Jump to content

vraagje voor de autotechnieker


Guest johanmoni
 Share

Recommended Posts

Guest johanmoni

beste,

 

ik denk dat ik een fout gemaakt heb namelijk de volgende,ik heb vandaag mijn mazda 626tdvi van 1999 laten chippen,volgens het bedrijf was het niet mogelijk om andere software in te lezen in comp van wagen ,nu hangt er een bakje onder mijn moterkap met 4 draden een naar plus batterij en een naar de min van bat en nog twee die naar iets anders lopen mijn wagen loopt nu wel goed maar nu heb ik gelezen dat dit een powerbox zou kunnen zijn en dat dit niet goed is voor u auto,ik heb dit bij een erkend bedrijf laten doen en heb er500 euro voor betaald wat zeggen jullie kan geen kwaad of er direct laten uithalen o ja er brand een rood lampje op dat kastje er is ook een groen maar dat brand niet als ik wagen start,dank bij voorbaat

Link to post
Share on other sites


Dat is duidelijk een powerbox die alleen maar de ecu misleid.

De ECU denkt dat er meer lucht langs de LMM gaat dan in werkelijkheid en gaat meer brandstof inspuiten.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link to post
Share on other sites

  • V.I.P.

En na een eerste google-tocht , zie ik ze al vanaf € 99.-

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   C-Tech HD 5000-C+ (Dr.HD F16)
120cm DeltaStar Gregorian van het dak en Te Koop met 36 Volt  RM120 H2H Rotor Usals bestuurd + elevatie control

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

Link to post
Share on other sites

Guest johanmoni

99 euro heb ik net ook gezien ik heb 500 betaald dus mischien veilig,ik weet het niet maar ben nu wel ongerust ook al rijd wagen nu perfect

Link to post
Share on other sites

Dit is een soort poor-mans tuning. Er zit vaak genoeg een paar kleine onderdelen in de powerbox.

 

Je zult je motor niet zomaar stuk rijden. Edoch niemand kan voorspellen op welke manier ze de ECU voor de gek houden. Hierdoor kan het voorkomen dat jouw motor op een of andere manier niet volgens juiste waarden functioneert.

Temperatuur/ Brandstofhoeveelheid, Turbodruk.

 

Ga naar een echte tuner voor een second opinion.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link to post
Share on other sites

Aangezien t een turbo diesel betreft van 10 jaar oud ook nog had ik dat nooit zo gedaan.

Dat is je zwakste deel in de motor en gevoelig voor [te] hoge temperatuur.

Wat voor een garanties heb je van dat bedrijf gekregen op de motor?

Wat is volgens hun de turbodruk nu?

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link to post
Share on other sites

Guest johanmoni

ik he juist naar hun gebeld en het zou over een speciaal chip gaan er zou niet aan de turbo gekomen zijn,heb ook juist naar mijn outo gaan kijken en er loop idd geen kabel extra naar turbo en alle beveiligen van moter zouden er nog op zitten,hij rijd nu wel zalig

Link to post
Share on other sites

  • Moderators
Origineel bericht van: johanmoni
hij rijd nu wel zalig


Pas maar op, dat je turbo binnenkort niet zalig verklaard wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: johanmoni
ik he juist naar hun gebeld en het zou over een speciaal chip gaan er zou niet aan de turbo gekomen zijn,heb ook juist naar mijn outo gaan kijken en er loop idd geen kabel extra naar turbo en alle beveiligen van moter zouden er nog op zitten,hij rijd nu wel zalig
Er hoeft geen extra kabel waar dan ook heen .
Je turbo systeem heeft een drukklep [veiligheidsventiel]die boven een bepaalde druk open gaat.
Je kastje kan dus mischien electronisch veroorzaken dat je klep pas bij een hogere druk opengaat.
Ik zou m iig na laten lopen 5 minuten [stationair]als je hebt gereden.
Hiermee breng je de temperatuur van met name de turbo weer op normale waarde.
Zoals lambik al zegt je zal m niet zomaar stuk rijden .
Hoe je m behandeld is erg belangrijk.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link to post
Share on other sites

Mijns inziens ben je aardig gelicht.

 

Ik heb vorig jaar mijn a3 tdi laten tunen,koste me 250 euries en heb 39 pktjes gewonnen. ( van 130 naar 169).

 

Hoeveel meer heeft men gezegd dat je nu hebt? en je koppel??

kijk eens op dat ding of er specs opstaan en google eens, als het een powerbox is van 99 euries, dan is 400 wel duur voor het aansluiten hoor.

Vastberaden, geen arrogantie!
Link to post
Share on other sites

Ok, klinkt geloofwaardig, maar merk je dit ook met rijden?

 

Niet om op te scheppen oid, maar ik kan nu ( als ik de tractioncontrol uitzet) in zijn 2e versnelling spinnend wegrijden, maw voel jij ook dat de auto onder je weg wil vliegen? (inde goede zin van het woord)

Vastberaden, geen arrogantie!
Link to post
Share on other sites

extreem duur voor een powerbox

als je je rijstijl niet te veel verandert enkel dat ie soepeler is en sneller optrekt kan er niet zoveel misgaan

enkel zal bij een eventuele storing het noodloopprogramma v/d motor (zit dat op je jap) niet ingeschakeld worden.Dat risico loopt iedereen met de powerbox.Aan de turbodruk etc verandert niets.Lekker mee doorrijden maar wel gaan reclameren over de prijs hoor

saludos

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.