Ga naar inhoud


RTL start definitief met vier HD kanalen


Gast passie35

Aanbevolen berichten

Gast thomas999
Origineel bericht van: Ou-Tannu
wordt tijd dat R.Murdoch even CDS en TVV koopt laugh


Ik denk niet dat dat economisch interessant is voor Sky.
Verreweg de meesten kijken kabel-tv of Digitenne en die gaan echt geen schotel installeren
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: Ou-Tannu
wordt tijd dat R.Murdoch even CDS en TVV koopt laugh


Ik denk niet dat dat economisch interessant is voor Sky.
Verreweg de meesten kijken kabel-tv of Digitenne en die gaan echt geen schotel installeren


Dat kan het echt wel zijn. Voeg op wat Britse zenders Nederlandse ondertiteling toe en/of zorg dat het NL pakket net zo aantrekkelijk is als het Britse... dan zie je straks schoteltjes tot aan de horizon... :-)

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dreeke
Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: Ou-Tannu
wordt tijd dat R.Murdoch even CDS en TVV koopt laugh


Ik denk niet dat dat economisch interessant is voor Sky.
Verreweg de meesten kijken kabel-tv of Digitenne en die gaan echt geen schotel installeren


Dat kan het echt wel zijn. Voeg op wat Britse zenders Nederlandse ondertiteling toe en/of zorg dat het NL pakket net zo aantrekkelijk is als het Britse... dan zie je straks schoteltjes tot aan de horizon... :-)


Wil jij zo graag bij BSky of bij Freesat?

Sky wordt een duur grapje. Leuk als je het kan betalen en het er voor over hebt. Anders is het minder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

Wil jij zo graag bij BSky of bij Freesat?

Sky wordt een duur grapje. Leuk als je het kan betalen en het er voor over hebt. Anders is het minder.


Nou, ik moet 'm wel nageven, ik zou liever wat betalen voor iets waar ik echt naar zou kijken, dan weinig betalen voor iets waar ik NIET naar kijk, dan is het pas echt zonde.

Ik zou bijvoorbeeld best tien euro per maand over hebben voor SciFi channel, maar eigenlijk zou ik dan ook weer tien euro minder willen betalen voor alle andere nederlandse zenders, want daar kijk ik in de praktijk toch niet naar.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erikje
tja krijgt wat het verdiend in het dichts bekabelde land ter wereld..... Niet zo gek dat de satelliet nooit een hoofdrol gaat krijgen.........


Rij eens door Nederland heen en kijk rond. Je moet eens tellen hoeveel schotels er hangen!! Satelliet kijken is absoluut niet dood. De vrijheid is ook (veel) groter. Je kunt immers zelf bepalen waar je naar kijkt. Dit in tegenstelling tot de kabelboeren. Die leveren wat ze zelf leuk vinden.

Daarbij komt nog dat je bij kabelboeren ALTIJD voor analoge kanalen moet betalen (iets van € 16/maand). Alleen daarom zal ik nooit kabel meer nemen.
Als dat afgeschaft wordt en er een gewoon digitaal pakket komt met keuze van kanalen wil ik er over na gaan denken.

Verder moet de kabel OPEN worden. Meer aanbieders op één kabel en niet alleen afhankelijk zijn van Ziggo/UPC e.d.

Dat RTL met HD kanalen komt is een logisch gevolg van de NL 1, 2 en 3 die ook met HD komen. Dit is een goed idee en sluit aan op de markt. Er worden immers meer HD TV's verkocht.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk ik ben het met je eens dat er veel schotels hangen, echter er zijn veel meer bekabelde kijkers en daar zie je aan de buitenkant niets van.

 

CDS kan tariefsmatig en ook kwalitatief absoluut niet meer op tegen de kabel.

Satelliet is wel leuk voor alle andere zenders die niet in een kabelabotjes zijn te ontvangen.........

 

 

 

Origineel bericht van: Hoppy
Origineel bericht van: erikje
tja krijgt wat het verdiend in het dichts bekabelde land ter wereld..... Niet zo gek dat de satelliet nooit een hoofdrol gaat krijgen.........

