat je de motor schakelt via een relais?

zo niet dan moet je dat zeker doen. Ik denk dat je het beste een sensor kan nemen die een straal uitzend en terugkaatst via een reflector, zodra je er dan doorheen loopt wordt de straal verbroken en deze schakelt het relais (en daarmee de motor)

neem een tijd relais die je kunt instellen zodat hij na een bepaalde tijd uitschakeld.

Een goede plaats is idd onderaan de trap

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen even wat info en foto's plaatsen.

 

Relais? euhm...?

 

We hebben een lamp bewegingssensor gebruikt. Voorheen was er een schakelaar gekoppeld aan de pomp met alleen schakeldraad.

 

Dit is vervangen door 'normaal' draad (+ - 0 .. 2 fase?) en aangesloten op een sensor. Gewoon zo een goedkoop ding welke je ook in de voortuin gebruikt voor het geval iemand je pad oploopt en je dus niet de hele nacht/avond je lamp hoeft te laten branden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast S40 1998

Die bewegingsmelder is opzicht niets mis mee maar om de pomp te starten heb je wel wat vermogen nodig.

Om het goed te krijgen heb je minimaal een relais nodig.

Een relais kan veel stroom schakelen afhankelijk welk type en in die bewegingsmelders zitten vaak erg lichte microschakelaars die waarschijnlijk het vermogen van de pomp niet aan kunnen.

 

S40 1998

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: S40 1998
Die bewegingsmelder is opzicht niets mis mee maar om de pomp te starten heb je wel wat vermogen nodig.
Om het goed te krijgen heb je minimaal een relais nodig.
Een relais kan veel stroom schakelen afhankelijk welk type en in die bewegingsmelders zitten vaak erg lichte microschakelaars die waarschijnlijk het vermogen van de pomp niet aan kunnen.

S40 1998


Er zijn er zelfs waar geen relais in zit maar die elektronisch schakelen .
Zijn alleen voor ohmse belasting (gloeilampen) niet voor spaarlampen en zeker niet voor motoren .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...