Ga naar inhoud


UseNext en Incasso van bedragen dat ik moet betaal.


salem999

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: MeowZen
dat incasso bureau's adressen via een IP kunnen en mogen achterhalen.

Dat betekend dus dat Salem999 en jij het beste gewoon kan betalen.

Wel vind ik dat UseNext meerdere accounts via één ip adres had moeten blokeren.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Fijn dat onze shit zo'n bron van amuzement voor jullie is. http://www.sat4all.com/forums/images/icons/default/mad.gif http://www.sat4all.com/forums/images/icons/default/wink.gif

Ik heb net betaald en moet dat over een jaar weer doen. Het ook een mail gestuurd naar usenext om voor volgend jaar mijn abbo op te zeggen. (Support@usenext.com) Ik ga ze net zolang mailen totdat ze me antwoorden anders heb ik sterk het gevoel straks nog een extra jaar genomen te zullen worden.

 

Ik denk dat ik niet eens gebruik zal maken van Usenext in het komende jaar zo crap is het zoals jullie waarschijnlijk allemaal al weten.

 

ps Nog even een shout out voor de google search engine: USENEXT is a scam !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: MeowZen
Ik heb precies hetzelfde probleem. De mensen van de Jurafoon hebben mij verteld dat incasso bureau's adressen via een IP kunnen en mogen achterhalen. frown


Ik denk, dat daaraan toegevoegd moet worden: Na toestemming van een rechter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin lees ik hier toch. Die usenext lui moeten gewoon na 2 weken melden dat het abbo ingaat, en vragen of je dat wel wil. Laten we de boel niet omdraaien met die "eigen schuld dikke bult, en die blaren onzin. Dit soort automatische abbo praktijken zijn er alleen maar om klanten te duperen. Dus TS niks betalen, als je voor de rechter komt gebeurd je helemaal niks (denk ik smile ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Eigen schuld dikke bult, als je je inlaat met dit soort illegale software clubs dan kun je verwachten dat je een keer tegen de lamp loopt. Ook jij moet niet zeuren en betalen net als salem999 cry


Het is allemaal niet slim van die mannen maar volgens Nederlands recht heeft hij met alleen een email adres geen contract.
Het lijkt me dat het consumentenrecht in Duitsland er wel ongeveer hetzelfde over zal denken.

Dat moet je dus ook nog eens een mogelijk hebben om de rekening te betalen geen rekening kun je ook niet betalen, ook moet er daarna twee keer een aanmaning gestuurd worden naar je huisadres.
Waar zou Usenext dat heen moeten sturen als ze geen eens een adres hebben.
Het lijkt me toch echt als ze naar een rechter gaan dat ze het winnen maar zover zal het wel niet komen het incassoburo zal voor die tijd wel bakzeil halen die hebben geen zin in een verloren zaak.
Maar dat is mijn mening en ik ben geen jurist. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aart44, je slaat de spijker op z'n kop.

In duitsland zijn dit soort "contracten" niet geldig.

 

Verder is het denk ik ook niet nodig, om onnodig "zout" in deze wonden te strooien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin...

Zelfs een mondelinge "ja", maakt een koop al rechtsgeldig, alleen omdat er dan niets is vastgelegd, is het meestal lastig om e.e.a. te bewijzen. Daar zal nu dmv logs geen sprake van zijn.

Hoe dit in Duitsland geregeld is: Geen idee, maar volgens het Nederlands recht hebben ze gewoon een koopovereenkomst gesloten.

En proef-abbo's die normaal doorlopen, zijn ook vrij normale zaken. Kijk maar bij kranten/tijdschriften e.d.. Niets mis mee.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Onzin...
Zelfs een mondelinge "ja", maakt een koop al rechtsgeldig, alleen omdat er dan niets is vastgelegd, is het meestal lastig om e.e.a. te bewijzen. Daar zal nu dmv logs geen sprake van zijn.
Hoe dit in Duitsland geregeld is: Geen idee, maar volgens het Nederlands recht hebben ze gewoon een koopovereenkomst gesloten.
En proef-abbo's die normaal doorlopen, zijn ook vrij normale zaken. Kijk maar bij kranten/tijdschriften e.d.. Niets mis mee.


