Ga naar inhoud


Waarom blijft Digitenne achter t.o.v. omliggende landen?


wonderboy

Aanbevolen berichten

En ik kan mijn pvr-dvb-t ontvanger van zo'n 250 euro de vuilnis bak in gooien ???

 

Of krijg ik voor die 50 euro een gloednieuwe pvr dvb-t2 ontvanger :D

 

Ik denk dat het dus voorlopig niet gaat gebeuren aangezien tegenwoordig net een dvb-t ontvanger in tv's gebouwd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast m.boretti

Zo is het EdjeKroketje,

 

ik heb een nieuwe HD tv gekocht in Nederland en hetzelfde merk in Frankrijk.

In Frankrijk standaard HD TNT (HD Digitenne) er op, in Nederland geen HD TNT, maar gewoon SD.

Raar he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Pjotrb
Waarmee direct het probleem van Digitenne boven water komt: te weinig zenders om het iedereen naar de zin te maken. Ik had er zelf ook wel meer van verwacht.

Digitenne was er al toen de analoge tv-zenders nog in de lucht waren. Het bestond toen naast elkaar. Ik had verwacht dat na de uitschakeling van de analoge zenders het aanbod wel wat groter zou worden, maar dat is dus niet gebeurd.

De afschakeling van analoog is vn. ten goede gekomen om de grensgebieden van Nederland ook dekkend te maken en voor het DVB-H pakket van KPN.
Maar Nederland heeft ook nog kanalen toegewezen gekregen in de VHF-III band. Zie http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/DVBT%20Band3.pdf

Origineel bericht van: Pjotrb
Met ongeveer 25 zenders is het aanbod zelfs kleiner dan de analoge kabel, maar ook een stuk goedkoper, dat moet er bij vermeld worden.

Precies, lekker goedkoop en prima voor negen van de tien gewone TV-kijkers die toch vaak niet verder zappen dan RTL8....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Origineel bericht van: Pjotrb
Met ongeveer 25 zenders is het aanbod zelfs kleiner dan de analoge kabel, maar ook een stuk goedkoper, dat moet er bij vermeld worden.

Precies, lekker goedkoop en prima voor negen van de tien gewone TV-kijkers die toch vaak niet verder zappen dan RTL8....


Wijdverbreid misverstand. Digitenne is alleen goedkoper dan analoog/kabel als je niet meer dan 1 enkele ontvanger hebt!

Zodra je meerdere TV's, recorders, computers (TV) in huis hebt ben je gewoon duurder uit. Zowel qua abonnement alsook aanschafkosten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: anton2e


Wijdverbreid misverstand. Digitenne is alleen goedkoper dan analoog/kabel als je niet meer dan 1 enkele ontvanger hebt!

Zodra je meerdere TV's, recorders, computers (TV) in huis hebt ben je gewoon duurder uit. Zowel qua abonnement alsook aanschafkosten.


Hoe bedoel je hier heb ik ook drie smartkaarten van Digitenne en betaal net zoveel als iemand die er eentje heeft gewoon €7.50.

En de ontvangertjes kosten toen iets van dacht ik 39.95 of zoiets. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Origineel bericht van: DX'r
Jammer dat sommige mensen niet begrijpen hoe een forum werkt.
Lees even het begin van deze topic en ga daar op door crazy
Kwaliteit kun je verbeteren door een aantal zenders eraf te gooien was mijn mening.
Nog meer mensen een goed idee confused

Ik stel voor dat KPN zo snel mogelijk overgaat op MPEG4 en meteen de overstap maakt naar DVB-T2, dan hebben we meer dan de dubbele bandbreedte voor de zenders die we nu hebben. In ruil voor deze gigantische kwaliteits verbetering koopt iedereen zelf een ontvangertje voor 50 Euro ofzo, als eigen bijdrage aan de kwaliteits verbetering zonder te zeuren dat alles voor niets moet.
Het voordeel van DVB-T2 is dat ook de ontvangst stabieler wordt met minder kans op blokjes, stilstaande beelden ed.


hoe zit het dan met me nieuwe Philips Tv met ingebouwde DVB-T tuner.. daar heb ik nu een conax kaart in.
is dat automatisch al geschikt voor de DVB-T2 ?... kan dat via firmware van philips werken of moet er
wat vervangen worden..??...

