Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] harddisk storing


mifi

Aanbevolen berichten

Hi all

 

Ik kom zojuist terug van vakantie. De 7000 heeft het gewoon gedaan en ook alles opgenomen wat ik wilde. Proficiat.

 

Voor de zekerheid, dacht ik, zal ik hem even uit zetten en opnieuw opstarten.

 

Daarna krijg ik consequent de melding dat de harddisk niet geformatteerd is. En ik heb net daarvoor gezien dat hij keurig had opgenomen!

 

Maar goed, misschien een verdwaald electron voorbij gekomen. Dus ik kies dan maar voor opnieuw formatteren.

En dan zegt ie dat hij de schijf niet kan formatteren...

 

Nu heb ik consequent de melding dat de HD niet is geformatteerd.

 

Heeft iemand een tip?

 

m

 

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mifi
Hi all

Ik kom zojuist terug van vakantie. De 7000 heeft het gewoon gedaan en ook alles opgenomen wat ik wilde. Proficiat.

Nu heb ik consequent de melding dat de HD niet is geformatteerd.

Heeft iemand een tip?


Terug op vakantie gaan wink ( sorry , kon het niet laten )

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Gene 1225
Terug op vakantie gaan wink ( sorry , kon het niet laten )

Zeg maar niks: hij is zo weer weg!

Herhaalde reboot (ruim de tijd nemen voor het spanningsloos zijn) haalt niets uit?
HDD aan PC hangen (ben je wel je opnames kwijt) om te zien of die het dan wel doet. Weet je in ieder geval of het aan Inverta ligt of aan de HDD.

PS: Zal wel aan Inverta liggen: gevoelig type, blijft thuis om te werken terwijl jij lekker op vakantie bent).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225

Terug op vakantie gaan wink ( sorry , kon het niet laten )


Dat is waarsachijnlijk wel de beste tip, want ik vrees dat meer inhoudelijke tips me alleen maar meer geklooi gaan opleveren. Zucht. Leuk hoor die moderne spullen...

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk is de HDD bezweken onder de hoge temperaturen en heeft het uit/aanzetten de nekslag gegeven.

Soms gebeurt het weleens dat de schijf weer tot leven komt als deze is afgekoeld, maar dan nog zal het lastig worden om de opnames eraf te krijgen.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

En mocht je toch niet op vakantie gegaan zijn, maar nog een poging wilt wagen:

 

1) "De importeur" van Inverta levert nog geschikte schijven;

2) Je kunt ook een 2,5" schijfje gebruiken. Die zijn ruimschoots snel genoeg en er zijn van de aansluit-convertor setjes. Alleen het bevestigen van de schijf zal even improviseren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Invertist

2) Je kunt ook een 2,5" schijfje gebruiken. Die zijn ruimschoots snel genoeg en er zijn van de aansluit-convertor setjes. Alleen het bevestigen van de schijf zal even improviseren zijn.


Daar zijn speciale brackets voor verkrijgbaar om een 2.5 inch disk in een 3.5 inch positie te kunnen plaatsen, vaak zelfs te bestellen met een aansluit convertertje.

groet,

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Origineel bericht van: Invertist

2) Je kunt ook een 2,5" schijfje gebruiken. Die zijn ruimschoots snel genoeg en er zijn van de aansluit-convertor setjes. Alleen het bevestigen van de schijf zal even improviseren zijn.


Daar zijn speciale brackets voor verkrijgbaar om een 2.5 inch disk in een 3.5 inch positie te kunnen plaatsen, vaak zelfs te bestellen met een aansluit convertertje.

groet,

Wiz

Da's een goed idee van jullie. Ga ik vast over nadenken als ik weer denken kan. Daar is het momenteel te warm voor. whistle
Pffff, wat is het benauwd hier met al dat vocht bij 31 graden. Zit de hele dag in een gebouw zonder airco, dus als ik thuis kom ga ik graag met koud bier aan de slag... wink

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Maxtor (Diamond Max 21) STM3160215A 160 GB IDE harddisk (3.5") is nog steeds te koop voor een paar tientjes.

Met harddisks van bijv. Samsung moet je oppassen in Inverta.

Zij brengt deze aardig op hol, waardoor vooral met deze dagen de temperatuur van de hdd te hoog wordt.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: mifi

Da's een goed idee van jullie. Ga ik vast over nadenken als ik weer denken kan. Daar is het momenteel te warm voor. whistle
Pffff, wat is het benauwd hier met al dat vocht bij 31 graden. Zit de hele dag in een gebouw zonder airco, dus als ik thuis kom ga ik graag met koud bier aan de slag...

