Ga naar inhoud


Beeld enkele minuten weg door weersomstandigheden ?


Gast Sn00zerman

Aanbevolen berichten

Gast Sn00zerman

Hoi allemaal,

 

Daarnet is TV-vlaanderen er hier voor 5 minuten uit geweest.

We hadden zelfs compleet geen signaal meer op onze ontvanger !

Kan de oorzaak hiervan liggen aan een immens dikke onweerswolk ?

(er heeft hier daarnet een wolkbreuk plaatsgevonden, regio ten noorden van Antwerpen - Ekeren)

 

Schotel is geen millimeter bewogen, die hangt muurvast, en plots was het beeld terug ...

 

Nog mensen die dit ondervonden hebben ?

 

 

groeten,

Kris

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sn00zerman
Kan de oorzaak hiervan liggen aan een immens dikke onweerswolk ?
(er heeft hier daarnet een wolkbreuk plaatsgevonden, regio ten noorden van Antwerpen - Ekeren)


Kan perfect mogelijk zijn door het weer. Een hevige regen- of sneeuwval vormt een barrière die de signalen afblokken.
Hier, NO Limburg, geen probleem gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satfanaat
Hoe groot moet de schotel zijn om bij hevige regenval geen signaalonderbreking te hebben?

Astra 1,2,3 en hotbird.

Echt slecht weer zorgt toch voor uitval. Ik heb een 78cm schotel genomen en kan redelijk lang kijken bij zeer slecht weer, maar af en toe valt het beeld toch weg.
Zorg vooral voor een juiste uitrichting van je lnb zodat j ehet maximum aan ontvangst krijgt. Veel meer kan je toch niet doen denk ik.
Dus je schotel één maatje groter dan wat ze aanraden en vooral een zo goed mogelijke afstelling.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
Origineel bericht van: satfanaat
Hoe groot moet de schotel zijn om bij hevige regenval geen signaalonderbreking te hebben?

Astra 1,2,3 en hotbird.

Echt slecht weer zorgt toch voor uitval. Ik heb een 78cm schotel genomen en kan redelijk lang kijken bij zeer slecht weer, maar af en toe valt het beeld toch weg.
Zorg vooral voor een juiste uitrichting van je lnb zodat j ehet maximum aan ontvangst krijgt. Veel meer kan je toch niet doen denk ik.
Dus je schotel één maatje groter dan wat ze aanraden en vooral een zo goed mogelijke afstelling.


en dan nog hopen dat de donderwolken niet in de weg zitten bij de upload :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier viel de regen als zodanig wel mee, maar uiteindelijk heb ik op mijn T90 ook tijdelijke uitval gehad en ik niet alleen.

Klaarblijkelijk waren de weersomstandigheden elders van dien aard dat er toch vreemde verschijnselen plaats vonden.

 

Ik heb bij veel meer regen dan gisteren het geval was doorgaans geen uitval. Misschien was het ook in Luxemburg erg heftig. Who knows.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satfanaat
Hoe groot moet de schotel zijn om bij hevige regenval geen signaalonderbreking te hebben?

Astra 1,2,3 en hotbird.


Ik ben werkzaam geweest bij een kabel boer in NRW Duitsland (Unitymedia) die hebben een aantal schotels in een parkje. Grootste is 4 meter doormeter. (Zie foto)
Ik heb daar een totaal uitval meegemaakt door een pek zwarte wolk die zonder uitlaat voorbij kwam.

Moraal van het verhaal. Ook de kabelboer kan eens last hebben van een uitval en je schotel kan niet groot genoeg zijn.

Dat onweertje heb Ik hier ook waargenomen zonder uitval. gebruik momenteel een 90 cm Triax met Astra 1-2-3 en Hotbird.

mvg
IMG_3721.JPG
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Heb dezelfde opstelling , 88 cm en 4 lnb's . Heb nooit uitval door regen , occasioneel door een onweerswolk die uit het zuiden opkomt , maar tegen dat de eerste regendruppel valt is het beeld weer terug wink . Moraal , kilometers dikke wolken propvol met water blokken de zwakke signalen van een satteliet .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...