Ga naar inhoud


Waarom blijft Digitenne achter t.o.v. omliggende landen?


wonderboy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: anton2e
Helaas zal FTA niet snel gebeuren want de kabel heeft een veel te machtige monopolistische positie opgebouwd. Monopolistisch want je hebt geen keuze, je keuze wordt bepaald door je locatie.


Kabel heeft allang geen monopolie positie meer. Er zijn zat andere mogelijkheden om TV signaal te kunnen ontvangen, zoals IPTV, DVB-T, Satelliet.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: anton2e
Veel beter zou zijn als er actie werd ondernomen om DVB-T (althans wat betreft minimaal de NL zenders) volledig FTA te maken. Kostentechnisch kan dat makkelijk want de publieke zenders worden al betaald via de omroepbijdrage die nu in de IB verstopt zit en de commercieels verdienen ruimschoots via de reclames. Ze zijn beiden in staat sommige van hun medewerkers schandalige bedragen te betalen dus ruimte zat.

Ik denk niet dat die NL zenders waar jij het over hebt, de KPN gaan betalen voor doorgifte op Digitenne. Dat is het probleem.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet de KPN zelfs betalen om ze door te mogen geven. Aangezien de KPN geen filantropische instelling is ligt het probleem van FTA niet bij KPN maar bij de RTL's ed. die weigeren mee te betalen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Waarom blijft Digitenne achter t.o.v. omliggende landen?

In welk omliggend land is Digitenne beter?

In Belgie kennen ze het eigenlijk nog helemaal niet en in Duitsland krijgen ze landelijke dekking niet voorelkaar ?!?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Europese wetten gaan boven Nederlandse wetten. :D

Hollywood wetten gaan boven europese wetten. eek

 

Daarom is zowat alles gecodeerd. mad

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Waarom blijft Digitenne achter t.o.v. omliggende landen?

In welk omliggend land is Digitenne beter?

In Belgie kennen ze het eigenlijk nog helemaal niet en in Duitsland krijgen ze landelijke dekking niet voorelkaar ?!?


Bij mijn laaste telling waren er onderstaand aantal masten.

Duitsland:

NRW : 22 masten
Saarland : 2 masten
Rheinland-Pfalz : 10 masten
Niedersachsen : 20 masten
Schleswig-Holstein : 10 masten
Baden-Württemberg : 12 masten
Bremen : 1 masten
Hamburg : 2 masten
Thüringen : 7 masten
Bayern : 22 masten
Hessen : 8 masten
Sachsen-Anhalt : 5 masten
Mechlenburg-Vorpommen : 6 masten
Sachsen : 6 masten
Brandenburg : 2 masten
Berlin : 2 masten

Nederland:

Noord-Brabant : 8 masten
Zeeland : 1 masten
Limburg : 9 masten
Gelderland : 4 masten
Zuid-Holland : 18 masten
Utrecht : 5 masten
Noord-Holland : 10 masten
Flevoland : 2 masten
Overijssel : 5 masten
Drenthe : 1 masten
Groningen : 1 masten
Friesland : 1 masten

Totaal in Duitsland : 137 masten
Totaal in Nederland : 65 masten

Nederland is dan ook een beetje kleiner en vlakker dan Duitsland.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik krijg hier 37 zenders in limburg . moet er wel eens werk van maken om antenne op zolder te plaatsen .

 

 

Maar in belgie stelt het niks voor , enkele vlaamse tv zenders , de waarsl rtbf 1,2.3 ,euronews en ook nog arte (denk k ) , dus je mag blij zijn in nederland met zo'n uitgebreid aanbod wink .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anton2e
Citaat:
Kabel heeft allang geen monopolie positie meer


Ik heb het uiteraard over de situatie binnen de kabel! Daar is overduidelijk sprake van monopolie posities.

