Ga naar inhoud


[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjattuh
Als ik het goed begrijp heb je voor een 100euro meer een 800?

Dan lijkt mij deze 500HD veel te hoog geprijst.


Ben ik met je eens.Vooral ook de 2 usb aansluitingen van de 800 vind ik toch wel een meerwaarde.
Wat de prijs betreft,vind ik die ook van de 800 aan de hoge kant maar we willen nu eenmaal een echte.
Wat de warmte betreft die hij geeft,dat is wel lekker in deze koude tijden.Alles wat warmte geeft is nu welkom.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 425
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: bigtwin
Sjattuh, dat begrijp ik niet. Het is een HD ontvanger die 100 euro goedkoper is dan de 800. Er zit een krachtiger cpu in en je hebt wellicht de warmte problemen van de 800 niet, omdat je een schijf extern, via esata aansluit.

Lijkt mij de perfecte box. Wellicht staan er daarom ook zo vaak 800's te koop... En die zijn tweedehands ook nog steeds duurder dan de 500HD zal worden.

En ja, te duur zijn volgens mij alle dreamboxen. 1000 euro voor mijn 8000 vond ik ook best veel, maar ja, support is overal weg prima geregeld... Moet je met andere linux boxen nog maar eens zien te vinden.

Ik wil er zo-één!


Ik vroeg dit omdat op papier de 800 veel uitgebreider is. Wat mijn inziens betekent dat er dus meer werk en materiaal in verwerkt is.

Daarom was ik zo verbaast over het kleine prijsverschil tussen beide dozen. Nu zou het kunnen dat door de CPU in de 500 de prijs behoorlijk omhoog gedrukt wordt (duurdere CPU en misschien daardoor ook duurdere printplaatjes etc.) maar dat zou ik niet weten, vandaar de vraag. smile

En dat ze allemaal te duur zijn.. tja... da's weer een hele andere discussie smile

Mijn 600 lijkt het leven te hebben gegeven en ik zat eigenlijk te twijfelen tussen een 800 en 8000. Maar heel misschien is deze 500 ook wel iets. Wij kijken zelden tot nooit in de woonkamer T.V. en mijn 800 staat daarom ook in de slaapkamer. Ik hoef dus eigenlijk ook niet zoveel functies te hebben van de 800 in de woonkamer. Mijn plan was dus om of een 8000 in de slaapkamer de te zetten en de 800 naar de woonkamer te verhuizen of er een 800 bij aan te schaffen. Maar nu ... nu ben ik in de war frown

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: 4-stimpy
Ik zie een koeler, bewijs dat de dm 800 een constructiefout heeft....
Wel een leuk dingetje weer, helaas voor mij te laat.


Een vreemde manier van bewijzen heb jij.
Omdat ze in een ander model met een volledig ander mainboard, anders CPU, ander tuner, etc. een koeler zetten moet die dus in alle overige modellen ook zitten?
Mijn DM-800 draait al anderhalf jaar vrijwel dag en nacht met HDD en zonder enige aktieve koeling, wordt handwarm en werkt perfect. Dat vind ik bewijs dat het niet nodig is.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis het fotootje van de onderkant!!!Misschien toch een clone!!

 

Verder heb ergens op een andere site een andere achterkant gezien van deze nieuwe DM 500 HD

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wie zegt dat het een clone is. De DM500HD krijgt een andere nieuwere processor op een hogere kloksnelheid. Wie weet heeft deze wel echt geforceerde koeling nodig...

Als het een geen clone is mogen ze daar in Duitsland wel eens een cursus engels bovenhalen. "interfac", "oprating system"... nee dan kunnen die chinezen het net zo goed.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...