Ga naar inhoud


hulp gezocht bij aankoop kleine speakers


Aanbevolen berichten

Bijna :-) Een Dual CV 40 alleen versterker. Hartstikke Retro! Wat jij aanziet voor een pick-up is een DVD speler. En daarboven natuurlijk mijn onvolprezen Nokia Mediamaster 9500.

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het hangt niet alleen van de kamer af hoe een speaker klinkt, maar ook van de combinatie versterker-speaker(en geluidsbron).

Maar veel mensen zullen de verschillen nauwelijks horen, want als je nooit een betere installatie hebt gehoord en de details hebt leren onderscheiden zal het weinig uitmaken.

Je gehoororgaan is de eerste stap, wat je brein er daarna mee heeft leren doen is minstens zo belangrijk.

Leeftijd speelt dus wel een rol, maar een 70-jarige met veel luisterervaring zal er veel meer van kunnen maken dan een 15-jarige die altijd naar een overstuurde discman of een paar blikken boxjes heeft geluisterd.

Maar neem evt. je versterker mee naar de zaak waar je wat boxen wilt beluisteren als ze je de boxen niet op proef mee willen geven.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen boxen mee mag nemen en je hebt een serieuse versterker, dan even meenemen, want er zit wel een enorm verschil tussen de ene en de andere versterker, ook in combinatie met de boxen. Is het een apparaat in de laagste prijsklasse dan zal het mogelijk niet zo veel uitmaken, al zal hier de ene wolliger klinken en de andere scherper om maar iets te noemen. De boxen bepalen wel het grootste deel, gesteld dat de versterker ze aan kan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou iedere versterker hetzelfde moeten klinken bij een nulstand van de toonregeling.

 

Dit is dus zeker niet zo!!

 

Er is zelfs (maar) 1 merk die riep dat zijn versterker hetzelfde klonk als een stukje draad (geen kleuring dus) en als ik me goed herinner was dat luxman.

 

Ga maar eens goed luisteren naar verschillende versterkers met goede speakers. Absoluut dat je verschil hoort, of jij niet natuurlijk...

 

Hoe reageert een versterker op complexe belastingen? Ga zo maar door.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet je dat..... dat neem je aan. Klank is niet alleen een rechte lijn bij een frequentie sweep afgelezen op een analyser...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij wil geloven dat elke versterker hetzelfde klinkt, moet jij lekker weten... Ik heb hier 4 versterkers staan die allemaal hun eigen karakter hebben (dus anders klinken) en dat is heel duidelijk hoorbaar. Ik ga hier verder niet mee door want het onderwerp gaat over kleine speakers smile

 

Ik kan maar 1 tip geven, die ook al eerder is gegeven. Probeer je keuze thuis uit, aangesloten op je eigen spullen, ga dus naar een goede zaak. Luidsprekers zullen in een andere ruimte altijd anders klinken, maar je kunt in de winkel wel een voorselectie maken. Het blijft altijd een lastige keuze en alleen je eigen smaak telt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met jou anderen die ongeveer hetzelfde zeggen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: winwiz
En met jou anderen die ongeveer hetzelfde zeggen

Dan snap ik niet dat jij het ook nog eens moest herhalen wink


Om te voorkomen dat je het laatste woord hebt. wink Maar verder ga ik niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee. :D

Maar ga eens (zonder pilsje vooraf)luisteren naar een stel top-versterkers. Elk willekeurig versterkertje geeft inmiddels wel 20 tot 20000 Hz weer, maar wat ze er van bakken is totaal verschillend. En de meeste top-versterkers geven wel een mooi geluid maar klinken toch ook verschillend als je in staat bent het te horen. Ieder zijn "smaak". Als je geen verschil hoort: ideaal, helemaal het einde, ben je klaar met een versterkertje van 100 euro, scheelt je een hoop geld.

In de slaapkamer heb ik een losse apparaten-setje: tuner, versterker, cd-speler, cassettedeck en boxjes van samen 50 euro uit de inbrengwinkel staan. Schitterend setje voor slaapkamergebruik, werkelijk magnifiek. In de huiskamer staat iets anders smile ....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Er is zelfs (maar) 1 merk die riep dat zijn versterker hetzelfde klonk als een stukje draad (geen kleuring dus) en als ik me goed herinner was dat luxman.


Ik heb hier een -Luxman M-03- staan, aangesloten op 2 spijkers: Alpha Monitor Triton.
De voorversterker is een AVM Evolution V1.
Daar zit geen toonregeling op..dus rechter kan het niet.

Als ik dat flink opengooi, dan komt mijn kat de eerste week niet meer naar huis.

Die Luxman geeft zoveel vermogen..dat is abnormaal en van vervorming heeft ie nog nooit gehoord.
Je moet hem wel met een vorkheftruck verplaatsen want hij is niet te tillen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Er is zelfs (maar) 1 merk die riep dat zijn versterker hetzelfde klonk als een stukje draad (geen kleuring dus) en als ik me goed herinner was dat luxman.


Ik heb hier een -Luxman M-03- staan, aangesloten op 2 spijkers: Alpha Monitor Triton.
De voorversterker is een AVM Evolution V1.
Daar zit geen toonregeling op..dus rechter kan het niet.

Als ik dat flink opengooi, dan komt mijn kat de eerste week niet meer naar huis.

Die Luxman geeft zoveel vermogen..dat is abnormaal en van vervorming heeft ie nog nooit gehoord.
Je moet hem wel met een vorkheftruck verplaatsen want hij is niet te tillen.


Ik ken hem.... was inderdaad een toppertje in zijn tijd. Geen digitale poespas, puur power en dat merk je aan het gewicht van de grote trafo's en stabiele bouw.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien was ik er zelf mede schuld aan maar dit gaat toch helemaal off-topic

boomer22 heeft daar niets aan inzake de hulp bij de keuze van luidsprekers

 

overigens de luxman is een zeer bekende en inderdaad erg mooi.

 

wat voor merken en types heb je nu al overwogen Boomer22 ??????

of ben je gelijk met de buizenradio verder gegaan? :D

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek een 2.1 speaker systeem iets van 100 wat me opvalt dat je alleen speakers koopt bijna duurder uit bent dan een home cinnema set dus met versterker verder ben ik er nog niet uit enweet ook nog helemaal niet welke

Origineel bericht van: Tonskidutch
misschien was ik er zelf mede schuld aan maar dit gaat toch helemaal off-topic

boomer22 heeft daar niets aan inzake de hulp bij de keuze van luidsprekers

 

overigens de luxman is een zeer bekende en inderdaad erg mooi.

 

wat voor merken en types heb je nu al overwogen Boomer22 ??????

of ben je gelijk met de buizenradio verder gegaan? :D

ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boomer22
zoek een 2.1 speaker systeem iets van 100 wat me opvalt dat je alleen speakers koopt bijna duurder uit bent dan een home cinnema set dus met versterker verder ben ik er nog niet uit enweet ook nog helemaal niet welke


Dat is logisch. Die home cinema sets zijn vooral bedoeld om straaljagers door de kamer te laten vliegen, niet om hifi geluid weer te geven. Bijna iedere luidspreker fabrikant heeft wel sets luidsprekers die bedoeld zijn voor een surround opzet. Met dat soort speakers heb je wel hifi geluid, maar die kosten natuurlijk meer als die plastic melkpakken. Zelf heb ik een set speakers van Quad. Op hun web site vind je bij de performance series diverse mogelijkheden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...