Hmmmmmmm, het is hier heerlijk. Ik kreeg dat goede idee zelfs zonder biertje crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Dit is mijn eerste berichtje in dit forum - lees al wel 2 jaar mee en heb er veel van geleerd.

Ik heb een paar maanden geleden het zelfde gehad met de Inverto.

Toen hij uiteindelijk ophield met de mededeling dat ik moest formatteren ,en daarna dat hij niet kon formatteren, was na de zoveelste reset de hele bibliotheek leeg.

Meer dan resetten en weer aan doen heb ik niet gedaan.

Daarna werkte alles weer als vanouds , alleen was 160 GB gewoon weg.

Caty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Hmmmmmmm, het is hier heerlijk. Ik kreeg dat goede idee zelfs zonder biertje crazy


Ja, jij zit daar goed !! cool

Groet, Henk

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
De Maxtor (Diamond Max 21) STM3160215A 160 GB IDE harddisk (3.5") is nog steeds te koop voor een paar tientjes.
Met harddisks van bijv. Samsung moet je oppassen in Inverta.
Zij brengt deze aardig op hol, waardoor vooral met deze dagen de temperatuur van de hdd te hoog wordt.

Maar een 2.5" schijfje is een nog beter idee, denk ik. Die gebruiken meestal minder stroom en produceren ook minder warmte. En minder trilling.

Overigens ben ik bang dat het niet de schijf is, maar de controller. Ik heb er een andere schijf in geprobeerd, maar die werd ook niet herkend. De originele schijf doet het waarschijnlijk nog gewoon.

Ik ben bang dat mijn probleem is veroorzaakt door een firmware bug: het niet correct afschakelen van de schijf.
Ik vermoed dat tijdens mijn vakantie na een opname de schijf is blijven draaien. Twee weken achter elkaar de harddisk laten lopen met oplopende kamertemperatuur... de warmte zal inderdaad de oorzaak kunnen zijn, maar veroorzaakt doordat de schijf niet is uitgeschakeld.

Zou er garantie op de firmware zijn? Als je nieuwe firmware laadt, dat er dan een nieuwe garantieperiode begint?
Naahhhh, zal vast wel niet mad

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi
Ik vermoed dat tijdens mijn vakantie na een opname de schijf is blijven draaien. Twee weken achter elkaar de harddisk laten lopen met oplopende kamertemperatuur... de warmte zal inderdaad de oorzaak kunnen zijn, maar veroorzaakt doordat de schijf niet is uitgeschakeld.

Zou er garantie op de firmware zijn? Als je nieuwe firmware laadt, dat er dan een nieuwe garantieperiode begint?
Naahhhh, zal vast wel niet mad

m


Dat niet afschakelen van de HDD is meer gebruikelijker dan afschakelen.
Ik zal zeker tijdens een vakantie haar niet aanlaten, al is het alleen al om bliksemschade te voorkomen....
Enne garantie? - Dat geven de programmeurs zichzelf - op vervolgwerk, dat weet jij toch Mifi? :D



Origineel bericht van: Caty
Hallo

Ik heb een paar maanden geleden het zelfde gehad met de Inverto.
Toen hij uiteindelijk ophield met de mededeling dat ik moest formatteren ,en daarna dat hij niet kon formatteren, was na de zoveelste reset de hele bibliotheek leeg.
Meer dan resetten en weer aan doen heb ik niet gedaan.
Daarna werkte alles weer als vanouds , alleen was 160 GB gewoon weg.
Caty


Toch lijkt mij dit een gevalletje te heet geworden HDD.
Dat heb ik zelf al meerdere malen bij een PC gehad, de HDD is daarna onbetrouwbaar, dus het is wachten op de volgende krak.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Origineel bericht van: JosFop4Sat
De Maxtor (Diamond Max 21) STM3160215A 160 GB IDE harddisk (3.5") is nog steeds te koop voor een paar tientjes.
Met harddisks van bijv. Samsung moet je oppassen in Inverta.
Zij brengt deze aardig op hol, waardoor vooral met deze dagen de temperatuur van de hdd te hoog wordt.


Ook ik wil graag m'n Inverto upgraden. Nu heb ik alleen nog een vergelijkbare Maxtor HD liggen, die qua specificaties wel afwijkt op de interface: Ultra ATA/133 ipv Ultra ATA/100.

Is deze daarom ook bruikbaar?? Ik zou nl. graag m'n 40 GB Inverto willen upgraden. 160GB zou mooi zijn, maar 80GB 'gratis' is voor nu voor dit apparaat meer dan genoeg.

Bronnen:
- http://www.hardware.info/nl-NL/productdb...ATA133_6Y080L0/
- http://www.hardware.info/nl-NL/productdb...00_STM3160215A/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...