Ga naar inhoud


Agressief volkje die Belgen


leo1949

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Amager95

Volgens mij waren er na de Eerste Wereldoorlog ook al eens plannen om stukken van Nederland in te lijven.

Wel vreemd, eerst willen ze weg van Nederland en dan vervolgens willen ze weer (Neder)land er bij hebben.


Omgekeerd waren er ook plannen om delen van België te annexeren als compensatie voor de opvang van alle vluchtelingen.


Ach ja, plannen....

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Paullo
Wel wat een geluk dat die plannen van Leopold II niet zijn doorgegaan.

Anders zaten we nu met al die Nederlanders opgescheept, gingen we naar slechte restaurants en dronken we gootwater zoals Amstelbier of Heineken. :D

Greets

Het aantal het aantal sterrenrestaurants in Nederland is de afgelopen jaren enorm toegenomen. (NL 2x*** 13x ** & 67x * B 2 x *** 10x ** & 82x *)
Dus zo slecht zijn de restaurants in Nederland niet (meer)

Van dat bier klopt wel,
België heeft honderden fantastische biermerken,
je kunt ze alleen nergens ter wereld kopen.
Nederland heeft drie slechte biermerken,
en die kan je werkelijk overal ter wereld kopen!

Ik was eens diep in Zimbabwe, in een dorpje met één aggregaat en één koelkast (die volgens mij alle capaciteit opnam)
Je kon er dus drankjes kopen met de keuze uit: Coca Cola, Fanta, Zambezi (lokaal bier) en Heineken.
Je zal begrijpen dat ik voor de Zambezi heb gekozen.
Was niet alleen lekkerder, maar ook goedkoper. (we blijven Hollanders hè)

Tja, moet ik gelijk denken,
België en Afrika, dat bleek toch ook niet echt een succes voor België. (Congo)
Was wel wat jaartjes later,
Leopold heeft heel wat handjes laten afhakken daar,
dus we mogen blij zijn dat die Walen dwars lagen destijds!
(ze liggen nog steeds dwars, maar dat terzijde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Origineel bericht van: vGnp

En de ontvangst dan... blush

vGnp


Heb jij je schotel nu dan ook in de woonkamer staan?
Destijds toch shocked

uitlachen.gifhttp://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._re#Post1057931
Thread: Signaal Hispasat tijdens regenbui #1057923 - 08/02/06 12:40 Kilometervreter

Dus , jup , ikke Belgische agressieve wokkeling uitlachen.gif

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland en België had vroeger iedere streek zijn eigen bieren en jenevers (en ander gedistelleerd). Door het verschil in drankwetten in NL en B (In België mochten cafe's tot 20-30 jaar geleden geen sterke drank schenken) is in B vrijwel alle lokale sterke drank verdwenen terwijl in NL vrijwel alle lokale bieren zijn verdwenen, maar iedere streek nog wel zijn eigen gedistelleerd heeft behouden.

 

Was wel lachen bij de opheffing van het verbod, al die oude mannekes (stamgasten) die ineen totaal verbaasd waren dat hun jeneverke in een borrelglas geschonken werd in plaats van de koffiekop die ze gewend waren. Want niet alleen belastingontduiken was nationale sport in België. laugh

 

Het was zelfs zo gek dat de cafebaas niet binnendoor naar zijn eigen huis mocht als daar sterke drank aanwezig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik denk dat Belgie wel Noord-Brabant en Limburg er bij zouden willen hebben.

Misschien ook nog een stukje Gelderland.

Zeeland, met uitzondering van Zeeuws-Vlaanderen, wellicht niet.

Drenthe, met Staphorst en zo, zou ik zeker niet doen.

Hoewel voor Drenthe het wel weer goed zou zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn informatiebronnen was Leopolt 2 al lang begonnen, want een generaal van hem melde dat ze goed vooruitgang boekten met de aanval.

 

Ze stonden zonder noemenswaardige tegenstand al aan de Franse grens. :D

 

Ach ja het blijven wel Belgen hé :D

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we extra grond willen (onder de zeespiegel) denk Ik dat het better is om de noordzee in te palmen.

 

Minder ontwenning van de regeltjes!

 

Kijk we zijn al bezig met molentjes te bouwen op zandbanken.

Volgende stap zijn paalwoningen. Daarna beginnen we ook met een ras te kweeken die ook (net zoals de Nederlanders) met de neus boven water kunnen blijven.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Als we extra grond willen (onder de zeespiegel) denk Ik dat het better is om de noordzee in te palmen.

Minder ontwenning van de regeltjes!

Kijk we zijn al bezig met molentjes te bouwen op zandbanken.
Volgende stap zijn paalwoningen. Daarna beginnen we ook met een ras te kweeken die ook (net zoals de Nederlanders) met de neus boven water kunnen blijven.

mvg


Ik zag vorige week inderdaad een reportage over de opening van een windmolenpark in zee voor de Belgische kust!

Zag er goed uit.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

De Begische eerste minister (CD en V) opende het eerste Belgische windmolenpark van maar liefst 4 windmolens.

Dit levert maar liefst stroom voor 16 huishoudens.

(Eerlijkheid gebied te zeggen dat de andere windmolens later opgeleverd worden!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Origineel bericht van: Amager95

Volgens mij waren er na de Eerste Wereldoorlog ook al eens plannen om stukken van Nederland in te lijven.

Wel vreemd, eerst willen ze weg van Nederland en dan vervolgens willen ze weer (Neder)land er bij hebben.


Omgekeerd waren er ook plannen om delen van België te annexeren als compensatie voor de opvang van alle vluchtelingen.


Ach ja, plannen....


tja, plannen, zeg het wel, er waren nog meer eigenaardige plannen

De Nederlanders wilden na de Tweede Wereld Oorlog "vergoeding" van Duitsland van wege het leed.
Grootse plannen om Duitse gebieden bij Nederland in te lijven van Hamburg tot aan Keulen. Het gebied wat er bij zou komen was vele malen groter dan Nederland zelf. Maar voor Nederland geen probleem, was de opvatting destijds.
Uiteindelijk kreeg Nederland dan toch wat toegewezen; Elten en Selfkant. Maar dit is later toch maar teruggegeven aan Duitsland. Alleen een klein stukje van een natuurgebied tussen Nijmegen en Kleve is uiteindelijk bij Nederland geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...