Ga naar inhoud


Jaeger actuator 10 inch in combinatie met superjack EW-101


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Heb een goedwerkende fibo H2H motor in combinatie met een VBox2 . Dit systeem werkt perfect voor Oost - West. Nu heb ik mijn fibomotor handmatig voorzien van een jaeger actuator van 10 inch. Voor de aandrijving van deze actuator heb ik dus enkel een manuele aansturing nodig ( vaste posities hoeven voor mij niet ). Had gedacht aan, een superjack EW-101 , is voor weinig geld te koop en voor mij volstaat het gewoon als ik op een satelliet sta met de VBox2 dat ik manueel nog wat kan eleveren.

Kan ik met deze superjack EW-101 die 32 V / 2A levert de jaeger actuator van 10 inch aandrijven die 36 V nodig heeft ( dus enkel met de 2 draden van de voeding )?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Sjaak , is geen probleem hoor , ben doch van plan om een 9 - aderige kabel te leggen naar de schotel, dus kan ik hierop de vbox2 en de EW-101 op aansluiten met stroom en pulsen. Ik weet dat die 32 volt ietsje te laag is maar als al het werkt en het is iets langzamer maakt dit niets uit. Trouwens het "draaien" is voor de elevatie en dit gaat dan slechts over enkele graden op of neer. Trouwens feedhunters hebben gerust wat geduld hoor. :D

Het voornaamste is ,dat ik weet dat ik de actuator kan laten eleveren met die EW-101 en dat die 4 volt verschil niet veel zal uitmaken. M.i. zal de elevatie het groots zijn bij de Telecom 2C (+/- 3° E ) waar de satelliet zich ongeveer 3 graden onder de clarkbelt bevind.Dus dit traag draaien is geen enkel probleem als het maar werkt. wink

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ik zeker doen Sjaak. smile

Maar zal nog niet voor deze maand zijn , moet nog het een en ander bestellen en ook nog op vakantie ( ja hoort er ook bij hé ).

Zal u wel het een en ander laten zien als alles goed werkt. Alvast bedankt voor de hulp. :D

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EW-101 is er een die heeft geen pulsen nodig 2 draden 36 Volt volstaat de tuimelschakelaars zorgen voor de omschakelspanning wel moet je oplette dat kleine stapjes niet mogelijk zijn met dit systeem.

Je zal dus veel moeten spelen om hem b.v. weer terug op de juiste pos. in de clark belt te krijgen het is oncontroleerbaar.

 

Ron

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. die EW-101 zal wat lastig zijn om terug naar de juiste clarkbelt te plaatsen. Echter gaat het maar om max. enkele graden dus zoveel zal ik waarschijnlijk niet moeten zoeken dacht ik.

Heb ook bij een vriend een sunny positioner zien staan die hij niet meer gebruikt , dacht dat deze toch tot 32 sat posities kon opslaan en wel voorzien was van pulsen. Dus misschien dat deze handiger zal zijn ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAt kan je dan veel beter doen geef je hem 10 vaste posities 5 up en 5 down graden.

Vergeet NIET 2 condensatoren t eplaatsen op het 36 Volt aansluiting van de actuator dan ben je het nadenderen van het reed contact kwijt en telt hij meteen de eerste puls niet de 5e of zo als eerste.

Zelf monteer ik nu die setjes van ***geen-reclame*** met 4 Ctjes en 2 spoeltjes werkt uit de grote kunst.

Jack sparrow had ook last ervan en na de elco's (Ctjes) was het weg en reageerde de Actuator een stuk beter.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Vergeet NIET 2 condensatoren t eplaatsen op het 36 Volt aansluiting van de actuator


welke waarden hebben die condensatoren dan snuffer ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap even niet wat die c'tjes aan de motorklemmen moeten doen , of het zou moeten zijn dat bij het afschakelen van de motor er een piekspanning in de kabel ( waar ook de draden van het puls kontakt doorheen lopen ) optreed en deze piek een foute puls veroorzaakt .

Maar dat is geen kontaktdender , daarvoor plaats je een c'tje over de reedschakelaar .

 

Hoe verder het aangrijp-punt van die elevatie actuator van het elevatie-scharnierpunt af zit , des te nauwkeuriger je kunt werken (meer pulsen/per graad elevatie .

 

 

Onder mijn 120 cm Greg staat voor de elevatie een industrieële 24 V SKF actuator , deze draait op 12 V , hij is voorzien van 3 reed kontakten (max OP / max NEER en ORG)

De stuurkast met 2 relais heeft hiervoor 3 druktoetsen : OP , NEER en als ik hem van de laagste stand via de derde (ORG) knop omhoog stuur , stopt hij op de standaard elevatie hoogte voor mijn lokatie .

Ook heb een schuifpotmeter in de actuator gebouwd , op een analoge meter in de stuurkast (ex balans-meter van een bandrecorder) kan ik zien welke elevatie ik kies

post-368-1318260339,8788_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motor stoort hij is namelijk nergens ontstoord waardoor het zelfs soms zo is dat hij gewoon pulses overslaat en raar telt door nu die 2 c te plaatsen is het weg.

IK heb dit gemerkt de tip aan andere gegeven en die ondervonden de zelfde verbeteting.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks trust and snuffer. smile

Heb trouwens de modificatie van trust vroeger reeds bekeken en knap werk hoor trust.

Nu snap ik wel de uitleg van snuffer omtrent die storing van de motor en het overslaan van enkele pulsen , daarom zou ik dan ook die tip volgen om twee elco'tje op de voeding van de actuator te plaatsen , echter welke waarden ( µf ) hebben die elco'tjes ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist ja en daarom gebruik ik deze van een Europese electrica online winkel uit Enschede

Maar met 2 elko's gaat het ook goed.

 

artikel nr 234532

 

en die plaats ik dan aan de ingang waar ook de 36 volt op de montage kroonsteentjes komen.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met het zelf geknutselde elevatiesysteem op mijn SG2100 rotor ook het probleem dat de actuator te grote stappen maakte. Van Snuffer een setje condensatortjes gehad en deze vastgezet binnen de kroonsteentjes. Werkt geweldig!!

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alvast bij een bekende on-line electronica zaak in regio Antwerpen deze onstoringsfilter zoals op de foto bij Sjaak besteld voor 9,99 Eur. onder bestelnr. : 227391 8A

Bij deze thanks Sjaak. wink

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...