Mondeling ja is anders als een email adres en bij proef abo's hebben ze een adres.
En ik blijf er bij volgens Nederlands recht niet rechtsgeldig. frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: tfh
Onzin...
Zelfs een mondelinge "ja", maakt een koop al rechtsgeldig, alleen omdat er dan niets is vastgelegd, is het meestal lastig om e.e.a. te bewijzen. Daar zal nu dmv logs geen sprake van zijn.
Hoe dit in Duitsland geregeld is: Geen idee, maar volgens het Nederlands recht hebben ze gewoon een koopovereenkomst gesloten.
En proef-abbo's die normaal doorlopen, zijn ook vrij normale zaken. Kijk maar bij kranten/tijdschriften e.d.. Niets mis mee.


Mondeling ja is anders als een email adres en bij proef abo's hebben ze een adres.
En ik blijf er bij volgens Nederlands recht niet rechtsgeldig. frown


Je moet echt wel iets meer opgeven dan alleen een email adres. Daarnaast hebben ze je ook je IP adres. Reken er maar op dat een dergelijke koopovereenkomst gewoon rechtsgeldig is.

Begrijp me niet verkeerd: Netjes zaken doen vind ik anders, maar dat laat onverlet dat dit gewoon mag. Een proef abbonement (welke vaak goedkoop/gratis is) automtisch door laten lopen is (helaas) vrij gangbaar.
Maar aan de andere kant: 11 keer onder valse gegevens registreren: Helemaal eigen schuld!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: tfh
Onzin...
Zelfs een mondelinge "ja", maakt een koop al rechtsgeldig, alleen omdat er dan niets is vastgelegd, is het meestal lastig om e.e.a. te bewijzen. Daar zal nu dmv logs geen sprake van zijn.
Hoe dit in Duitsland geregeld is: Geen idee, maar volgens het Nederlands recht hebben ze gewoon een koopovereenkomst gesloten.
En proef-abbo's die normaal doorlopen, zijn ook vrij normale zaken. Kijk maar bij kranten/tijdschriften e.d.. Niets mis mee.


Mondeling ja is anders als een email adres en bij proef abo's hebben ze een adres.
En ik blijf er bij volgens Nederlands recht niet rechtsgeldig. frown


Je moet echt wel iets meer opgeven dan alleen een email adres. Daarnaast hebben ze je ook je IP adres. Reken er maar op dat een dergelijke koopovereenkomst gewoon rechtsgeldig is.

Begrijp me niet verkeerd: Netjes zaken doen vind ik anders, maar dat laat onverlet dat dit gewoon mag. Een proef abbonement (welke vaak goedkoop/gratis is) automtisch door laten lopen is (helaas) vrij gangbaar.
Maar aan de andere kant: 11 keer onder valse gegevens registreren: Helemaal eigen schuld!


Ja en wat als ze een ip adres hebben?
N.a.w. kunnen alleen na gerechtelijke uitspraak van de internet provider verkegen worden.
Dat kost dus tijd en geld!
Komt bij is er sprake van een rechtsgeldige Nederlandse overeenkomst? Erg lastig te bewijzen.
Ik kan ook wel een ander ip adres nemen. Zoek maar eens op proxy server.
Denk dat ik ook maar eens een usenet abbo neem. Lachen.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK HEB BETAALD!! Voor mensen die te lui zijn om de post te lezen en alleen maar willen zeggen dat je niet mag zeuren dat je genaaid bent...

 

Van wat ik heb begrepen van de gasten bij de jurafoon is dat je kunt wachten op een dagvaarding om je gelijk te halen maar tot die tijd blijf je aanmaningen krijgen en loopt het bedrag ruim 60 euro per keer op. Ik heb hier geen zin in en dus zie ik dit als een dure les. Als ik 11 contracten had afgesloten zou ik het waarschijnlijk ook tot een dagvaarding laten komen.

 

De enige redenen waarom ik twijfelde of ik het tot een dagvaarding zou laten komen zijn deze:

In principe is Usenext verplicht "klar und deutlich" te vermelden dat je contract verlengd zal worden als je niet tijdig opzegt. Verder mogen IP adressen vanaf 1 januari 2009 maar 180 dagen opgeslagen worden. Internet recht is betrekkelijk nieuw en dus zal de rechter naar "redelijkheid en aanneembaarheid" oordelen. Verder word je paypal rekening als een creditcard gebruikt wat niet zou moeten kunnen maar dat is mijn eigen mening...