 

Rij eens door Nederland heen en kijk rond. Je moet eens tellen hoeveel schotels er hangen!! Satelliet kijken is absoluut niet dood. De vrijheid is ook (veel) groter. Je kunt immers zelf bepalen waar je naar kijkt. Dit in tegenstelling tot de kabelboeren. Die leveren wat ze zelf leuk vinden.

 

Daarbij komt nog dat je bij kabelboeren ALTIJD voor analoge kanalen moet betalen (iets van € 16/maand). Alleen daarom zal ik nooit kabel meer nemen.

Als dat afgeschaft wordt en er een gewoon digitaal pakket komt met keuze van kanalen wil ik er over na gaan denken.

 

Verder moet de kabel OPEN worden. Meer aanbieders op één kabel en niet alleen afhankelijk zijn van Ziggo/UPC e.d.

 

Dat RTL met HD kanalen komt is een logisch gevolg van de NL 1, 2 en 3 die ook met HD komen. Dit is een goed idee en sluit aan op de markt. Er worden immers meer HD TV's verkocht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erikje

Satelliet is wel leuk voor alle andere zenders die niet in een kabelabotjes zijn te ontvangen.........

Origineel bericht van: erikje
tja krijgt wat het verdiend in het dichts bekabelde land ter wereld..... Niet zo gek dat de satelliet nooit een hoofdrol gaat krijgen.........


Alle andere zenders die niet in een kabelabotje zitten zijn er "slechts" een paar honderd!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Hoppy

Rij eens door Nederland heen en kijk rond. Je moet eens tellen hoeveel schotels er hangen!! Satelliet kijken is absoluut niet dood.

Ik heb zo het flauwe idee dat verreweg de meeste schotels van allochtone mensen zijn, die geen behoefte hebben aan CDS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij had de schotel dat imago tien jaar geleden. Ik denk dat dat nu wel meevalt. Als je langs een flat rijdt, zul je vaak wel zien dat de schotel het meest gebruikt wordt door de allochtone medemens, maar volgens mij is schotel-tv nog best populair in Nederland.

 

CDS moet wel gaan oppassen dat ze die populariteit niet teveel gaan verliezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt i.d.d.

 

Wat ik vooral merk is het volgende:

Settopbox klanten gaan naar digitenne (goedkoop + een aardig aanbod i.t.t. CDS)

Deze mensen hebben vaak ook nog gewoon een CRT TV of een kleine LCD waardoor je het kwalliteits verschil toch niet ziet.

Met weinig investering ook beeld op alle slaapkamers.

 

Toppakket klanten gaan naar de kabel

Deze mensen willen vaak gewoon goede kwaliteit plus een kompleet aanbod en niet dat halve zender gebeuren.

En zijn bij de kabel vaak geeneens duurder uit.

 

Klappen vallen dus aan de onder en bovenkant voor CDS, nu proberen ze dat verlies aan inkomsten dus te verhalen op de midden moot.

Hoelang dat nog goed gaat is de vraag...

 

Volgend jaar komt er concurentie op de kabel, mochten de prijzen dan goed zakken dan heeft CDS een probleem.

Want vergeet niet dat de aanschaf van een satelliet set ook niet gratis is en gewoon als afschrijving meegeteld moet worden.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999

Ik heb zo het flauwe idee dat verreweg de meeste schotels van allochtone mensen zijn, die geen behoefte hebben aan CDS.


Ik weet het niet... ik heb het er toch ook niet voor over om te gaan betalen voor iets wat je ook gratis kan zien. Ik kijk gratis naar Duitse en Engelse programma's, en betaal voor de zweedse standaardzenders... Ik mis de NL zenders totaal niet... mensen kijken vaak wel eens vreemd op als ze horen dat hier geen NL televisie te zien is, maaruiteindelijk zie ik dezelfde programma's alleen op een ander tijdstip smile

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline


Volgend jaar komt er concurentie op de kabel, mochten de prijzen dan goed zakken dan heeft CDS een probleem.


Niet alleen CDS, denk ik zo, ook Digitenne krijgt het dan heel moeilijk. Laten we hopen dat de prijzen idd. flink zakken, want de kabel is nog altijd schreeuwend duur.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...