Ga naar inhoud


Geen meerdaagse EPG van CanalDigitaal meer


mifi

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd is de EPG data voor de Nederlandse kanalen beperkt tot now/next.

In een andere groep las ik dat CD iets gewijzigd heeft, waardoor verschillende Dreamboxen (ik las o.a. de 7000, maar ook mijn DM600 bijvoorbeeld) de EPG data niet meer herkennen. Dat geldt overigens ook voor andere merken en zelfs ook voor door CD gecertificeerde ontvangers.

 

Ik zag in een ander forum een analyse, waarin wordt gezegd dat een title-pakketje tegenwoordig 42 bytes is, waar dat voorheen 46 bytes (met de laatste vier leeg) was.

 

Ik kan het niet beoordelen, maar misschien dat iemand hier er meer over weet.

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: mifi
Sinds enige tijd is de EPG data voor de Nederlandse kanalen beperkt tot now/next.
In een andere groep las ik dat CD iets gewijzigd heeft, waardoor verschillende Dreamboxen (ik las o.a. de 7000, maar ook mijn DM600 bijvoorbeeld) de EPG data niet meer herkennen. Dat geldt overigens ook voor andere merken en zelfs ook voor door CD gecertificeerde ontvangers.

Ik zag in een ander forum een analyse, waarin wordt gezegd dat een title-pakketje tegenwoordig 42 bytes is, waar dat voorheen 46 bytes (met de laatste vier leeg) was.

Ik kan het niet beoordelen, maar misschien dat iemand hier er meer over weet.

m

Hier heb ik ook last van. Zodra je een oplossing weet dan hoor ik het graag !

mvgr,
djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ultrabrightled
Afhankelijk welke IMAGE je draait een mogelijke oplossing

Draai je bijvoorbeeld een Gemini image (bv 4.2 voor 7025)
Kun je met BLUE BUTTON - SETTINGS - EPG - Mediahighway op ON zetten- daarna opstarten - en het werkt

Anders veel suc6

Ook nu nog?
Bij mij staat de MHW-EPG namelijk aan (in PLi), maar sinds een paar dagen werkt dat niet meer.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

werkt hier ook niet meer op de dm7000 zelfs met MHW aangevinkt.

Dus ook graag iemand met een oplossing.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JBnl
oplossing: Bellen met canal digitaal en vragen of ze alles weer goed zetten.

Ja of een update in de image maken? Dat laatste lijkt me technisch moeilijker dan het voor CD is om deze wijziging terug te draaien, maar toch verwacht ik er meer van blush

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EPG van Canal Digital (en TV-Vlaanderen) wordt alleen op Ned1 doorgegegeven.

 

U moet dus éénmaal per dag een paar minuten op Ned1 afstemmen om de EPG data binnen te krijgen.

 

Hier zijn echter oplossingen voor die dat automatisch doen.

 

1. Installleer de plug-in EPG refresh en configureer deze om automatisch de EPG van Ned1 binnen te halen.

Configureer om de EPG automatisch op te halen van Ned1 (en van andere zenders indien je dit wenst - bv. BBC1, ITV enz.)

Experimenteer waar wat met de settings.

 

 

2. Draai je Gemini2 (In Gemini1 weet ik het niet) is dit al ge-installeerd, en kun je via het Blue panel onder instellingen onder EPG aangegeven waar de EPG file moet komen en of je ook Freesat EPG wilt.

In het Blue Panel onder Gemini Extra's kun je dan EPG regresh configuren om de EPG automatisch op te halen van Ned1 (en van andere zenders indien je dit wenst - bv. BBC1, ITV enz.)

Experimenteer waar wat met de settings.

 

Ik raad je wel aan om de tijd van de update zodanig te kiezen dat je op dat moment geen TV aan het kijken bent. Bij de EPG refresh plugin heb je een optie die de update enkel uitvoert wanneer de box idle is.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

correctie: de nederlandse/vlaamse EPG wordt binnengehaald als je op de transponder staat waar NED1 op te zien is. De andere zenders op deze transponder zoals NED2, NED3, NGC, Film1, Film2, Sport1 en ComedyCentral.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
correctie: de nederlandse/vlaamse EPG wordt binnengehaald als je op de transponder staat waar NED1 op te zien is. De andere zenders op deze transponder zoals NED2, NED3, NGC, Film1, Film2, Sport1 en ComedyCentral.


Zou kunnen dat het werkt op al deze kanalen. Ik had Ned1 geprobeerd en toen werkte het. Nooit de andere kanalen geprobeerd.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...