 

 

 

Dit is mijn "documentatie". Ik hoop dat iemand hier wat mee kan. Succes ermee en laat weten wat het resultaat is aub. Heb weinig hoop maar ben benieuwd ^^

 

Bron: http://www.computerbetrug.de/abzocke-im-internet/inkassofirmen-und-ihre-drohungen/

 

Implicatie van automatische stop van het proef abbonement op www.usenext.com:

"Hebben wij u tijdens uw testperiode kunnen overtuigen, dan kunt u uw account natuurlijk altijd upgraden naar één van onze betaalde pakketten:"

Niet bepaald "Klar und Deutlich"

 

"Wie lange kann mein Provider herausfinden, dass ich zu einer bestimmten Zeit über eine bestimmte IP-Adresse gesurft bin?

 

Diese Daten dürfen ab 1. Januar 2009 bis zu 180 Tage lang gespeichert werden. Bis dahin wurden die Verbindungsdaten in der Regel zwischen 0 und 80 Tagen gespeichert, bei Flatrate-Kunden bisweilen gar nicht."

 

"Auf der Seite XYZ steht, dass die meine IP-Adresse gespeichert haben und dass ich durch meinen Provider identifizierbar sei. Was heißt das genau?

 

Eine IP-Adresse ist so etwas wie eine Hausnummer im Internet. Sie ist notwendig, damit zwischen Ihrem Computer und dem des Anbieters überhaupt Daten ausgetauscht werden können. Es ist also völlig normal, dass Ihre IP-Adresse bekannt wird. Auch die Speicherung von IP-Adressen ist auf vielen Seiten üblich, vor allem, wenn sie für Abrechnungszwecke oder aus technischen Gründen erforderlich ist.

Identifizierbar ist man allerdings nur einige wenige Tage lang - nämlich so lange, wie Ihr Internetanbieter (Provider) speichert, dass genau Sie mit dieser IP-Adresse im Internet waren. Das ist in der Regel zwischen einem und 80 Tagen. Viele Provider speichern die Daten bei Flatrate-Kunden sogar gar nicht. Ändern wird sich dies erst ab 2009, wenn im Rahmen der Vorratsdatenspeicherung auch die Internetverbindungsdaten ein halbes Jahr lang gespeichert werden. Aber selbst dann werden dubiose Firmen keine Chance haben, an diese Daten heranzukommen."

"Wie läuft bei dubiosen Internetdiensten das Inkasso ab?

 

Internetdienste, die mit versteckten Kosten arbeiten, gibt es seit knapp drei Jahren. Seitdem ist auch das Inkassogebahren im Prinzip immer gleich. Es gibt zunächst eine Rechnung. Dann eine Mahnung. Dann die nächste Mahnung. Dann ein Brief von Rechtsanwalt oder Inkassobüro. Dann ein weiteres Schreiben von Anwalt oder Inkassobüro - mit höheren geforderten Kosten und schärferen Drohungen. Dann ein weiteres Schreiben. Dann nichts mehr. Außer, Büro oder Anwalt unternehmen einen (vor-)letzten Versuch: Sie bieten Ihnen an, einen Teilbetrag zu zahlen oder Ratenzahlung zu akzeptieren.

Besonders hartnäckige Unternehmen legen den Fall auf Wiedervorlage und drohen nach ein paar Monaten sogar noch einmal. Spätestens dann geben sie auf. Kein Wunder: Das Geschäftsmodell rechnet sich bereits, wenn sich nur zehn oder zwanzig Prozent der Opfer einschüchtern lassen und bezahlen. Andererseits werden Abzocker niemals riskieren, sich vor Gericht eine Klatsche einzufangen."

 

Warum verweisen die Anbieter und Inkassofirmen dann immer auf die gespeicherte IP-Adresse, wenn sie Geld fordern?

 

Vermutlich deshalb, weil es Eindruck machen - und einschüchtern - soll. Gerade Unternehmen, die bei ihren Angeboten die Kosten verstecken, vom Ausland aus agieren, und vor Gericht schlechte Karten hätten ihre Forderungen einzuklagen, sind auf ein knallhartes Inkasso angewiesen. Der Verweis auf die gespeicherte IP-Adresse ist ein Weg, verängstigten “Kunden” zum “freiwilligen” Zahlen der erhobenen Forderungen zu bewegen.

Darf ein Anbieter die Kostenpflicht auf seiner Webseite verstecken?

 

Nein, darf er nicht. So wie das Amtsgericht München und das Österreichische Oberlandesgericht Wien hat auch das Amtsgericht Hamm entschieden, dass bei versteckten Kosten für das Opfer keine Zahlungspflicht besteht (Amtsgericht Hamm, Urt. v. 26.03.08, - Az. 17 C 62/08).

