Ga naar inhoud


Veel wijzigingen bij TVV


lucdec2

Aanbevolen berichten

Het vergt misschien wat moeite voor hen, maar volgens mij is het technisch toch mogelijk om de regionale zenders aan te bieden.

Bij registratie van je smartcard zouden ze a.d.h.v. je postcode de correcte regionale zender(s) open kunnen zetten. Via de kabel zijn er ook meestal 2 regionale zenders te ontvangen als je in een randgebied woont, en geen haan die daar naar kraait.

 

Ik verwacht ook niet dat ze dit gaan doen, want ze gaan er geen cent extra aan verdienen en er is al genoeg materiaal om een transponder te vullen met nationale en thematische Nederlandstalgie zenders: één+, Ketnet+/Canvas+, Acht, EXQI Sport, Culture, en hun algemene zender die eraan komt, Sci Fi, 13th Street, Discovery World,... om van HD-versies nog te zwijgen.

Niet dat ik al die zenders hard mis, maar ik begin TV Vlaanderen meer en meer te zien als gewoon een manier om wat Vlaamse tv te ontvangen op de camping, de Ardennen,... ipv een volwaardige Vlaamse televisieaanbieder.

We moeten ze natuurlijk wat tijd geven om te groeien, maar als potentiële nieuwe klanten erachter komen dat ze verschillende zenders niet kunnen ontvangen die normaliter in een basispakket zitten bij een ander, gaan ze ook bedanken om de moeite te doen om over te schakelen naar TVV.

Zo hadden vb. de meeste Basic Light-zenders van TéléSAT, gerust beschikbaar mogen komen bij TVV-abonnees (evt. in PlusPakket) ipv meteen een volwaardige TéléSAT-klant te moeten worden @ €10/mnd.

 

In Nederland heeft CDS ook 3 transponders op Astra 1, waarbij de meeste klanten ook maar het STB- of basispakket betalen aan 6 tot 10 euro per maand, dus in vergelijking daarmee zou er toch een 2de transponder moeten vanaf kunnen vind ik, want als je sommige reacties ziet op fora klinken klanten al veel minder positief dan pakweg 2 jaar geleden. Zeker met die smartcard-perikelen en uitval nog eens erbij is Jan Modaal er kritisch op geworden.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat de regionale zenders betreft: 't is maar hoe je het bekijkt. Het NIEUWS op de regionale zenders mag je overal vrij ontvangen (Europese wetgeving) maar die rommelige nep-lifestypeprogramma's niet.

Vandaar dat je met een Telenetbox wél alle nieuwsprogramma's van alle regionale zenders vrij kunt opvragen, ongeacht je woonplaats.

Ik zou het al een hele verbetering vinden indien men het nieuws van deze 9 zenders in een carrousel uitzenden, bijv. WTV om 18u, de volgnende om 18u30...

Dat mag wél!

En wat vrije radio betreft: TVV mag gerust het voorbeeld nemen aan bijv. Spanje waar men 10 audiokanalen bij elkaar plaatst. Zo zou men toch zonder al teveel kosten Be One, Contact... kunnen uitzenden.

Met een beetje creativiteit kan TVV toch wel grotendeels tegemoet komen aan de wensen van de klanten.

Maar voor beide bovenstaande punten moeten de regionale zenders/vrije radio's zelf nog willen en daar zijn we nog niet zeker van.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

contact bestaat niet meer in vlaanderen,is contact+ en is een zender die nog nergens op kabel of DSL aanbieder zit,

be one zelfde probleem,

er kunnen wel zenders bijkomen voor radio,maar dan is er een transponder nodig,

alle transponders staan nu al vol.

 

de regionale zenders zien de regionale zenders zelf niet zitten op sat omdat ze geen zekerheid krijgen of ze enkel te zien zijn in hun zendgebied,want daarbuiten willen en mogen ze niet door de politiek gezien worden.

veel heeft te maken met hun reclame regie die enkel voor een bepaalde streek verkocht wordt op een zender en daar niet buiten mag te zien zijn.

en dat zijn dingen waar TVV zelf niks kan aan doen,

en als die zenders niet willen meebetalen voor op sat te komen dan is de keuze snel gemaakt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
hoe kunnen ze nu een film of sportzender starten als alle rechten bij prime (telenet) liggen en bij BE tv (wallonie).
het is simpeler gezegd dan gedaan hoor.
en telenet gaat echt geen kosten steken voor een transponder te huren op satelliet als ze op de kabel veel goedkoper hun product kunnen doorgeven.
en dan ook nog de rechten aanpassen zodat ze op sat zouden kunnen uitzenden.


