Ga naar inhoud


Voetbal gezoem, kan dat?


Belsat

Aanbevolen berichten


  • Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Misschien iets voor de NOS confused


Volgens mij is het opgelost het stadiongeluid is zachter gezet.
Bij Das Ersten HD is het zoemgeluid nu harder als op NL1 HD in ieder geval zo ervaar ik het. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

NOS legt geluid vuvuzela aan banden

 

 

In de komende WK voetbalwedstrijden gaat de NOS het geluid van de vuvuzela met een betere geluidmix aan banden leggen. Het zoemend geluid van deze toeter verpest voor vele Nederlanders tijdens de voetbalwedstrijden het kijkplezier. De NOS ontving de afgelopen dagen honderden klachten hierover.

 

Vele Nederlanders vergeleken hierbij het storende geluid van de vuvuzela bij de Nederlandse NOS en de Vlaamse VRT. Op het VRT televisiekanaal KetNet/Canvas was het geluid van de Zuid Afrikaanse toeter tijdens de Sporza WK-uitzendingen minder prominent te horen. De reden hiervoor is dat de VRT standaard bij sportuitzendingen een andere geluidmixage gebruikt dan de NOS. Om de sfeer tijdens het sportevenement in de huiskamer beter te laten ervaren geeft de NOS meer voorkeur aan een iets harder stadiongeluid in de geluidmixage. Dit gaat de NOS nu aanpassen. De vuvuzela blijft daarbij wel hoorbaar omdat het volgens de NOS onderdeel is van het spelen van een WK voetbal in Zuid-Afrika.

 

Toch zijn nu vanuit Zuid-Afrika ook de eerste geluiden over een vuvuzela verbod tijdens WK voetbalwedstrijden te horen. Niet alleen Nederlandse televisiekijkers maar eigen televisiekijkers over de gehele wereld klagen bij de uitzendende omroepen over het geluid van de vuvuzela, dat het beste vergeleken kan worden met een zwerm zoemende muggen. Niet alleen klagende televisiekijkers maar bezoekers van de voetbalwedstrijden en spelers hebben het vuvuzela probleem bij de organisatie in Zuid-Afrika op de kaart gezet. “Als het echt nodig is dan wordt de vuvuzela verboden. We hebben gezegd dat als landen kwaad worden, wij meteen actie ondernemen. We proberen het onder controle te krijgen. We hebben bijvoorbeeld gevraagd of ze de vuvuzela's tijdens volksliederen en mededelingen terzijde willen leggen. Het is moeilijk maar we doen ons best” aldus Danny Jordaan, voorzitter van de organisatie van het WK voetbal in Zuid-Afrika, tegenover de Engelse omroep BBC.

 

Niet alleen het helse geluid van de vuvuzela, met soms pieken tot maar liefst 130 dB sterkte, in het voetbalstadion zorgen voor weerstand bij voetbalspelers. Ook de slaaprust van de voetballers wordt gestoord omdat in het organiserende land de gehele dag door het geluid van de vuvuzela in de straten te horen is.

 

Bron: Totaal TV

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen moeten altijd klagen... jammer is dat.

Of het nou Afrikaanse toeters zijn of die ellendige toeters met perslucht die ze in nederland vaak gebruiken... ik vraag me af of het een echt irritanter is dan het andere... het afrikaanse geluid heeft wel wat... en , inderdaad stukken beter dan dat er hooligan-toestanden zoals in euroa zouden zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga jij nu zelf even in een stadion staan met die sound wij hier hebben uiteraard niets te klagen maar voor de spelers wel vind ik.

Binnen t stadion verbieden zeg ik.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spelers horen niet eens de scheidsrechter fluiten.... k_____u_____t is dat, zeg...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer weer hoor, dat je niets van de sfeer van tribune meekrijgt!

 

Onbegrijpelijk dat er hier nog lieden zijn die die toeters verdedigen of vinden dat we teveel zeuren. Het is gewoon een onding, of vinden jullie het normaal dat met gehoorbescherming op de tribune zit?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zat vanmiddag de wedstrijd van nederland-denemarken te kijken en moet zeggen dat het gezoen redelijk weg is.

samen met de sfeer van de tribune en het gehoor wat achteruit gaat van de mensen die daar aanwezig zijn.

de spelers horen elkaar en de scheidsrechter bijna niet.

 

en dan zijn er mensen die nog zeggen dat we gewoon lopen te zeuren...

een bord voor je kop??......sickcry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze het achtergrondgeluid weer harder zetten.

Nu mis je een gedeelte van de sfeer in het stadion.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: el bobo
en dan zijn er mensen die nog zeggen dat we gewoon lopen te zeuren...
een bord voor je kop??......sickcry


Nou, ik denk eerder een heel servies!

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: POLAKS
Ik wordt letterlijk bloednerveus van dat gezoem. Het slaat op mijn maag, ik wordt er beroerd van. Het geluid staat hier heel zacht om dat te voorkomen. En van echt kijkplezier heb ik nog niets gemerkt, helaas.


Dat lijkt me meer iets psychisch dan dat het echt door die vuvuzelas komt. Let er gewoon wat minder op zou ik zeggen.

En laten we het eens van de andere kant bekijken: Zuid-Afrikanen vinden ons gezang, geschreeuw als aanmoediging maar niks. Denk je echt dat zij daar bij het eerstvolgende WK in Europa over gaan zeiken? Tuurlijk niet.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de eerstkomende WK hier in Nederland komt, dan hebben we nog 4 jaar de tijd om scheidsrechterfluitjes (3x woordwaarde 6x letterwaarde) te oefenen.

 

Spelen we met zijn alle netjes ook het Whilhelmus mee om daarna los te gaan met zo'n 30.000 van die fluitsignalen.

 

(Ben eigenlijk wel benieuwd, hoe de voetbal dan rolt.... :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: POLAKS
Ik wordt letterlijk bloednerveus van dat gezoem. Het slaat op mijn maag, ik wordt er beroerd van. Het geluid staat hier heel zacht om dat te voorkomen. En van echt kijkplezier heb ik nog niets gemerkt, helaas.


Dat lijkt me meer iets psychisch dan dat het echt door die vuvuzelas komt. Let er gewoon wat minder op zou ik zeggen.

En laten we het eens van de andere kant bekijken: Zuid-Afrikanen vinden ons gezang, geschreeuw als aanmoediging maar niks. Denk je echt dat zij daar bij het eerstvolgende WK in Europa over gaan zeiken? Tuurlijk niet.
Nou reken maar van yes,dit vergeten we natuurlijk niet we gaan nu met plastic alpenhoorns van 1 meter daar zitten natuurlijk want die bestaan in europa al 2duizend jaar dus dat kan je niet verbieden is onze cultuur toch.
Maar stel je voor je moet een prestatie leveren en je hebt rijexamen naast je zit de examinator en op de achterbank zitten 3 afrikanen met hun vuzuvela tetteren zou je t dan nog halen?
Waar ik op zit te wachten is het eerste team dat weigert te spelen in die herrie dan word de fifa mischien wakker.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wat een gemekker. Er wordt hier nu net gedaan alsof die Zuid-Afrikanen alleen maar op die vuvuzela blazen om ons, Europeanen, te klieren.

 

Nee ik vind het geluid ook niet om aan te horen maar ieder land heeft zo zijn cultuur. Een Nederlandse speler zou het in een stadion van een gemiddelde grote Turkse club ook niet gezellig vinden bijvoorbeeld.

 

Het is zeker vervelend maar we moeten niet al te bekrompen zijn. Het hoort er nu eenmaal bij.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...