 

Das österreichische Oberlandesgericht Wien bestätigte im Dezember 2007 in einem Verfahren gegen die IS Internet Service AG (vormals Xentria), dass Webseiten eine etwaige Kostenpflicht nicht verstecken dürfen (Aktenzeichen 3 R 131/07t).

 

Und auch das Amtsgericht Gummersbach stellte in einem Urteil klar: "Es kann dem Verbraucher nicht zugemutet werden, versteckten Hinweisen auf eine Vergütungspflicht nachzugehen und erst nach Anklicken mehrerer Internetseiten das zu zahlende Entgelt, das immerhin einen Hauptbestandteil des Dienstvertrags darstellt, zu ermitteln. Die zu zahlende Vergütung muss vielmehr bereits bei Beginn des Registrierungsvorgangs klar und eindeutig erkennbar sein." (AG Gummersbach, Urt. v. 30.03.09 - Az. 10 C 221/08).

Wie oft sind Firmen über Staatsanwaltschaft und IP-Adresse an die richtigen Daten eines Internetsurfers gekommen?

Vor allem bei Urheberrechtsverletzungen (also zum Beispiel im Fall von Tauschbörsen, bei denen illegal Videos und Musik verteilt werden) kam das in der Vergangenheit mehrfach vor. Bei Abo-Fallen und anderen betrügerischen Internetangeboten mit gut versteckten Preisen ist kein einziger Fall bekannt.

4. Bleiben Sie hartnäckig. Lassen Sie sich nicht einschüchtern!

 

Wie oben geschrieben, sind die Täter in der Regel hartnäckig - ihr Geschäft heißt schließlich Einschüchterung. Die Anbieter (insbesondere die "dubiosen" Anbieter) werden also mit Mahnschreiben, Schreiben von Inkassounternehmen und anwaltlichen Schreiben eine Drohkulisse und eine stets wachsende Forderung aufbauen, um Sie zur Zahlung zu bewegen. Sie werden schimpfen und mit Paragrafen um sich werfen, werden Urteile zitieren und Ihnen mit hohen Gerichtskosten drohen. Lassen Sie sich davon nicht einschüchtern! Wenn Sie der Forderung einmal widersprochen haben, ist der Fall für Sie erledigt. Es gibt nur eine Ausnahme:

 

Achtung: Wenn ein fragwürdiger Anbieter Ihre Daten gar nicht hat - zum Beispiel, weil Sie bei der Anmeldung angesichts des scheinbar kostenlosen Angebots einen falschen Namen oder eine falsche Adresse angegeben haben - sollten Sie nicht den Fehler machen, dann einen Widerspruch mit Ihren echten Daten zu schicken.

 

Bronnen:

http://www.computerbetrug.de/abzocke-im-internet/inkassofirmen-und-ihre-drohungen/

http://www.jurofoon.nl/index.asp

http://www.ictrecht.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MeowZen

 

Gefeliciteerd dat jij betaald hebt. Ik voor mij zou gewoon eerst wachten op een schriftelijke reactie van het incassoburo en daarbij de wettelijk maximale vastgestelde kosten. Pas dan zou ik pas reageren in dit geval.

 

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga NIET betalen, i ga wachten tot ik bij de rechter ben, dan zal zeggen als hun mijn tijdig mij aanmaningen hebben emaild dan zal geen andere verdere accounts heb gemaakt dan wist ik dat het is NIET RISK FREE 14 DAGEN TRIAL . stel maar voor heer rechter ik heb een account gemaakt en paar MB's gedownload en gelijk ben ik in ziekenhuis voor 15 dagen was opgenomen dan ben automatisch 1 jaar schuldig bij usenext DAN waar is de RISK FREE here?????

 

klopt dat ik akkoord heb gegaan met hun voorwaarden en ik moest tijdig annuleren maar dat wist ik het niet en dat is geen reede om mij onschuldig te maken volgens de wet, maar als hun meerdere maals aanmaning mij verstuurd dan heb alleen bij de 1st 3 accounts gebleven.

 

dus ik zal eerst wachten tot dat ik een brief heb dan zal ik een advocaat inschaakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook als ik bij de rechter ben, dan garandeerd de rechter dat Usenext geen verdere verlengingen zullen maken, dus zal de rechter een bevestiging van usenext krijgen dat salem heeft nix meer te maken met jullie en die Bedrag moet hij betalen en Klaar. geen hoofdpijn meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik geloof eerder dat je met de deurwaarder te maken gaat krijgen dan met de rechter.

Geen verzekeringsbijstand zal de advokaat-kosten gaan betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...