Ook is Digitenne/Satelliet niet voor iedereen een werkbaar alternatief. Digitenne is vaak slecht/matig te ontvangen en ook heeft niet iedereen zin om een lompe ontsierende schotel aan zijn huis te hebben hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anton2e
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Origineel bericht van: anton2e
Veel beter zou zijn als er actie werd ondernomen om DVB-T (althans wat betreft minimaal de NL zenders) volledig FTA te maken. Kostentechnisch kan dat makkelijk want de publieke zenders worden al betaald via de omroepbijdrage die nu in de IB verstopt zit en de commercieels verdienen ruimschoots via de reclames. Ze zijn beiden in staat sommige van hun medewerkers schandalige bedragen te betalen dus ruimte zat.

Ik denk niet dat die NL zenders waar jij het over hebt, de KPN gaan betalen voor doorgifte op Digitenne. Dat is het probleem.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet de KPN zelfs betalen om ze door te mogen geven. Aangezien de KPN geen filantropische instelling is ligt het probleem van FTA niet bij KPN maar bij de RTL's ed. die weigeren mee te betalen


Kosten doorgifte publieke omroepen zitten al in de belastingen en commerciele omroepen betalen echt wel als ze geen andere keuze hebben. Daarvoor is het aantal Digitenne gebruikers te hoog om die te missen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anton2e
Citaat:

Totaal in Duitsland : 137 masten
Totaal in Nederland : 65 masten

Nederland is dan ook een beetje kleiner en vlakker dan Duitsland.


Het aantal is niet het enig zaligmakende mede belangrijk is de sterkte van de div. zendlocaties.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

In welk land is Digitenne beter?

Kijk eens naar Frankrijk (TNT). Ik krijg, via Pic du Midi, 16 zenders vrij en zonder één cent er voor te hoeven betalen.

Men is al druk bezig alles in High Defenition uit te zenden, en aangezien alle nieuwe tv's in Frankrijk uitgerust worden met TNT HD, gaat het hier erg snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Europese wetten gaan boven Nederlandse wetten. :D
Hollywood wetten gaan boven europese wetten. eek

Daarom is zowat alles gecodeerd. mad


Hollywood eist helemaal geen codering van digitenne. Sterker nog, Nederland is het enige land in Europa waar DVB-T gecodeerd wordt uitgezonden. ( m.u.v betaalkanalen)
Dit was puur uit economische overwegingen om KPN extra geld toe te stoppen opdat zij gratis de publieke omroepen zouden uitzenden.
Niks Hollywood, niks Europa, gewoon lokale Nederlandse achterkamertjespolitiek. Op wie heb je gestemd de laatste keer?-die hierop aanspreken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meer landen die een voorbeeld kunnen nemen aan Frankrijk, Duitsland en Engeland.

 

In de Scandinavische landen zijn ongeveer 10 zenders vrij te ontvangen, maar ook zo'n 20 zenders niet.

Je moet dan denken aan MTV, Discovery en de commerciele zenders. Die zitten dus in een betaalpakket.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ReneBee
Exact.
Naar mijn idee hebben ze een aardig middle of the road pakket voor een scherpe prijs. Hier zijn er ook kanalen die niet langer dan de zap tijd opstaan, maar waar anderen dan weer graag naar kijken: prima.
René.

Jammer dat sommige mensen niet begrijpen hoe een forum werkt.
Lees even het begin van deze topic en ga daar op door crazy
Kwaliteit kun je verbeteren door een aantal zenders eraf te gooien was mijn mening.
Nog meer mensen een goed idee confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Jammer dat sommige mensen niet begrijpen hoe een forum werkt.
Lees even het begin van deze topic en ga daar op door crazy
Kwaliteit kun je verbeteren door een aantal zenders eraf te gooien was mijn mening.
Nog meer mensen een goed idee confused

Ik stel voor dat KPN zo snel mogelijk overgaat op MPEG4 en meteen de overstap maakt naar DVB-T2, dan hebben we meer dan de dubbele bandbreedte voor de zenders die we nu hebben. In ruil voor deze gigantische kwaliteits verbetering koopt iedereen zelf een ontvangertje voor 50 Euro ofzo, als eigen bijdrage aan de kwaliteits verbetering zonder te zeuren dat alles voor niets moet.
Het voordeel van DVB-T2 is dat ook de ontvangst stabieler wordt met minder kans op blokjes, stilstaande beelden ed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...