Ga naar inhoud


Multytenne 45 cm in Limburg - Ervaring


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Ik woon in Limburg, en wil de multytenne twin (45cm) overwegen.

 

Kan deze schotel de ASTRA 2 Narrow Beam ontvangen in Limburg, maw de Engelse zenders van BBC en ITV?

Hoe goed is het signaal sterkte in Limburg. (Veel publicaties zeggen dat in Limburg reeds een 80 cm schotel nodig is om de Astra Narrow Beam te kunnen ontvangen.)

 

Dank bij voorbaat,

 

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had hier in het noorden altijd goed signaal met een arcon sweety 50 cm schotel en momenteel met een visiosat 60 cm schotel op diseq motor de drie astra's.

 

Dus denk dat het met die multytenne ook best wel zal gaan.

 

Groetjes.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kabeltje87,

 

Ongeveer een jaar geleden een multytenne opgehangen in Schinnen.

De ontvangst was goed en ik hoor geen klachten dus waarschijnlijk is deze nog steeds goed wink

Jammer genoeg heb ik toendertijd geen waarde genoteerd, maar hier ging het ook om Astra1 aan te vullen met Astra2 en Astra3.

Astra2, en zeker BBC/ITV waren goed te ontvangen.

 

groet Teun

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb zelf nu een maand lang een twin hangen.

Ontvangst is geen probleem van de Engelse zenders, mits goed uitgericht.

Je zal eerder een probleem krijgen met de zwakke transponders op Hotbird 13 oost.

Die hebben weinig reserve.

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin die transponders op Hotbirt zijn helemaal niet zwak maar je multi vlaai die is gewoon te klein,het probleem is dat zommige mensen denken dat ze met zo'n klein schoteltje net zo'n goede ontvangt kunnen krijgen als met een 60 of 78cm exemplaar.bij muti,,,,staan de satpositie vast je zult nooit een 100% gode uitrichting hebben op 13 en 28 graat oost ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al in een ander bericht hierover geschreven, maar hier nogmaals.

 

De volgende test gegevens zijn voorhanden, heb namelijk een triplesat van canal digitaal bij klant opgehangen afgelopen week.

 

Hier de test gegevens lokatie kerkrade

 

Astra 19.2 oost haal je weers reserve van ongeveer 5 dB (gemeten op txp 105 Film1.1)

Astra 23.5 oost haal je weers reserve van ongeveer 4,7 dB (gemeten op Txp 11 regional)

Astra 28.5 oost haal je weers reserve van ongeveer 4,6 dB(gemeten op bbcHD txp)

 

Concreet houdt dit in, dat als er een regenbui langs trekt, dit meestal tussen de 1 - 4dB(extreem regen)met zich mee brengt.

Reken uit 5-3= nog 2 dB over en gewoon beeld.

 

Over de opmerking van dat de schotel voor zuid duitsland gemaakt is, nee dat is niet waar, schotel is namelijk afgesteld in de fabriek op nederland/belgie.

Je moet wel de schotel zeer nauwkeurig afstellen en dit kan je bijna niet zelf, iedergeval niet exact.

heb deze middel wel bij de hand en daarom dat ik de meet gegevens vor je heb.

Als je verglijkt met de gegevens van de triax 64cm i.c.m. duo-lnbf, is dit de lijst

Astra 19.2 105 (film1.1) weers reserve van 8,9 dB

Astra 23.5 11 (regional) weers reserve van 9.1 dB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...