Ga naar inhoud


pan tilt motor aanpassingen mogelijk?


Obi Wan

Aanbevolen berichten

Beste satters,

 

Ik heb naast de sat hobby ook nog een andere hobby: filmen.

Hiervoor gebruik ik standaard pan tilt motoren.

Echter zou ik deze graag willen aanpassen zodat ze niet standaard aan of uit gaan (horizontale danwel verticale bewegingen), maar ook drukgevoelig zijn en kunnen versnellen.

 

Nu is het dus dat er direkt 220v naar de motoren word gevoed wanneer je een knop ingedrukt houd. Ik ben geen elektrotechnicus maar heb wel verstand van techniek, is dit op te lossen of zijn hier kant en klare oplossingen voor?

 

Bedankt

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is afhankelijk van de mannier van controlle als er een terug koppeling is van waar hij staat (ik kan deze motoren niet)is het te doen.

dit is in een IC te programeren en die te bedienen met een knopje of zelfs met de pc via een programma dat je ervoor kan maken.

ik mag geen reclame maken maar op een site staan veel van deze dingen.

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Beste satters,

Ik heb naast de sat hobby ook nog een andere hobby: filmen.
Hiervoor gebruik ik standaard pan tilt motoren.
Echter zou ik deze graag willen aanpassen zodat ze niet standaard aan of uit gaan (horizontale danwel verticale bewegingen), maar ook drukgevoelig zijn en kunnen versnellen.

Nu is het dus dat er direkt 220v naar de motoren word gevoed wanneer je een knop ingedrukt houd. Ik ben geen elektrotechnicus maar heb wel verstand van techniek, is dit op te lossen of zijn hier kant en klare oplossingen voor?

Bedankt


Wat jij wilt is en zogenaamde proportionele besturing. Daar zijn kant en klare (professionele) oplossingen voor, middels een Telemetrie-bord en besturingssoftware. Maar dan praat je over een hoop geld. Je kan zelf wel wat bouwen, dan moet je met een PWM (of in het Nederlands een PBM) sturing werken. Daar zijn IC's voor, maar dat is niet zo eenvoudig. In feite heb je 2 frequentie-omvormers (FO) nodig.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een asynchrone 220 V motor is , gaat dat met die pic niet lukken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
denk dat je voor 75 Euro al een kant en klare sturing kan bouwen.
Een 18F2455 PIC doet hier een goede dienst voor een 7 Euro.


Voor 75 euro een proportionele 230VAC sturing, geef eens een voorbeeld?

Achter die PIC, zul je toch een versterker moeten bouwen om die motoren (nou ja, het zijn maar kleintjes) aan te sturen. En dan nog de bedien-console.....

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon gaan voor het oude handwerk, met een worrall head. Maar die dingen zijn niet goedkoop en ook niet licht trouwens. En natuurlijk beter in control.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
OK prima, alleen dit is voor mij nog iets te moeilijk. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen of wat links kunnen sturen via PM.

Thx


Wat wil je precies? Wat als je pan en tilt hebt, zul je ook iets met zoom en focus moeten doen. Hoe denk j dat te gaan oplossen?

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
zoomen gebeurd met de kamera zelf. Deze hebben een LANC uitgang die je van afstand kunt besturen dmv een simpele afstandsbediening. Het gaat dus puur om de controle van de motoren.

Dan moeten we eerst meer gegevens van je pan/tilt hebben. Anders is het gissen.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...