Ga naar inhoud


[Satelliet] Sateliet providers zijn op jacht naar cardsharing servers


Rick Hunter

Aanbevolen berichten

Op diverse sites heb ik een artikel gelezen waarin o.a. TV Vlaanderen invallen gedaan heeft bij bedrijven die Card Sharing aanbied. De organisatie die deze "dienst" aanbood had zelfs een heuze klantenservice om mensen die card sharing afnamen geholpen konden worden.

 

Het schijnt dat zo'n beetje alle providers nu een rekening gaan sturen naar de aanbieders.

Zou het misschien om de website $#%$#@$%#%$@% gaan? Deze site is momenteel niet te bereiken. In de google internet cache werkt kun je de site nog wel zien: http://74.125.77.132/search?q=cache:jcqKHvOhcCgJ:www.cccam.tv/+cccam.tv&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er zat bij de betrapte verkopers, zelfs een sat-zaak tussen dewelke één van de grootste verkopers van TVVlaanderen-abonnementen was en daarnaast nog cardsharing scheen aan te bieden.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet of ik het wel moet geloven wat ze daar schrijven. Bovendien ik heb een vermoeden dat het slecht gaat met CDS...

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet dat ze zich nu nog zo druk maken over cardsharing als over enkele maanden het sharen onmogelijk zou worden. Of zou dat niet mogelijk zijn en proberen ze nu op deze manier de mensen af te schrikken?

Was eigenlijk mijn eerste gedachte toen ik dit enkele dagen geleden las.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijwel zeker niet dat sharen niet meer mogelijk zal zijn maar wel dat het aantal clients véél lager zal worden waardoor het een stuk minder interessant zal worden daar een "zakelijke" server voor op te zetten.

Maar de tijd zal het leren.

 

Ach, leuk hoor een server met een handjevol kennissen maar wat mij betreft mogen ze deze "grote" jongens best aanpakken, heeft weinig meer met een hobby te maken.

 

Maar een illegale cardserver met helpdesk, marktplaats aanbiedingen om nog maar te zwijgen over persoonlijke aanbiedingen van op z'n minst dubieuze lui...

Het zou onderhand eens tijd worden dat er wat aan gedaan word.

Zal voorlopig toch vechten tegen de bierkaai worden denk ik zo.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met veel bombarie wordt gesproken over een actie met zwaartepunt in België, maar het minste dat je kan zeggen is dat als je kijkt op www.2dehands.be en je de zoekterm TVVlaanderen ingeeft, je bij electronicamateriaal openlijk reclame tegenkomt voor cardsharing. Zo'n grote actie zal het dan wel niet geweest zijn.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Met veel bombarie wordt gesproken over een actie met zwaartepunt in België, maar het minste dat je kan zeggen is dat als je kijkt op www.2dehands.be en je de zoekterm TVVlaanderen ingeeft, je bij electronicamateriaal openlijk reclame tegenkomt voor cardsharing. Zo'n grote actie zal het dan wel niet geweest zijn.

Greets


Zonder op de website gekeken te hebben, electronica voor "in home sharing" lijkt me ook niet illegaal en dus langs wettelijke weg niet tegen te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er:

 

"KIJK VANAF NU GRATIS NAAR JE AL JE FAVORIETE TV ZENDERS

EN NOG VEEL MEER....

KOM KIJKEN EN OVERTUIG UZELF VAN DE SUPERMOGELIJKHEDEN VAN DIT TOESTEL"

 

en dan volgen de zenders van alle mogelijke Europese betaalpakketten.

 

Lijkt mij niet echt publiciteit voor (legale) in-home sharing.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze bedrijven uitschakelen die sharen om er commercieel beter van te worden vind ik top. Voor ons als hobbyisten dat ze het moeilijker maken vind ik ook prima.

Maar dat wij als abbonee opdraaien voor de beveiliging van hun kaarten daar kan ik totaal niet mee leven. Wanneer je het intern sharen zou moeten onderzoeken zou ik niet weten hoe ze dit zouden gaan doen ?

Ik denk dat wanneer je shared met je buurman dit doet omdat de prijzen van de pakketten veel te duur zijn. Met ander woorden pakket prijs omlaag en een betere pakket indeling dan maak je het commercieel sharen helemaal commercieel onaantrekkelijk. Wanneer ze dan ook nog eens de abbonne vrij binnen Europa laten bepalen waar we ons abbo af kunnen sluiten (Sky, Premiere etc) Dan zou dit ook direct veel beter zijn en de kosten drukken voor de providers. Dan rest ze nog een ding in de EU te regelen en dat is dat buitenlandese providers ook andere zenders van landen mogen door zetten.(Sky zet ned 123 en rtl sbs etc door ). Dan is CD zo weg trouwens maar krijgen we wel marktwerking binnen Europa.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: hugogertie
Sky zet ned 123 en rtl sbs etc door . Dan is CD zo weg trouwens maar krijgen we wel marktwerking binnen Europa.


Waarom zou Sky geld uitgeven, voor zo'n kleine groep?

Wanneer CD weg is, zijn er m.u.v BVN geen nederlandse zenders meer op de schotel te ontvangen.

Origineel bericht van: hugogertie
Ik denk dat wanneer je shared met je buurman dit doet omdat de prijzen van de pakketten veel te duur zijn.


Nederland heeft een van de goedkoopste Sat providers van Europa.
In de omliggende landen betaal je beduidend meer.

Voorbeeld, In Duitsland betaal je voor alleen Discovery HD rond € 10,-, bij CD krijg je voor dat geld meerdere HD zenders en een SD pakket.

Juist alle (hobbymatige) pogingen zoals met je buurman sharen etc. hebben ervoor gezorgd dat we nu een kaartwissel hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Juist alle (hobbymatige) pogingen zoals met je buurman sharen etc. hebben ervoor gezorgd dat we nu een kaartwissel hebben.


Met de nieuwe kaart wordt vrolijk verder geshared, dus dat kan niet de reden zijn van de kaartwissel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat er geen twijfel over bestaan dat paysharing onsmakelijk verbonden is met de ontwikkeling van emu's. Die zijn niet voor de hobby ontstaan alhoewel sommige naievelingen dat denken.

 

Ik vind het hyprocriet om paysharing te veroordelen als je gebruikt maakt van de techniek (binnensharing is ook sharing) Kortom van mij mogen ze nog heel lang blijven bestaan. Des te langer kun je educatief kijken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...