Ik denk niet dat prime en BeTV ook maar enige exclusiviteit gekocht hebben qua rechten...
Ze betalen om de film te MOGEN uitzenden, niet om ze EXCLUSIEF te mogen uitzenden....!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar prime is wel exclusief enkel via kabel te krijgen en ze willen niet op andere aanbieders komen.

dus kan je die al niet wensen op sat,

en bij BE TV zal dit ook wel zo zijn,enkel via kabel.

belgacom tv heeft ook geprobeerd om BE TV aan te bieden via hun netwerk,maar ze kregen het ook niet.

in belgie zit je nog met exclusiviteitszenders die enkel bij die ene aanbieder mag uitgezonden worden.

telenet heeft daar een zeer grote aantal in (of vroeger gehad) en belgacom tv heeft er ook al 1. (TMF LIVE HD)

 

telenet (Actua TV,S TV,prime,Gunk tv,live tv,studio 100 tv)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als TVV écht had gewild, zaten de regionale zenders er al lang op. Zoals eerder opgemerkt is het perfect mogelijk om zelfs op de satelliet de regiobeperking te handhaven, door bijvoorbeeld bij de verkoop van smartcards ook de postcode te registreren, en zo de regionale zenders buiten de zone van die smartcard te blokkeren.

 

Zelfs dat buiten beschouwing gelaten is er nog steeds een oplossing mogelijk. Operatoren mogen immers alle regionale zenders over het hele land uitzenden, op voorwaarde dat ze die allemaal in een betaalpakket steken. TV Vlaanderen zou dus bijvoorbeeld perfect de regionale zenders in een extra pakket van pakweg 5 euro kunnen steken en ze zo over heel het land verspreiden.

 

Het grote probleem ligt bij TV Vlaanderen zelf. De regionale zenders aanbieden is gewoon niet rendabel. Hoeveel verschillende regionale zenders zijn er niet in Vlaanderen? Een stuk of tien? Dat kost al aardig wat frequentieruimte hé. Als je die tien dan ook nog eens niet in heel het land gratis mag doorgeven, merk je al gauw dat zoiets gewoon niet rendabel kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delto95

Ik denk niet dat prime en BeTV ook maar enige exclusiviteit gekocht hebben qua rechten...
Ze betalen om de film te MOGEN uitzenden, niet om ze EXCLUSIEF te mogen uitzenden....!!!!


Jawel, dat zijn exclusieve rechten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Heero
Als TVV écht had gewild, zaten de regionale zenders er al lang op. Zoals eerder opgemerkt is het perfect mogelijk om zelfs op de satelliet de regiobeperking te handhaven, door bijvoorbeeld bij de verkoop van smartcards ook de postcode te registreren, en zo de regionale zenders buiten de zone van die smartcard te blokkeren.

Zelfs dat buiten beschouwing gelaten is er nog steeds een oplossing mogelijk. Operatoren mogen immers alle regionale zenders over het hele land uitzenden, op voorwaarde dat ze die allemaal in een betaalpakket steken. TV Vlaanderen zou dus bijvoorbeeld perfect de regionale zenders in een extra pakket van pakweg 5 euro kunnen steken en ze zo over heel het land verspreiden.

Het grote probleem ligt bij TV Vlaanderen zelf. De regionale zenders aanbieden is gewoon niet rendabel. Hoeveel verschillende regionale zenders zijn er niet in Vlaanderen? Een stuk of tien? Dat kost al aardig wat frequentieruimte hé. Als je die tien dan ook nog eens niet in heel het land gratis mag doorgeven, merk je al gauw dat zoiets gewoon niet rendabel kan zijn.


de zenders betalen ook een deel voor op sat te kunnen en de regionale willen dit niet betalen.
in nederland betalen de regionale een deel en de overheid ook een deel dacht ik.
in belgie betalen de politiekers niet mee omdat ze deze alleen bij hun eigen vriendjes willen. (belgacom en telenet).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat in Nederland ook zo geregeld, dat je eigenlijk in Nederland alléén naar de nieuwsprogramma's van de regionale omroepen mag kijken? Want de Nederlandse regionale omroepen zitten gewoon in de zaplijst van TV Vlaanderen.

