Ga naar inhoud


vraagje voor de autotechnieker


Gast johanmoni

Aanbevolen berichten

Gast johanmoni

beste,

 

ik denk dat ik een fout gemaakt heb namelijk de volgende,ik heb vandaag mijn mazda 626tdvi van 1999 laten chippen,volgens het bedrijf was het niet mogelijk om andere software in te lezen in comp van wagen ,nu hangt er een bakje onder mijn moterkap met 4 draden een naar plus batterij en een naar de min van bat en nog twee die naar iets anders lopen mijn wagen loopt nu wel goed maar nu heb ik gelezen dat dit een powerbox zou kunnen zijn en dat dit niet goed is voor u auto,ik heb dit bij een erkend bedrijf laten doen en heb er500 euro voor betaald wat zeggen jullie kan geen kwaad of er direct laten uithalen o ja er brand een rood lampje op dat kastje er is ook een groen maar dat brand niet als ik wagen start,dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites


En na een eerste google-tocht , zie ik ze al vanaf € 99.-

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast johanmoni

99 euro heb ik net ook gezien ik heb 500 betaald dus mischien veilig,ik weet het niet maar ben nu wel ongerust ook al rijd wagen nu perfect

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een soort poor-mans tuning. Er zit vaak genoeg een paar kleine onderdelen in de powerbox.

 

Je zult je motor niet zomaar stuk rijden. Edoch niemand kan voorspellen op welke manier ze de ECU voor de gek houden. Hierdoor kan het voorkomen dat jouw motor op een of andere manier niet volgens juiste waarden functioneert.

Temperatuur/ Brandstofhoeveelheid, Turbodruk.

 

Ga naar een echte tuner voor een second opinion.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien t een turbo diesel betreft van 10 jaar oud ook nog had ik dat nooit zo gedaan.

Dat is je zwakste deel in de motor en gevoelig voor [te] hoge temperatuur.

Wat voor een garanties heb je van dat bedrijf gekregen op de motor?

Wat is volgens hun de turbodruk nu?

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast johanmoni

ik he juist naar hun gebeld en het zou over een speciaal chip gaan er zou niet aan de turbo gekomen zijn,heb ook juist naar mijn outo gaan kijken en er loop idd geen kabel extra naar turbo en alle beveiligen van moter zouden er nog op zitten,hij rijd nu wel zalig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: johanmoni
hij rijd nu wel zalig


Pas maar op, dat je turbo binnenkort niet zalig verklaard wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johanmoni
ik he juist naar hun gebeld en het zou over een speciaal chip gaan er zou niet aan de turbo gekomen zijn,heb ook juist naar mijn outo gaan kijken en er loop idd geen kabel extra naar turbo en alle beveiligen van moter zouden er nog op zitten,hij rijd nu wel zalig
Er hoeft geen extra kabel waar dan ook heen .
Je turbo systeem heeft een drukklep [veiligheidsventiel]die boven een bepaalde druk open gaat.
Je kastje kan dus mischien electronisch veroorzaken dat je klep pas bij een hogere druk opengaat.
Ik zou m iig na laten lopen 5 minuten [stationair]als je hebt gereden.
Hiermee breng je de temperatuur van met name de turbo weer op normale waarde.
Zoals lambik al zegt je zal m niet zomaar stuk rijden .
Hoe je m behandeld is erg belangrijk.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijns inziens ben je aardig gelicht.

 

Ik heb vorig jaar mijn a3 tdi laten tunen,koste me 250 euries en heb 39 pktjes gewonnen. ( van 130 naar 169).

 

Hoeveel meer heeft men gezegd dat je nu hebt? en je koppel??

kijk eens op dat ding of er specs opstaan en google eens, als het een powerbox is van 99 euries, dan is 400 wel duur voor het aansluiten hoor.

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, klinkt geloofwaardig, maar merk je dit ook met rijden?

 

Niet om op te scheppen oid, maar ik kan nu ( als ik de tractioncontrol uitzet) in zijn 2e versnelling spinnend wegrijden, maw voel jij ook dat de auto onder je weg wil vliegen? (inde goede zin van het woord)

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

extreem duur voor een powerbox

als je je rijstijl niet te veel verandert enkel dat ie soepeler is en sneller optrekt kan er niet zoveel misgaan

enkel zal bij een eventuele storing het noodloopprogramma v/d motor (zit dat op je jap) niet ingeschakeld worden.Dat risico loopt iedereen met de powerbox.Aan de turbodruk etc verandert niets.Lekker mee doorrijden maar wel gaan reclameren over de prijs hoor

saludos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...