Ga naar inhoud


Telefoonlijn isdn of analoog


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar jaar geleden mijn ISDN abonnement van KPN opgezegd, nu is mijn vraag wat voor lijn ik nu heb voor ADSL ISDN of analoog ik gebruik nu een ISDN ADSL modem van Telfort en mijn verbinding is redelijk ik kom tot 6mb/s voor een verbinding van 20mb/s maar heb ik niet per ongeluk het verkeerde modem en is mijn lijn geen ISDN meer

En hoe kan ik dat testen

 

Een vriendelijke groet, Teofiles

Dreambox 800HD/ dreambox 800SE- V-BOX II Positioner Schotel Channelmaster 1.20m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt sowieso de goede modem in huis, anders zou het niet gaan werken. Kijk maar eens achter op de modem: annex A of annex B

20 Mbit van Telfort, wil niet zeggen dat je ook echt 20 Mbit hebt !

Lees de kleine letters maar van je internet aanbieder. Een aantal verouderde telefooncentrales kunnen maar tot 8 Mbit gaan. Dus dan is 20 Mbit technisch niet haalbaar. Waarschijnlijk is dit ook bij jou het geval.

 

Daarnaast is de afstand tussen je huis en de desbetreffende telefooncentrale ook mede bepalend voor je snelheid.

En Let op, sommige download / upload snelheid testers zijn browser en operation system gevoelig.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet kun je met een ISDN2 lijn nooit meer dan 8 MB krijgen.

Daarom heb ik nu naast de ISDN2 lijn een extra analoge lijn en haal daar maximaal 16MB.

 

Maar e.e.a is tevens afhankelijk van de toegepaste splitter, bij jou, maar ook in de wijkcentrale van KPN.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens mij is ADSL een voortgezette vorm van ISDN, met meer mogelijkheden.

Hoewel, toen ik mijn ISDN lijn omzette naar ADSL, kreeg ik wel een speciaal pakket van ze, voor de overgangsperiode. Maar dat was volgens mij alleen maar om de telefonie mogelijk te houden tijdens het omschakelen van ISDN naar Voip. Toen moest de NT1 en nog een paar dagen tussen blijven. (waarschijnlijk ander stukje hardware in de districtcentrale...

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ca. twee jaar geleden overgestapt van ISDN(bellen) + ADSL(internetten) naar ADSL internetplusbellen. Is er nu nog verschil tussen deze lijn en een lijn voor analoog bellen die is overgezet naar ADSL internetplusbellen?

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sjaak,

 

Dankejewel voor de uitleg. Nog een vraag en dan is het me helemaal duidelijk. Het maakt dus nu niet meer uit of je bent overgestapt naar internetplusbellen van een analoge lijn voor telefonie in combinatie met ADSL of van ISDN1 voor telefonie in combinatie met ADSL? Het modem (Thomson ST 780i WL) was voor ISDN, maar dat was dan alleen van belang gedurende de porteringsperiode als ik het goed begrijp.

 

73.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...