 

Vind het wel jammer dat we geen Belgische regionale zenders kunnen ontvangen. Herinner me nog een bericht van een aantal jaar terug dat TV Brussel waarschijnlijk FTA op de satelliet zou komen. Is er helaas nooit van gekomen... frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik zei,in nederland betalen de zenders en de overheid van nederland voor alle zenders op sat door te geven,

in belgie willen de zenders niet betalen en de overheid ook al niet omdat ze die liever enkel bij telenet en belgacom per streek de zenders van de streek willen doorgeven.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik - dit is mijn persoonlijke mening - vindt het erg dat klanten bij Télésat wel de tvstations krijgen waar wij in Vlaanderen om vragen. Neem nu TF1, Disney Channel, Rai Due, Rai Tre, Fashion Tv, Fashion Men, World Fashion, Mtv Pulse, Mtv Idol enz. Ik moet bijna gaan toegeven dat de Walen meer zenders krijgen dan wij. Is het nu zo moeilijk om al deze kanalen even open te zetten voor ons Vlamingen? Deze zomer komen bovengenoemde Fashion kanalen bij in het pakket van Telenet en waar blijft dan TvVlaanderen???

 

TvVlaanderen KON de mogelijkheid hebben om meerdere transponders te gebruiken. Toen ze problemen hadden met Scarlet was er een satellietbedrijf in Gent die met TvVlaanderen in zee wilde gaan daar zij nog transponders vrij hadden. TvVlaanderen weigerde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker


de zenders betalen ook een deel voor op sat te kunnen en de regionale willen dit niet betalen.
in nederland betalen de regionale een deel en de overheid ook een deel dacht ik.
in belgie betalen de politiekers niet mee omdat ze deze alleen bij hun eigen vriendjes willen. (belgacom en telenet).

Ik kan u verzekeren: geen énkele Vlaamse zender betaalt zelf om op de sat te komen. VTM niet, VT4 niet, VRT niet, wel integendeel: ze krijgen er geld voor. Waarom zouden de regionale zenders dat dan wel doen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Braintje
Ik - dit is mijn persoonlijke mening - vindt het erg dat klanten bij Télésat wel de tvstations krijgen waar wij in Vlaanderen om vragen. Neem nu TF1, Disney Channel, Rai Due, Rai Tre, Fashion Tv, Fashion Men, World Fashion, Mtv Pulse, Mtv Idol enz. Ik moet bijna gaan toegeven dat de Walen meer zenders krijgen dan wij. Is het nu zo moeilijk om al deze kanalen even open te zetten voor ons Vlamingen? Deze zomer komen bovengenoemde Fashion kanalen bij in het pakket van Telenet en waar blijft dan TvVlaanderen???

TvVlaanderen KON de mogelijkheid hebben om meerdere transponders te gebruiken. Toen ze problemen hadden met Scarlet was er een satellietbedrijf in Gent die met TvVlaanderen in zee wilde gaan daar zij nog transponders vrij hadden. TvVlaanderen weigerde...


de helft die jij vernoemt zijn FTA en zonder abbo ook te zien,
die rai zenders verdwijnen binnenkort achter een codering en zullen normaal gezien dan ook verdwijnen bij telesat in hun lijst.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Heero
Origineel bericht van: digitaal kijker


de zenders betalen ook een deel voor op sat te kunnen en de regionale willen dit niet betalen.
in nederland betalen de regionale een deel en de overheid ook een deel dacht ik.
in belgie betalen de politiekers niet mee omdat ze deze alleen bij hun eigen vriendjes willen. (belgacom en telenet).

Ik kan u verzekeren: geen énkele Vlaamse zender betaalt zelf om op de sat te komen. VTM niet, VT4 niet, VRT niet, wel integendeel: ze krijgen er geld voor. Waarom zouden de regionale zenders dat dan wel doen?


ben je daar zeker van ????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

100%. In Vlaanderen krijgen de zenders geld van de operatoren, niet andersom. Dat is bijvoorbeeld de reden waarom het destijds een tijdje duurde alvorens de commerciële zenders beschikbaar werden bij Belgacom TV en TV Vlaanderen: die wilden namelijk boter bij de vis, en er moest dus fiks onderhandeld over het bedrag dat de zenders zouden krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...