Nothing for nothing leaves nothing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mr. Webpage
hoe zit het dan met me nieuwe Philips Tv met ingebouwde DVB-T tuner.. daar heb ik nu een conax kaart in.
is dat automatisch al geschikt voor de DVB-T2 ?... kan dat via firmware van philips werken of moet er
wat vervangen worden..??...

Nee je moet dan je TV vervangen, je hebt echt andere hardware voor DVB-T2 nodig dus de ingebouwde tuner kan je niet updaten. De tuner is meestal ook niet los te vervangen volgens mij. Er is wel een kans dat je televisie al MPEG4 ondersteuning heeft (b.v. om compatible te zijn met Frankrijk), maar daar heb je niets aan als DVB-T2 er ook bij komt.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mr. Webpage

hoe zit het dan met me nieuwe Philips Tv met ingebouwde DVB-T tuner.. daar heb ik nu een conax kaart in.
is dat automatisch al geschikt voor de DVB-T2 ?... kan dat via firmware van philips werken of moet er
wat vervangen worden..??...


Ja zonder een type nummer weten we nog niets maar vaak is het wel onduidelijk wat er in zit voor tuner.
Hier heb ik een LG2100 voor de slaapkamer en daar staat in het rijtje met specs DVB-T aangevinkt.
Op een andere site staat dan weer bij DVB-T in plaats van aangevinkt HD DVB-T en op de derde site staat,

Citaat:
Het toestel heeft een HD DVB-T tuner waardoor digitale ontvangst in de hoogst mogelijke kwaliteit mogelijk wordt.


Dit toestel werkt dus gewoon met Digitenne en als die Philips een nieuwe TV is heb je kans dat er hetzelfde in zit en is DVB-T2 gewoon backwards compitabel net zoals bij satelliet ontvangers.
Dus ik zou zeggen laat Google eens zoeken grote kans dat Philips en LG uit dezelfde fabriek komen.
Maar voorlopig heb ik nog nergens gelezen dat KPN-Digitenne overgaat naar DVB-T2 dus geen paniek. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-T2 tuners zijn nog niet te vinden op de consumentenmarkt afaik.. Je zal ze zeker niet vinden in een televisie die je nu koopt.

 

Maar inderdaad, er zijn geen concrete plannen van KPN om over te stappen, dus voorlopig geen zorgen maken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

de tv wat ik heb is de : Philips 42 PFL5603D

 

maar voorlopig hoeven we geen zorgen te maken... maar zo'n tv die koop je niet voor een paar jaar kijkplezier...

wil er wel 10 tot 15 jaar goed naar kunnen kijken..

 

mijn vorige TV de breedbeeld koelkast model van Philips daar heb ik ook bijna 15 jaar naar kunnen kijken.. en die staat nu in de slaapkamer bij me... werkt nog steeds perfect.

 

 

Nothing for nothing leaves nothing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar daar gaat het nou juist om, ik wil die settopbox niet erbij hebben..... weer een kast met een AB erbij...

 

deze TV heb ik vanwege de ingebouwde DVB-T tuner.. zodat ik niet met extra kastjes bij de TV zit.

 

dat is dan wel weer jammer dat de TV dat zelf niet aan zou kunnen.

 

 

Nothing for nothing leaves nothing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Er bestaan nu al modules om van een DVB-T MPEG2 TV een DVB-T MPEG4 ontvanger te maken. Dit zal waarschijnlijk ook voor de DVB-T2 gaan komen.

Dat is technisch niet mogelijk. De tuner zelf moet vervangen worden, en ik denk dat die in de meeste televisies vastgesoldeerd zit. (en al is dat niet zo, dan nog kan je waarschijnlijk tegen die tijd geen losse DVB-T2 tuner voor je TV kopen want dat zal vaak merk/type specifiek zijn)

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...